Av001

Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Bereik valt steeds weg sinds paar dagen

Sinds een paar dagen valt mijn mobiele bereik steeds weg. Kort vliegtuigmodus aan en uit zetten werkt (krijg dan weer volledige 5G), maar binnen een paar minuten valt het bereik opnieuw weg en blijft weg tot opnieuw opstarten / vliegtuigmodus aan en uit.

 

Toestel herstarten heeft niks opgelost, en sim in ander toestel ook niet.

Probleem blijft bestaan in verschillende steden afgelopen dagen, dus locatie onafhankelijk.

Toestel: iphone 12

 

Enig idee wat de oorzaak zou kunnen zijn en hoe dit te verhelpen is?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Av001
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hi Cecilia,

 

Ik ben gistermiddag geswitched naar eSim en sindsdien lijkt alles weer te werken! Mogelijk is dat de oplossing geweest.
Het speelde al langer dan die storing gister inderdaad.

Bekijk in context

7 Reacties 7
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3033Posts
  • 892Oplossingen
  • 1031Likes

Hi @Av001, goedemorgen en welkom hier!

Super onhandig dat jouw bereik regelmatig wegvalt. Als ik je bericht lees, dan is het ook heel willekeurig en is er niet een rooie draad in te ontdekken aangezien het met regelmaat gebeurt en op allerlei verschillende locaties. Zodra het toestel opnieuw wordt opgestart of vliegtuigmodus aan/uit wordt gezet, dan is er weer tijdelijk verbinding. 

Op basis van het probleem wat je omschrijft vragen we altijd om een kruistest te doen, zodat je kan controleren of het misschien aan de simkaart of iets in het toestel ligt. Jouw simkaart heb je al getest in een ander toestel en ik begrijp dat het probleem ook dan speelt. Heb je voor de zekerheid ook een andere simkaart in jouw iPhone 12 getest? Als het probleem dan niet speelt, dan is namelijk mijn eerste indruk dat de simkaart wel eens de boosdoener kan zijn. Deze kan je dan laten omruilen via de klantenservice of door even langs een Vodafone winkel te gaan. 

Av001
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hi Cecilia,

 

Dankjewel voor jouw bericht!

Zou overstappen op eSim ook kunnen helpen?

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3033Posts
  • 892Oplossingen
  • 1031Likes

Bij het omruilen van de simkaart kun je inderdaad kiezen tussen een reguliere simkaart of eSIM. Het is net wat jouw eigen voorkeur daarin is. Als de simkaart de oorzaak is, dan is het met beide in ieder geval opgelost. Dat maakt dus geen verschil.

Megapaul

Stamgast
  • 82Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes

Op het tweakers forum zijn er ook mensen die hetzelfde aangeven, met andere toestellen zie dit bericht en dit bericht. Het zo ook zomaar iets in het netwerk kunnen zijn?

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3033Posts
  • 892Oplossingen
  • 1031Likes

@Megapaul Je hebt gelijk! Er was gisteren wel een storing waarbij enkele klanten niet konden bellen of gebeld worden. De oplossing hierbij was om even opnieuw verbinding te maken met het netwerk door  de vliegtuigstand aan te zetten en uit te zetten of je telefoon even opnieuw opstarten. Het probleem was dan verholpen. Deze handeling is inmiddels niet meer nodig, want de storing is opgelost en heeft in totaal een paar uurtjes gespeeld. 

De topicstarter ervaart het probleem met het volledige bereik al meerdere dagen en de definitieve oplossing bij de storing van gisteren is hier een tijdelijke oplossing. Om die reden lijkt hier dus iets anders aan de hand te zijn. 

Av001
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hi Cecilia,

 

Ik ben gistermiddag geswitched naar eSim en sindsdien lijkt alles weer te werken! Mogelijk is dat de oplossing geweest.
Het speelde al langer dan die storing gister inderdaad.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3033Posts
  • 892Oplossingen
  • 1031Likes

Super dat het is opgelost en je dit hier laat weten @Av001! Zat ons vermoeden dus wel goed dat de simkaart de oorzaak was en vervangen moest worden. Alvast een fijn weekend gewenst 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic