marcellus

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bereik Valt (Onderweg Met De Auto) Steeds Weg

Ik heb sinds kort een iphone en ben al zo'n 10 jaar met vodafone. De iphone bevalt mij zeer maar ik heb een probleem met het bereik. Als ik onderweg met de auto ben, (waar dan ook in nederland; ik woon in Groningen maar ben zakelijk veel onderweg) en met iemand in gesprek ben dan zie je de streepjes van het bereik minder worden, het gesprek valt weg en na een minuut ofzo heb ik weer bereik en kan ik weer bellen. Dit is zeer, zeer irritant zeker gezien ik mijn zaken grotendeels in de auto afhandel. Ik denk dat ik ongeveer zo,n 20 keer naar de klantenservice heb gebeld, daar kunnen ze me niet helpen. Ik heb een nwe simkaart gekregen maar ook dat helpt niet. Ik ben in de vodafone winkel in Groningen geweest en daar hebben ze alles gereset, ook dat helpt niet. Heeft iemand dezelfde problemen?
6 Reacties 6
wil

Gedreven Meedenker
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bekend probleem. De ontvangstkwaliteit van een iPhone is minder dan andere merken telefoons.
marcellus
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het is overigens een iphone G3. Alleen de G4 zou toch bereikproblemen hebben?
wil

Gedreven Meedenker
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Het is overigens een iphone G3. Alleen de G4 zou toch bereikproblemen hebben?



De Iphone 4 heeft probleem al je hem op bepaalde manier vastpakt dat het ontvangsterkte minder zou kunnen worden. Mijn ervaring is dat vooral binnen gebouwen de ontvangst met iPhone sterker verminderd dan anderen merken telefoons. Ik heb dat gemerkt met de 3Gs.
mosa

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb sinds kort een iphone en ben al zo'n 10 jaar met vodafone. De iphone bevalt mij zeer maar ik heb een probleem met het bereik. Als ik onderweg met de auto ben, (waar dan ook in nederland; ik woon in Groningen maar ben zakelijk veel onderweg) en met iemand in gesprek ben dan zie je de streepjes van het bereik minder worden, het gesprek valt weg en na een minuut ofzo heb ik weer bereik en kan ik weer bellen. Dit is zeer, zeer irritant zeker gezien ik mijn zaken grotendeels in de auto afhandel. Ik denk dat ik ongeveer zo,n 20 keer naar de klantenservice heb gebeld, daar kunnen ze me niet helpen. Ik heb een nwe simkaart gekregen maar ook dat helpt niet. Ik ben in de vodafone winkel in Groningen geweest en daar hebben ze alles gereset, ook dat helpt niet. Heeft iemand dezelfde problemen?



Zet onderweg gewoon de 3g en data gebruik opties in iphone uit dan zou je minder last van hebben. Zou in principe gewoon moeten werken, maar aangezien toch op enkele locaties in nederland tegen valt, kan je deze 2 instellingen even wijzigen.
mosa

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

De Iphone 4 heeft probleem al je hem op bepaalde manier vastpakt dat het ontvangsterkte minder zou kunnen worden. Mijn ervaring is dat vooral binnen gebouwen de ontvangst met iPhone sterker verminderd dan anderen merken telefoons. Ik heb dat gemerkt met de 3Gs.



Die eerste zin geldt trouwens voor de iphone 4 en niet voor de 3gs. Ik heb zelf ook de iphone 4 en na de laatste update heb ik hier trouwens geen problemen meer ondervonden. Ook al houd ik hem zonder hoesje strak vast in mijn hand;)
pimobiel

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb hetzelfde probleem gehad met een Samsung apollo.
Daar ben ik twee keer mee naar de Vodafone store geweest, nwe simkaart, alles gereset, toestel geupdate, maar toen heeft een medewerker alle instellingen stap voor stap nagelopen, (telefonisch, de helpdesk) omdat het bij meerdere mensen hier voorkwam.
Bij toegangs punt bewerken, bij poort nr. 8799 ingevuld, opgeslagen en probleem voorbij.
 
Ik heb Vodafone met internet, en ik denk dat het daardoor komt.
Voorheen had je verschillende banden en nu gaat het via de GPRS, voip op het mobele netwerk.
 
Het is alweer ff geleden, maar ik hoop dat je er wat aan hebt
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic