Megapaul

Stamgast
  • 82Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes

Bereik in de trein traject Hoorn - Zaandam

Sinds kort reis ik dagelijks met de trein tussen Hoorn en Zaandam. Het valt mij op dat het bereik tot Purmerend zeer matig is netwerk valt 2 keer weg.
Wanneer er wel ontvangst is is dat slechts 1 streepje. 3G/H terwijl er gewoon 4G ontvangst zou moeten zijn.
Ook met ontvangst van 2G/3G/H komt er vrijwel geen dataverbinding tot stand. Toestel staat goed ingesteld. Getest met meerdere telefoons. Hoe kan dit? In mijn optiek klopt de de dekkingskaart niet helemaal want ditjes al de zoveelste plek waar het bereik niet overeenkomt met de kaart.
2 Reacties 2
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hi Megapaul,

De dekking in de trein kan door verschillende factoren inderdaad minder zijn. Los van het feit dat je - met hoge snelheid - onderweg bent heeft het o.a. te maken met gebruikte materialen op en rondom het spoor, de geïsoleerde trein zelf en de omgeving. Dit zijn allemaal externe factoren die een negatieve invloed hebben op het signaal. Helaas is dit niet iets waar we iets aan kunnen veranderen.
Megapaul
topicstarter
Stamgast
  • 82Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
Dat zijn allemaal factoren inderdaad. Echter een collega van mij heeft KPN en die heeft wel goed ontvangst op het grootste deel van het traject......
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic