dan85

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Bereik Fijnaart

Als Ziggo klant gebruik is sindskort het Vodafone netwerk. (Hollandsnieuwe)
Alleen in mijn woonplaats (Fijnaart) is op aantal locaties geen dataverbinding mogelijk.
Ook al staat op de Vodafone dekkingskaart 4g+ en 4g binnen op de betreffende locaties.

Volgens de klantenservice van Hollandsnieuwe kunnen ze in mijn woonplaats de kwaliteit niet kunnen garanderen.
En dit zou hetzelfde zijn als ik naar Vodafone zou overstappen. (Zelfde netwerk)

Nu zijn mijn vragen;

Klopt de informatie van Hollandsnieuwe en is het netwerk van Vodafone in mijn woonplaats niet optimaal?

Kunnen jullie zien of er op korte termijn nog verbeteringen aan het netwerk/zendmasten in mijn woonplaats?

Locale sportschool; 4793 RS  8a,  (Geen dataverbinding)
Locale supermarkt; 4793 RR 120 (Geen data, soms geen telefoonverbinding)

Netwerksterkte is op beide locaties hoger dan -120dbm

En bij mij thuis schommelt de sterkte rond de -110dbm  (oud huis, geen isolatie)

Op beide locaties volgens de dekkingskaart 4G+ / Binnen
 

30 Reacties 30
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Als het echt over bereik gaat (en bellen over Wi-fi/4G) geen oplossing is, zou ik persoonlijk naar de provider gaan met het beste bereik. Maar dit is natuurlijk voor iedereen anders @dan85 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Dit zelfde wilde ik je ook schrijven, Steven is me voor.
Als je echt bereik wilt hebben en overstappen is een oplossing, dan zou ik dat doen.
Lijkt me ook wel belangrijk dan allemaal leuke extra’s, al hoewel dat ook leuk is. Een keuze maken is moeilijk 

dan85
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Energieboy @Steven  Bellen over wifi is nog niet beschikbaar bij Hollandsnieuwe.  Bellen over 4g is geen oplossing als de 4g dekking er niet overal is.

Helaas mogen jullie nog niet maar buiten communiceren wanneer vowifi beschikbaar komt bij Hollandsnieuwe.  Als dat op korte termijn is maakt dat m'n keuze makkelijker aangezien er bij meeste bedrijven week gratis WiFi aanwezig is.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dit zien wij helaas niet in @dan85

dan85
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Steven Dit is een reactie van je collega Sharon in ander topic.

Helaas is de boodschap dat wij deze informatie (wanneer VoWiFi beschikbaar komt voor hollandsnieuwe dus) op dit moment niet extern mogen communiceren. Houd onze website(s) in de gaten voor updates hierover. Onze excuses voor het ongemak! 

 

Dus het is wel bekend bij jullie. Alleen mogen jullie die info nog niet delen.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hett klopt inderdaad dat wij daar niks over mogen communiceren. Helaas is de informatie daarover ook nog niet bekend bij ons @dan85 

Zodra we meer weten en we mogen het communiceren, dan laten we dit weten.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
dan85 wrote:

@Energieboy @Steven  Bellen over wifi is nog niet beschikbaar bij Hollandsnieuwe.  Bellen over 4g is geen oplossing als de 4g dekking er niet overal is.

Bellen over Wifi, dus VoWifi, kan natuurlijk wel als je thuis zit en je hebt goede Wifi bereik. Dan zou je gewoon via je Wifi gebeld kunnen worden. Maar dan heb je toch weer het probleem als je buiten komen en je hebt geen Wifi bereik meer en 4G is ook slecht. Ik begrijp je korting verhaal maar als ik het voor het zeggen had dan zou ik toch overstappen. Bereikbaar zijn is ook belangrijk en wie weet heeft een andere provider ook wel een korting mogelijkheid (maar dan zonder Ziggo en de hoop dat je ook iets anders kunt aanschaffen).

Succes in ieder geval met je keuze!

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ik heb de dekkingskaart gecontroleerd. Ik zie geen werkzaamheden of storingen zijn in Fijnaart.  Ik heb de masten gecheckt maar zie geen foutmeldingen. 
Of er nieuwe masten bij komen, kan ik helaas niet inzien. Ik durf dan ook niet te zeggen of er verbeteringen aan komen. Je kunt dit het beste navragen bij mijn collega's van de network crew waar je mee contact hebt via de e-mail @dan85 

dan85
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Steven  Helaas had de network crew de case gelijk gesloten. Dus kan er niet meer op terug reageren.


@Energieboy VoWifi & VoLTE is nog niet ingeschakeld voor HollandsNieuwe klanten. Kijk bellen via een app over de wifi kan natuurlijk al.. Maar met VoWifi ben je dan ook gewoon bereikbaar op je telefoonnummer zonder het gebruik van apps.
Maar wanneer dat inderaad ingeschakeld zou worden op korte termijn zou het wel een oplossing zijn. Aangezien er bijna overal wel een WiFi verbinding is tegenwoording in bijv supermarkten.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Maak anders even een nieuw onderzoek hiervoor aan @dan85 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @dan85 
Ik lees zojuist een bericht van D-2010 op een andere topic dat het nu wel mogelijk is.
Lees: Per vandaag kunnen wij met ons hollandsnieuwe abonnement wifi-bellen en bellen over 4G. Dit met een best wel oud toestel; de Samsung Galaxy S6. Even getest allemaal en werkt prima! Ook hier zien wij Vodafone in het scherm staan als wifi-bellen aanstaat.

Zie deze topic: https://forum.vodafone.nl/netwerkvragen-4/per-4-februari-2020-wordt-3g-uitgefaseerd-288547/index5.ht...


** ik weet niet of ik een wifi van een supermarkt wel kan vertrouwen. het is, en blijft, een open wifi en daar kan elke hacker ook gebruik van maken! wees daar wel van bewust aub 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic