Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes

[Bestellen & Leveringen] De nieuwe iPhone Xs, iPhone Xs Max en iPhone Xr

Hallo allemaal,

In dit topic kunnen jullie meer informatie vinden over het bestellen van de nieuwe iPhones en de leveringen.

Weet je nog niet welk model/kleur het gaat worden, zoek je meer informatie over de specificaties of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhones? Neem dan eens een kijkje in het Vodafone winkels, webshop of 0800-0560.

Waar vind ik informatie over de levertijden van de nieuwe iPhones?
Op deze pagina vind je de actuele levertijden van de nieuwe iPhones.

Hoe worden de bestellingen geleverd?
Het uitleveren van bestellingen verloopt op basis van besteldatum waarbij de oudste bestellingen als eerste worden uitgeleverd. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telefonische verkoopafdeling) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen en aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het voorkomen dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.

Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?
Afhankelijk van de status van je bestelling kun je eventueel nog een aanpassing doen. Hiervoor kun je contact opnemen met 0800-0560 (optie 1). Houd er in dit geval rekening mee dat dit van invloed kan zijn op het bestelproces waardoor de levering langer kan duren.

Hoe weet ik wanneer mijn bestelling wordt geleverd?
Na je bestelling ontvang je meer informatie over de levertijd van je toestel. Bij verlengingen sturen we je een e-mail zodra de bestelling is verstuurd en ontvang je daarbij ook een Track & Trace nummer waarmee je de status van de bestelling kunt nakijken. Bij nieuwe aansluitingen ontvang je een e-mail om een leverafspraak te maken (i.v.m. identiteitscontrole) zodra de voorraad voor jouw bestelling is gereserveerd. Let op! In geval van een bestelling met nummerbehoud wachten we op goedkeuring van je huidige provider. Daarna kun je pas een leverafspraak inplannen.

Nummerbehoud
Indien je voor nummerbehoud hebt gekozen dient het verzoek tot nummerbehoud eerst afgerond te worden alvorens er wordt overgegaan tot levering. Hierdoor kan het dus zijn dat je bestelling later wordt geleverd.
609 Reacties 609
DStellar

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes
Om 9:09 de bevestiging mail binnen gekregen van de Max :muscle_tone1:. Weet iemand wanneer je het bedrag van het toestel betaald??
Reem0nN

Stamgast
  • 105Posts
  • 0Oplossingen
  • 49Likes
Geen goed begin van een pre-order en verlenging.

Stip 09:00 iemand aan de lijn gekregen van klantenservice 0800-0560.
Medewerker gaf aan dat ik 1 van de eerste was die aan de beurt was, en feliciteerde me ermee.
Ik blij, want ik dacht, mooi dan heb ik mijn iPhone XS Max 256GB Space Grey binnen op 21-09-2018.
We namen even wat gegevens door, en we hoefde enkel nog maar het te bevestigen, hij zegt ik zet u even in de wacht.
30/35 min later, nog steeds niet terug, ik dacht ik bel wel even met mijn zakelijke telefoon naar 0800-0560 voor het geval dat ie alsnog terugkomt.. bleek dus niet het geval, nu pas mijn abonnement zonder enige compensatie of wat dan ook verlengd om 10:00 ipv 09:00, wat ik ook net zo goed online had kunnen doen.
Enige voordeel is dat ik een leuke spontane meid aan de telefoon had die haar excuses meerdere malen had aangeboden. Helaas is de jongeman die mij eerst te woord stond niet zo netjes geweest om een notitie achter te laten voor zijn collega's dat er iets mis is gegaan, en vis ik nu waarschijnlijk naast de boot, want een uur later een pre-order, is geheid geen garantie dat ik hem dus op 21-09-2018 kan verwachten.
Erg jammer, en gelukkig heb ik nog 2 weken bedenktijd om eventueel me abonnement te stoppen.
Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes
Meestal de factuur in de maand na levering toestel. Waarschijnlijk oktober dan.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Ik weet nog dat vorig jaar de iPhone X in 5 minuten niet meer leverbaar was via de website van Apple (moest je al 3 weken wachten). Vanmorgen keek ik op de Apple site en om 09:45 uur kon ik nog gewoon een iPhone Xs Max bestellen en krijg je hem 21 september in huis. Zijn al die mensen soms naar Vodafone met een abonnement gegaan ipv los kopen? :wink:
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi Reem0nN
Ja, dat is wel heel erg vervelend natuurlijk. Ook zeker niet netjes van deze klantenservice jongen om je dan zomaar in de wacht te zetten en al helemaal vervelend dat die dan ook niet een notitie heeft aangemaakt. Maar in de drukte kan zoiets gebeuren, mensen kunnen fouten maken. Snap zeker dat jij daar geen boodschap aan hebt maar om nu gelijk te zeggen dat je nog 2 weken hebt om je abonnement te stoppen.

Zelf denk ik dat als je nu naar een andere provider gaat en deze wil bestellen dat je dan ook 2 weken moet wachten voor je hem binnen krijgt. Je leven hangt er toch niet vanaf? Ja sorry dat ik zo reageer hoor en ik begrijp dat je er de balen in hebt. Volgend jaar beter, of het jaar erop. Nu heb je nog om iets naar uit te kijken en misschien heb je hem toch nog op 21 september.

Het blijft vervelend, zeker als je geen gehoor meer krijgt en ben met je eens dat deze meneer je misschien ook terug had kunnen bellen, of wat dan ook. Maar ietsje langer wachten maakt de voorpret ook nog geweldiger! Je bent vast niet met me eens, kan ik me voortellen... Je leeft nog en dat is het voornaamste, ook als je net buiten de boot valt 🙂

Bekijk deze pagina voor alle levertijden: https://www.vodafone.nl/levertijd/?webSyncID=ced8bd26-6d44-d936-200e-398a80be3c62&sessionGUID=8eb676ec-6b98-ea56-2ec1-c1e32e23d445
Meaurk

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
De levertijden lijken inderdaad mee te vallen dit jaar. Nu is er natuurlijk niet extreem veel veranderd ten opzichte van vorig jaar. Bij nieuwe materialen, etc. heb je volgens mij meer kans op productieproblemen en andere risico's.

Om 10:30 hadden alle 64GB Max modellen een levertijd van 2-3 weken. De grotere capaciteiten verschillen van 1-2 weken levertijd en een leverdatum van 21 september. Alle XS modellen hebben nog steeds een leverdatum van 21 september.

Ik verwacht daarom ook niet dat we heel lang moeten wachten op de iPhones via Vodafone. We zullen het weten zodra deze pagina geüpdatet is.
DStellar

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes
Meaurk wrote:
De levertijden lijken inderdaad mee te vallen dit jaar. Nu is er natuurlijk niet extreem veel veranderd ten opzichte van vorig jaar. Bij nieuwe materialen, etc. heb je volgens mij meer kans op productieproblemen en andere risico's.

Om 10:30 hadden alle 64GB Max modellen een levertijd van 2-3 weken. De grotere capaciteiten verschillen van 1-2 weken levertijd en een leverdatum van 21 september. Alle XS modellen hebben nog steeds een leverdatum van 21 september.

Ik verwacht daarom ook niet dat we heel lang moeten wachten op de iPhones via Vodafone. We zullen het weten zodra deze pagina geüpdatet is.

Dacht al dat ze minder populair waren. Half uur na mijn bestelling belde Vodafone om te vragen of ik mijn abonnement wilde verlengen met een nieuwe iPhone. Hij had alleen nog niet gezien dat ik er al 1 had besteld.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Haha... dat is leuk, je koopt er zelf eentje en dan vragen ze je om er een te bestellen.
Hmm, ze hebben mij toch niet gebeld 😞 - Maar dan moeten we wel een heel goed aanbod zien zeg 😉
DStellar

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes
Energieboy wrote:
Haha... dat is leuk, je koopt er zelf eentje en dan vragen ze je om er een te bestellen.
Hmm, ze hebben mij toch niet gebeld 😞 - Maar dan moeten we wel een heel goed aanbod zien zeg 😉

Ik had ook al gezegd. Doe maar een mooie aanbieding, dan wil ik best mijn order annuleren maar hij kon mij geen mooie aanbieding doen. :expressionless: Vond wel sneu om te lezen dat mensen nog in de wacht stonden en ze mensen al vragen of ze er niet 1 willen kopen.
junr

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
junr wrote:
Bevestiging gekregen maar niet de juiste bestel gegevens ( 2 jaar i.p.v. 1 jaar abbo )
Ik verbaas me elk jaar weer over hoe de site instort na 09:01


Bestelling moest geannuleerd worden !!!! het systeem van de shop lag plat! ben dus twee uur bezig met bestellen :triumph:
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
junr wrote:

junr wrote:
Bevestiging gekregen maar niet de juiste bestel gegevens ( 2 jaar i.p.v. 1 jaar abbo )
Ik verbaas me elk jaar weer over hoe de site instort na 09:01
Bestelling moest geannuleerd!!!! het systeem van de shop lag plat! ben dus twee uur bezig met bestellen :triumph:

Oei, dat is wel vervelend zeg... En als je er snel bij bent, heb je hem dan nog wel op tijd?
Jammer natuurlijk maar op dit soort dagen altijd een risico. Altijd met bestellingen die populair zijn en Vodafone krijgt vast niet elke dag om een bepaalde tijdstip honderden mensen die een abonnement nemen.
Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes
Heb inderdaad het idee, dat het dit jaar behoorlijk soepeltjes loopt, op wat uitzonderingen na. Op diverse fora wordt eigenlijk weinig geklaagd dit jaar. Was vorig jaar wel anders.
Mooi makkelijk weekje dan Serkan. Maar dat hoort ook zo. Eerdere jaren altijd netjes de nieuwe iPhone op de dag van uitleveren ontvangen. Behalve dan de X en de 7Plus, die kwam een weekje later. Dus waarschijnlijk de meeste hier hun nieuwe mobiel volgende week vrijdag in huis. Hoera! :joy:
Michael Schilde

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Michael Schilder Potentiele nieuwe klant: Vanochtend een Bestelling geplaatst (inloggen lukte de eerste 20 minuten niet) in de webshop een iPhone xs om 90:21 via ideal 509 euro betaald via ideal. De bestelling werd door een bug in het systeem geannuleerd. Vervolgens 50 minuten wachten om een medewerker te pakken te krijgen. De bestelling was inderdaad geanuleerd en het bedrag kon niet om worden gezet in een nieuwe bestelling. Nee meneer het duurt 8 tot 10 weken voor dat u het geld terug heeft. U bestelling plaatsten kan wel maar dan moet u opnieuw betalen. Top Customer experience ik hoef SLECHTS 8 tot 10 weken te wachten.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hi Michael Schilder
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Jeetje zeg, dat is nog eens een vervelende ervaring. Denk je blij te zijn met een nieuwe iPhone krijg je dit aan je broek. Zelf kan ik er natuurlijk niets aan doen, ben ook maar een klant. Maar ben wel met je eens dat het heel erg vervelend is en dat je hier nu echt niet op zit te wachten. Je hebt de klantenservice al aan de lijn gehad, dat advies hoef ik al niet te geven.

Verder denk ik dat een moderator hier ook niet zoveel meer kan doen, maar we kunnen het altijd even vragen natuurlijk. Serkan - zou jij eens kunnen kijken, als je dit überhaupt kan doen natuurlijk. Beetje vreemd toch?! Kan me vanuit Vodafone ook wel weer voorstellen, maar dit is toch een vreemd gevalletje?!
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Ik denk dat ze er wel van leren, elk jaar weer :wink:
Waarschijnlijk komt er volgend jaar een nog grotere storm omdat er dan vast weer een nieuw model uit komt en dan wil daar iedereen weer achteraan. Tenminste, ik heb me altijd bij het eerste model gehouden en het model een jaar later maar gewoon gelaten voor wat die was. Valt me dan altijd wel op dat het bij een update wat minder is met verkoop dan bij een nieuw model.

En ja, wie wilde nu vorig jaar de iPhone X niet?
Dat is nu wel een speciaal toestel geworden want Apple gaat deze niet meer verkopen.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Ruud001 wrote:
Dus waarschijnlijk de meeste hier hun nieuwe mobiel volgende week vrijdag in huis. Hoera! :joy:

En dan iedereen die hem niet heeft gekocht, of die hem toch een week later krijgen, de ogen uit te kijken met allemaal mooie verhalen en foto's?! :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ik zit eigenlijk een beetje te wachten op iOS 12.... Lijkt me ook wel kick
Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes
Heb ook het idee, dat het dit jaar niet zo hard loopt met de eerst nieuwe bestellingen.
Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes
Energieboy wrote:

Ruud001 wrote:
Dus waarschijnlijk de meeste hier hun nieuwe mobiel volgende week vrijdag in huis. Hoera! :joy:
En dan iedereen die hem niet heeft gekocht, of die hem toch een week later krijgen, de ogen uit te kijken met allemaal mooie verhalen en foto's?! :stuck_out_tongue_winking_eye:


Ik zit eigenlijk een beetje te wachten op iOS 12.... Lijkt me ook wel kick


Heb iOS12 op mijn oude 5S en iPad mini en werkt prima. Zelfs mijn 5S is weer wat sneller geworden. Dus ff wachten tot dinsdag, dan is hij er voor iedereen. Vanaf iPhone 5S.
Michael Schilde

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Energieboy nee ik snap ik dat je er niet iets mee kan doen maar het is wel super vervelend dat door een fout van vodafoon ik op mijn geld moet wachten en voorlopig geen nieuwe telefoon terwijl je daar al maanden naar uit keek, we hebben het niet over 25 euro en als je dan overstapt van een andere provider heb je opeens wel je bedenkingen om eerlijk te zijn.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Op mijn oude 6 werkt die ook perfect... maar ben benieuwd op mijn iPhone X
Daar heb ik nog maar geen beta op geplaatst, durf ik toch niet zo goed aan 🙂
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic