Hoi allemaal,
Ik kan me voorstellen dat het erg onhandig is als blijkt dat het bereik op een dergelijk groot festival niet optimaal is. Uiteraard zijn er op dat moment zoveel mensen bij elkaar op één plek, dat het lastig is om volledige 2/3/4G dekking te bieden. We houden bij zulke grote evenementen wel rekening met meer gebruik van ons netwerk en vergroten de capaciteit om ervoor te zorgen dat je toch gebruik kunt maken van je telefoon.
Om even specifiek in te gaan op Pinkpop; op deze locatie staat in ieder geval een vaste mast. Daarnaast is het netwerk tijdens dit festival uitgebreid met een mobiele mast, om een betere dekking te bieden. We hebben er dus van te voren rekening mee gehouden dat we de capaciteit op deze locatie moesten vergroten. Dit doen we op Pinkpop al jaren. Je zou dus aan de hand van deze informatie zeggen: waarom was de dekking dan niet optimaal? Ik heb hierover navraag gedaan bij onze technici, vooralsnog lijkt het erop dat er een onderdeel van de vaste antenne op het terrein niet functioneerde zoals het hoorde. We hebben de mast meerdere keren geprobeerd weer volledig werkend te krijgen. Op dit moment onderzoeken we de oorzaak van het probleem, omdat we graag willen weten wat er mis ging. Zo kunnen we dit hopelijk in de toekomst voorkomen.
In het algemeen kan het altijd gebeuren dat er op een onvoorzien moment een mast of een onderdeel hiervan problemen vertoont, het is en blijft technologie. We hebben onze voorbereidingen getroffen met betrekking tot dit festival maar dit soort dingen kunnen altijd gebeuren. Uiteraard zullen we dezelfde voorbereidingen ook op andere grote festivals treffen, om ervoor te zorgen dat iedereen gewoon gebruik kan maken van zijn toestel. Maar laten we eerlijk zijn, op een festival gaat het toch vooral om de muziek! Hopelijk hebben degene die op Pinkpop zijn geweest een te gek festival gehad! Ik zelf was er ook en het waren 3 geweldige dagen:).