sonnegek

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bereik bellen gebeld worden

Ik zit op vakantiepark resort Arcen Limburg tegen de Duitse grens aan en kan niet bellen en gebeld worden ik heb dan al de Duitse provider O2 dat is toch vreemd terwijl ik nog in Nederland ben dus moet ik nog gewoon Vodafone Nederland zien op mijn mobiel wat is daar de oorzaak van? Bvd
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
@sonnegek @energieboy even als aanvulling. Hiervoor kun je het beste onze Network Check invullen via https://vodafone.nl/networkcheck. Daarmee kun je meestal (afhankelijk van je antwoorden) ook een melding doorzetten. Onze Network Crew kan het dan verder onderzoeken. Via de klantenservice kan bij bereikklachten namelijk vaak ook niet meer worden gedaan dan dat we hier kunnen adviseren.

Aangezien we het onderzoek van onze Network Crew niet verder kunnen zien zal dit topic binnenkort worden gesloten.

Bekijk in context

8 Reacties 8
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi sonnegek
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Dit heeft waarschijnlijk te maken met de sterkte van de masten vanuit Duitsland. Het beste is om dan via instellingen, mobiel netwerk, handmatig om te schakelen naar Vodafone Nederland. Als je dat hebt gedaan dan moet het weer goed komen.

Daarnaast zou je nog even kunnen kijken bij je instellingen, mobiel netwerk, of je roaming wel aan hebt staan, want als je op een ander netwerk komt, wat niet in Nederland is, dan moet roaming aan staan in je toestel en anders bij je instellingen via je My Vodafone.

Probeer het even en mocht het zijn gelukt, laat het nog even weten.
Lukt het niet, dan ook natuurlijk 🙂
sonnegek
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Gdm bedankt voor de reactie maar heb gedaan wat ik moest doen maar werkt niet als ik ongeveer 1km van het vakantiehuis ben werkt het wel blijf het vreemd maar in elk geval bedankt!
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Werkt het ook niet als je handmatig zet?
Dan zou dir toch moeten blijven staan. Ja, grenzen zijn altijd heel lastig. Zeker als de buren een sterkeren mast hebben.

Eventueel zou je de klantenservice van Vodafone kunnen vragen maar ik denk dat ze je hetzelfde zullen melden.
sonnegek
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Gda dat heb ik gedaan maar als ik mijn vrouw bel die heeft KPN zegt mijn mobiel geen netwerkverbinding terwijl mijn antenne alle streepjes geeft dus het blijft een raadsel had gisteren een chat met medewerker en die zij ook handmatig maar het gekke is dan kan je kiezen T-mobile Eplus KPN maar geen Vodafone
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Maar als je nu eerst kiest voor KPN en dan terug gaat naar Vodafone, dan ook niet? Misschien heb je gewoon daar al slecht bereik met Vodafone en zou je eventueel, een plek waar je zeker wel Vodafone hebt, nog eens handmatig te proberen.

Ik kan me anders niets voorstellen, zeker niet als de klantenservice van Vodafone ook geen andere info kan verstrekken.
sonnegek
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Gda nog eenmaal een reactie wat u voorstelde heb ik ook al geprobeerd ik denk dat Vodafone in het laatste stukje Nederland niet bij Machte is om daar de verbinding goed te laten verlopen! maar in elk geval bedankt voor de genomen moeite!
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Ja, sorry... ik kan nu ook niets meer verzinnen om het goed te krijgen.
Je zou nog even kunnen kijken op de dekkingskaart van Vodafone?

En anders toch de klantenservice van Vodafone vragen wat er aan de hand is, misschien dat ze het kunnen zien, is er een storing?

Succes in ieder geval en jammer dat ik je niet heb kunnen helpen.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
@sonnegek @energieboy even als aanvulling. Hiervoor kun je het beste onze Network Check invullen via https://vodafone.nl/networkcheck. Daarmee kun je meestal (afhankelijk van je antwoorden) ook een melding doorzetten. Onze Network Crew kan het dan verder onderzoeken. Via de klantenservice kan bij bereikklachten namelijk vaak ook niet meer worden gedaan dan dat we hier kunnen adviseren.

Aangezien we het onderzoek van onze Network Crew niet verder kunnen zien zal dit topic binnenkort worden gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic