loowie100

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bereik ineens weg - 4926

Hallo,

Mijn moeder heeft iets vreemds. Sinds 3 april heeft zij thuis nauwelijks bereik meer.
Heel soms kan ze bellen of sms-en maar 98% van de tijd heeft ze geen bereik. Ze heeft al Vodafone sinds ongeveer 2007 en nooit problemen gehad.

Nu ben ik vandaag naar haar toe geweest en toen ik daar kwam was ook mijn Vodafone verbinding totaal weg. De buurjongen die 50 meter verder woont geroepen en ook bij hem viel bij mijn moeders huis de verbinding weg zowel binnen als buitenshuis.

We hebben alledrie Vodafone en een smartphone (2x samsung en 1x sony)
Mijn vader (Tmobile) heeft nergens problemen mee op zijn oude nokia.

Wij 50 meter verder gaan staan waar de buurjongen woont en iedereen heeft weer bereik. Vodafone gebeld en die ziet niets vreemds.

Toen hebben we één van onze simkaarten in de oude nokia van mijn vader geprobeerd en hadden we inees volop Vodafone bereik. Toen snapte ik er echt helemaal niets meer van.
De T-mobile kaart daarna nog in een smartphone gestopt en toen ook geen t-mobile netwerk meer.

Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?

Gebropeerd:
- WIFI router uitgeschakeld i.v.m. storing
- Er zijn geen andere nieuwe apparaten in huis
- Netwerkmodus op alleen gsm gezet
- Netwerkoprerator op ander netwerk gezet en daarna weer terug op Vodafone

Bovenstaande heeft niets geholpen helaas
5 Reacties 5
rogervds

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook wij hebben op onze 3 telefoons geen netwerk (3G) sinds 3april al enkele keren contact gehad met Vodafone: antwoord: geen storing,geen werkzaamheden dus moet u maar afwachten. Natuurlijk een enorm slechte reactie van vodafone, hoe zo geen storing jullie 3G netwerk ligt er uit of is ineens heeel slecht in 4926 .Vodafone lost niet op vodafone schuif vooruit of schuift af.Tot we binnen kort ons abonnement 3 keer afloop dan kan alles weer en dan hoeft het voor ons niet meer na 8 jaar Vodafone. ( inmiddels 2 e keer dat ze mijn probleem niet oplossen, in de garantie periode stuurde ze me zelfs naar een andere reparateur omdat de winkel dacht dat het toch geen gatantie was ,het bij hun 6 weken kon duren en ik geen recht had op een leen toestel dus beter naar de buurman kon gaan)
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Er zijn hier inderdaad geen storingen bekend in Lage Zwaluwen. Met 2G hebben jullie wel verbinding? Dat zou verklaren waarom de oude Nokia wel goed werkt. Wel vreemd dat het T-Mobile kaartje ook problemen lijkt te hebben op 3G. Is er iets in de omgeving veranderd dat het signaal kan beïnvloeden? Bijvoorbeeld bouwwerkzaamheden met grote kranen?
loowie100
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nee er zijn geen bouwwerkzaamheden in de buurt. Het gaat om het buitengebied van Lage Zwaluwe, maar tot vorige week hebben we nooit problemen gehad. Gisteren weer met de helpdesk gebeld en ze hebben ons toegangspunt gereset geloof ik. Daarna accu eruit voor 10 minuten, maar dat heeft ook niet geholpen.

Kan ik de smartphome op alleen 2g zetten om dat te testen?
Buurjongen van 50 meter verder heeft inmiddels ook geen bereik meer trouwens.

Seben

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Jullie zijn niet de enige in dit gebied. Ook hier 2 telefoons niet of nauwelijks bereikbaar sinds 3/4 april. Inmiddels meerder keren contact gehad met vodafone zonder resultaat. De zogenaamde kruistest al 10 x uitgevoerd. Er is in dit postcodegebied echt wat gewijzigd rond die datum. Callcenter heeft trouwens wel verteld dat er meerdere meldingen uit lage zwaluwe kwamen. Het lijkt erop dat vodafone de problemen niet wil onderkennen en dus in gebreke blijft.
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Het klinkt inderdaad alsof dit even onderzocht moet worden. Kunnen jullie je mobiele nummer en postcode doorgeven via een privébericht op Twitter of Facebook? Dan verzamelen we die en starten we een onderzoek.

Alvast bedankt.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic