Rob_Lisse

Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Bericht van Vodaphone over datagebruik is "overdone"

Vodaphone trekt zeker je aandacht met haar berichtgeving. Dat is één keer, misschien zelfs twee keer leuk. Maar nu ben ik het zat om met veel geluid en een lichtsignaal, de boodschap te ontvangen dat ik nog 20% van mijn oorspronkelijke databundel over te hebben. Ik zeg oorspronkelijk, omdat ik sinds dat Vodaphone heb, een dubbele databundel krijg. Dus mijn verzoek is aan Vodaphone : “Stop met het meezenden van een geluid en een flits bij een dergelijke mededeling!” .

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11753Posts
  • 3466Oplossingen
  • 3088Likes

Je kan het volgende doen:
1- ga naar het sms bericht van Vodafone
2- druk bovenin op de naam Vodafone (of het sms nummer)
er komt nu een blokje onder en kies voor het woord INFO

3- je krijgt een nieuw scherm, klik op > naast het horentje 
4- staat deze nog niet in je contacten, voeg dan toe met Maak nieuw contact (staat deze wel in je adressen boekje, klik dan op Wijzigen (rechts boven in beeld)).

5- en kies dan bij je contacten (want je maakt nu een contact aan in je adressenlijst) en daar kies je voor SMS-toon en dan kan je het geluid uitzetten

Dit is een manier om iemand z’n sms bericht stil te zetten of aan te passen naar een ander sms toontje. Maar let op, je krijgt dan nog wel van Vodafone bericht en als je deze niet leest en er per ongelijk overheen gaat, omdat je het sms bericht hebt gemist omdat je geen geluid kreeg, dan is dit eigen verantwoordelijkheid. Dit zal je wel begrijpen, maar ik zeg het toch even. 

Ik hoop dat je hier iets aan hebt. 

Bekijk in context

7 Reacties 7
Energieboy
Expert
Expert
  • 11753Posts
  • 3466Oplossingen
  • 3088Likes

Hoi @Rob_Lisse 
Je krijgt deze toch binnen via een sms bericht? 
Dan is het een instelling op je telefoon die je moet instellen, lijkt me. Tenminste, ik heb altijd vernomen dat Vodafone deze per sms stuurt en dan ligt het maar aan je toestel hoe jij je sms berichten ontvangt (met geluid en lichtsignalen). Dit moet je natuurlijk gewoon kunnen aanpassen in je eigen toestel. 

Maar goed, ik kan het mis hebben?! Even afwachten wat iemand van Vodafone hierop zegt. 

Rob_Lisse
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik gebruik de iPhone 8. Alle geluiden en piepjes heb ik uitgezet. Mijn filosofie is dat ik ook geen geluidje hoor wanneer er een brief op de mat valt. Ik vind het prettig om zelf te besluiten wanneer ik in mijn telefoon kijk of er een whatsapp of een e-mail binnen is. Het enige geluid dat mijn telefoon maakt is de ringtoon wanneer er een gesprek binnenkomt. Ooit heb daar een lichtflits aan toegevoegd. Dus ook sms berichten komen bij mij zonder geluid binnen. Vodaphone is hierop een uitzondering en ik wil hier vanaf.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11753Posts
  • 3466Oplossingen
  • 3088Likes

Maar ik krijg nooit een bericht binnen via My Vodafone app. Als ik een 80% bericht krijg dan is dat via SMS en nooit via een melding via de app. Dus ik begrijp niet wat je dan binnen krijgt. 

Kijk anders eens bij de instellingen van de app, misschien zitten daar nog piep geluiden in en anders bij de instellingen van My Vodafone in je iPhone. Want ook daarin kan je meldingen aanzetten en/of uitzetten (via instellingen en dan via berichtgeving).

Rob_Lisse
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik vat het probleem nog even samen:

 

Ik heb een iPhone 8.

Een Ziggo en een Vodaphone abonnement

2 maal 10 Gb data, dus in totaal 20 Gb.

Wanneer er 8 Gb verbruikt is dan is nog over 20% van 10 Gb plus 10 Gb = over 12 Gb

Op dat moment ontvang ik een SMS met geluid en licht van Vodaphone.

 

Alle andere SMS berichten komen zonder geluid binnen, en zo wil ik het ook.

 

Kan iemand van Vodaphone laten weten waarom zij mijn instellingen omzeilen?

Energieboy
Expert
Expert
  • 11753Posts
  • 3466Oplossingen
  • 3088Likes

Je kan het volgende doen:
1- ga naar het sms bericht van Vodafone
2- druk bovenin op de naam Vodafone (of het sms nummer)
er komt nu een blokje onder en kies voor het woord INFO

3- je krijgt een nieuw scherm, klik op > naast het horentje 
4- staat deze nog niet in je contacten, voeg dan toe met Maak nieuw contact (staat deze wel in je adressen boekje, klik dan op Wijzigen (rechts boven in beeld)).

5- en kies dan bij je contacten (want je maakt nu een contact aan in je adressenlijst) en daar kies je voor SMS-toon en dan kan je het geluid uitzetten

Dit is een manier om iemand z’n sms bericht stil te zetten of aan te passen naar een ander sms toontje. Maar let op, je krijgt dan nog wel van Vodafone bericht en als je deze niet leest en er per ongelijk overheen gaat, omdat je het sms bericht hebt gemist omdat je geen geluid kreeg, dan is dit eigen verantwoordelijkheid. Dit zal je wel begrijpen, maar ik zeg het toch even. 

Ik hoop dat je hier iets aan hebt. 

Rob_Lisse
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Dit lijkt mij een hele goede oplossing. Ik ga dit zeker doen zodra ik een SMS krijg. Bedankt je gaf mij het BESTE antwoord.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11753Posts
  • 3466Oplossingen
  • 3088Likes

Succes, lukt het niet, kom dan nog even terug naar de community. Fijne zondag nog. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic