dan85

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Bereik Fijnaart

Als Ziggo klant gebruik is sindskort het Vodafone netwerk. (Hollandsnieuwe)
Alleen in mijn woonplaats (Fijnaart) is op aantal locaties geen dataverbinding mogelijk.
Ook al staat op de Vodafone dekkingskaart 4g+ en 4g binnen op de betreffende locaties.

Volgens de klantenservice van Hollandsnieuwe kunnen ze in mijn woonplaats de kwaliteit niet kunnen garanderen.
En dit zou hetzelfde zijn als ik naar Vodafone zou overstappen. (Zelfde netwerk)

Nu zijn mijn vragen;

Klopt de informatie van Hollandsnieuwe en is het netwerk van Vodafone in mijn woonplaats niet optimaal?

Kunnen jullie zien of er op korte termijn nog verbeteringen aan het netwerk/zendmasten in mijn woonplaats?

Locale sportschool; 4793 RS  8a,  (Geen dataverbinding)
Locale supermarkt; 4793 RR 120 (Geen data, soms geen telefoonverbinding)

Netwerksterkte is op beide locaties hoger dan -120dbm

En bij mij thuis schommelt de sterkte rond de -110dbm  (oud huis, geen isolatie)

Op beide locaties volgens de dekkingskaart 4G+ / Binnen
 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

In dit geval zul je hiermee echt naar Hollandsnieuwe moeten gaan @dan85
Zij gaan over de dekking. Indien de dekking niet klopt, kaart het aan bij Hollandsnieuwe.
Ik snap dat je meer duidelijkheid wilt, maar ik kan je geen informatie geven over Hollandsnieuwe, info over de dekking bij hun etc. 
 

Bekijk in context

30 Reacties 30
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @dan85 
Deze informatie is eigenlijk alleen af te lezen via deze webpagina van Vodafone:
https://www.vodafone.nl/support/internet-en-dekking/dekkingskaart.shtml

Het klopt dat HollandsNieuwe gebruik maakt van het netwerk van Vodafone. Als die melden dat ze daar slecht bereik hebben, dan is de kans groot dat je er bij Vodafone ook last van hebt. Maar dit hoeft ook weer niet! Eerst heb ik bij Simpel gezeten en daar had ik slecht bereik. Toen zei iemand mij dat ik dan beter naar TM over kon stappen want dan ben je daar klant en dan zou het beter zijn. Ik geloofde dit eerst niet maar heb het toen toch gedaan en het klopte. Bij de provider zelf had ik prima bereik. 

Of dit ook zo is bij Vodafone, geen idee. Misschien dat de Vodafone Community medewerker je daar antwoord op kan geven. Heb even geduld en wie weet kan die voor je kijken wat het bereik is en anders zelf vergelijken met HollandNieuwe en Vodafone (desnoods een Gratis prepaid SIMkaartje aanvragen en testen). 

dan85
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Energieboy wrote:

Hoi @dan85 
Deze informatie is eigenlijk alleen af te lezen via deze webpagina van Vodafone:
https://www.vodafone.nl/support/internet-en-dekking/dekkingskaart.shtml
 

Bedankt voor je reactie.
Ik had dus voordat ik naar Hollandsnieuwe ging al op die dekkingskaart gekeken.
En volgens die dekkingskaart zou ik op de bovenstaande postcodes/huisnummers  4G+ en bereik binnen hebben.
Hiervoor zat ik bij Simyo en had ik daarbinnen dus wel bereik.

Heb het ook gestest met 2 telefoons.  Een Samsung Galaxy A50 & Nokia 5.

Ik hoop dus dat er iemand is bij Vodafone me meer info kan geven.
Of er iets mis is met de dekking in mijn dorp. En/of er bijv verbeteringen gepland staan..
Aangezien ze bij HollandsNieuwe zeggen dat het aan het Vodafone bereik hier ligt.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

https://www.hollandsnieuwe.nl/4g?promoId=100_SEA_GOO&gclid=CjwKCAiA0svwBRBhEiwAHqKjFm5-rv05hk5agGVmZ... lees je meer over de dekking vanuit Hollandsnieuwe.
 

  • Downloaden met een maximale snelheid van 250 Mbps
  • Uploaden met een maximale snelheid van 50 Mbps
  • Supersnel foto's en video's bekijken met 4G internet van hollandsnieuwe

Indien de dekking in huis en erom heen niet is zoals het hoort te zijn, kun je dit aangeven bij Hollandsnieuwe. Wij zien namelijk geen gegevens in van klanten van Hollandsnieuwe. Zij hebben hun eigen klantenservice ook al maken zij gebruik van ons netwerk. 

Helaas zien wij geen informatie in over wanneer en of er een masten bijkomen. Indien er werkzaamheden zijn om het netwerk te verbeteren, dan lees je dit terug op onze netwerkkaart. Ik kan je deze informatie dan ook niet geven. 

dan85
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik snap dat jullie niet de gegevens van Hollandsnieuwe kunnen inzien. Maar ik dacht dat jullie misschien meer wisten over de dekking in het dorp waar ik woon.

Aangezien ze bij Hollandsnieuwe zeggen dat het aan Vodafone dekking ligt.

Ook komen mijn bevindingen kwa dekking niet overeen met de dekkingskaart van vodafone.

Dus was op zoek naar meer duidelijkheid. Anders had ik bijv Hollandsnieuwe gestopt en overgegaan naar Vodafone als jullie konden zeggen probleem zit bij Hollandsnieuwe.  De dekkingskaart klopt gewoon.

Aangezien Hollandsnieuwe & Vodafone interessanter zijn voor Ziggo klanten

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

In dit geval zul je hiermee echt naar Hollandsnieuwe moeten gaan @dan85
Zij gaan over de dekking. Indien de dekking niet klopt, kaart het aan bij Hollandsnieuwe.
Ik snap dat je meer duidelijkheid wilt, maar ik kan je geen informatie geven over Hollandsnieuwe, info over de dekking bij hun etc. 
 

dan85
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik heb inmiddels een Vodafone prepaid aangevraagd. En hoop Vandaag/morgen daarmee te kunnen testen. Zodat ik kan zien of het probleem daadwerkelijk bij Hollandsnieuwe zit.. Of toch iets mis is met de Vodafone dekking

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dat is natuurlijk ook een optie @dan85 🙂

dan85
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Steven wrote:

Dat is natuurlijk ook een optie @dan85 🙂

Ik ben inmiddels aan het testen geweest met de Vodafone simkaart. En de waardes kwam signaalsterkte komen overeen met Hollandsnieuwe.  Ook de plaatsen met ontvangstproblemen komen overeen.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dan raad ik je sowieso aan om dit aan te kaarten via Hollandsnieuwe omdat je bij hun het abonnement hebt. Betreft je prepaid bij ons. Dit kun je aankaarten via  voda.fo/ne/3ugam @dan85 

Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes

Wat is ondertussen de status @dan85 ? Heb je de klachten respectievelijk bij Vodafone en hollandsnieuwe neergelegd? 

dan85
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Sharon wrote:

Wat is ondertussen de status @dan85 ? Heb je de klachten respectievelijk bij Vodafone en hollandsnieuwe neergelegd? 

@Sharon  Heb inmiddels reactie van de Vodafone Network Crew.
Deze is hetzelfde als bij HollandsNieuwe

“ Beste meneer/mevrouw,

Je hebt een klacht over ons netwerk met registratienummer 926*****. De ontvangst op jouw postcode is inderdaad niet optimaal en helaas kunnen we hier op de korte termijn niets aan veranderen.

Wil je liever overstappen? Je kunt je nummer gewoon behouden. Geef dit aan bij je nieuwe provider. Het omzetten duurt meestal zon 5 tot 10 werkdagen.

Heb je een un-lockcode nodig om je toestel te gebruiken bij een andere aanbieder? Laat het ons weten in een replymail. Dan ontvang je m binnen 15 werkdagen per mail.

Vriendelijke groet,

Jamie,
Vodafone Network Crew “

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Dat is toch netjes!
Ligt de keuze nu bij jou om te kijken wat je gaat doen. 
Maar wel netjes dat je van je contract af kan 🙂

dan85
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Energieboy wrote:

Dat is toch netjes!
Ligt de keuze nu bij jou om te kijken wat je gaat doen. 
Maar wel netjes dat je van je contract af kan 🙂



Dit was de reactie van Vodafone. Waar ik dus prepaid heb. Dus hoef daar niet van een contract af.


Alleen jammer dat ik dus als Ziggo klant niet bij Vodafone/Hollandsnieuwe lid kan zijn ivm met de extra's.

En jammer dat de dekkingskaart op de Vodafone site dus niet helemaal klopt.
Aangezien ik via die dekkingskaart 4g+ en binnen zou moeten hebben.
Wat dus niet helemaal klopt.
Dat terwijl het dus bij Vodafone bekend is dat de dekking niet optimaal is.
Mogen ze dus ook weleens aanpassen.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Maar je schreef dat het hetzelfde info was als bij HollandNieuwe, daarom dat je van je contract af kunt, dacht ik. Maar wat je zegt, als het niet goed staat op de site dan zouden ze het ook niet zo mogen aanbieden. Best vervelend, zeker als je daar last van hebt. Misschien maar verder onderzoeken met prepaid kaartjes van andere providers?

Alleen is er dan geen Ziggo korting, daar heb je weer gelijk in 😞

Vodnlru

Gedreven Liefhebber
  • 65Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Energieboy wrote:

Hoi @dan85 
Deze informatie is eigenlijk alleen af te lezen via deze webpagina van Vodafone:
https://www.vodafone.nl/support/internet-en-dekking/dekkingskaart.shtml

Het klopt dat HollandsNieuwe gebruik maakt van het netwerk van Vodafone. Als die melden dat ze daar slecht bereik hebben, dan is de kans groot dat je er bij Vodafone ook last van hebt. Maar dit hoeft ook weer niet! Eerst heb ik bij Simpel gezeten en daar had ik slecht bereik. Toen zei iemand mij dat ik dan beter naar TM over kon stappen want dan ben je daar klant en dan zou het beter zijn. Ik geloofde dit eerst niet maar heb het toen toch gedaan en het klopte. Bij de provider zelf had ik prima bereik. 

Of dit ook zo is bij Vodafone, geen idee. Misschien dat de Vodafone Community medewerker je daar antwoord op kan geven. Heb even geduld en wie weet kan die voor je kijken wat het bereik is en anders zelf vergelijken met HollandNieuwe en Vodafone (desnoods een Gratis prepaid SIMkaartje aanvragen en testen). 

Dit is echt heel vreemd verhaal,  Simpel zit op het netwerk van T-Mobile… dit betekend dus dat je precies hetzelfde bereik hebt als iemand met T-Mobile. Had je toen geen 3G abbo van simpel? want dat was nog in een bepaalde tijd. @dan85 Maar vreemd op deze site: https://antennekaart.nl/kaart/lte?lat=51.62196001&lng=4.45135117&zoom=12&providers=vodafone kun je precies zien waar er antennes staan in fijnaart, KPN en Vodafone zijn de enigste 2 providers met 2 masten dus zouden allebei het beste bereik moeten geven.

dan85
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Vodnlru wrote:
Energieboy wrote:

Hoi @dan85 
Deze informatie is eigenlijk alleen af te lezen via deze webpagina van Vodafone:
https://www.vodafone.nl/support/internet-en-dekking/dekkingskaart.shtml

Het klopt dat HollandsNieuwe gebruik maakt van het netwerk van Vodafone. Als die melden dat ze daar slecht bereik hebben, dan is de kans groot dat je er bij Vodafone ook last van hebt. Maar dit hoeft ook weer niet! Eerst heb ik bij Simpel gezeten en daar had ik slecht bereik. Toen zei iemand mij dat ik dan beter naar TM over kon stappen want dan ben je daar klant en dan zou het beter zijn. Ik geloofde dit eerst niet maar heb het toen toch gedaan en het klopte. Bij de provider zelf had ik prima bereik. 

Of dit ook zo is bij Vodafone, geen idee. Misschien dat de Vodafone Community medewerker je daar antwoord op kan geven. Heb even geduld en wie weet kan die voor je kijken wat het bereik is en anders zelf vergelijken met HollandNieuwe en Vodafone (desnoods een Gratis prepaid SIMkaartje aanvragen en testen). 

Dit is echt heel vreemd verhaal,  Simpel zit op het netwerk van T-Mobile… dit betekend dus dat je precies hetzelfde bereik hebt als iemand met T-Mobile. Had je toen geen 3G abbo van simpel? want dat was nog in een bepaalde tijd. @dan85 Maar vreemd op deze site: https://antennekaart.nl/kaart/lte?lat=51.62196001&lng=4.45135117&zoom=12&providers=vodafone kun je precies zien waar er antennes staan in fijnaart, KPN en Vodafone zijn de enigste 2 providers met 2 masten dus zouden allebei het beste bereik moeten geven.



Ik heb het vermoeden dat de 2e mast voor een bedrijf is… En niet voor het grote publiek.
Ik weet waar hij staat..  (Bij een bedrijf wat hier de R&D afdeling heeft, halve dorp heeft daar ook open voor gelegen voor glasvezel daar naartoe te trekken)
Zoals je kan zien op antennekaart staat die mast op slechts 3m hoogte.. En ook nog eens op de 1800mhz band. En een laag vermogen. Slechts 13 dBw.. terwijl andere mast 32dBw is voor de 1800mhz.
Dus het bereik daarvan zal niet toereikend zijn.
Aangezien de 800mhz verder reikt.
Ik denk dan die 2e mast echt is voor de aansturing & data verzameling van de robots die daar op het land rondrijden enzo.

Vodnlru

Gedreven Liefhebber
  • 65Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
dan85 wrote:
Vodnlru wrote:
Energieboy wrote:

Hoi @dan85 
Deze informatie is eigenlijk alleen af te lezen via deze webpagina van Vodafone:
https://www.vodafone.nl/support/internet-en-dekking/dekkingskaart.shtml

Het klopt dat HollandsNieuwe gebruik maakt van het netwerk van Vodafone. Als die melden dat ze daar slecht bereik hebben, dan is de kans groot dat je er bij Vodafone ook last van hebt. Maar dit hoeft ook weer niet! Eerst heb ik bij Simpel gezeten en daar had ik slecht bereik. Toen zei iemand mij dat ik dan beter naar TM over kon stappen want dan ben je daar klant en dan zou het beter zijn. Ik geloofde dit eerst niet maar heb het toen toch gedaan en het klopte. Bij de provider zelf had ik prima bereik. 

Of dit ook zo is bij Vodafone, geen idee. Misschien dat de Vodafone Community medewerker je daar antwoord op kan geven. Heb even geduld en wie weet kan die voor je kijken wat het bereik is en anders zelf vergelijken met HollandNieuwe en Vodafone (desnoods een Gratis prepaid SIMkaartje aanvragen en testen). 

Dit is echt heel vreemd verhaal,  Simpel zit op het netwerk van T-Mobile… dit betekend dus dat je precies hetzelfde bereik hebt als iemand met T-Mobile. Had je toen geen 3G abbo van simpel? want dat was nog in een bepaalde tijd. @dan85 Maar vreemd op deze site: https://antennekaart.nl/kaart/lte?lat=51.62196001&lng=4.45135117&zoom=12&providers=vodafone kun je precies zien waar er antennes staan in fijnaart, KPN en Vodafone zijn de enigste 2 providers met 2 masten dus zouden allebei het beste bereik moeten geven.



Ik heb het vermoeden dat de 2e mast voor een bedrijf is… En niet voor het grote publiek.
Ik weet waar hij staat..  (Bij een bedrijf wat hier de R&D afdeling heeft, halve dorp heeft daar ook open voor gelegen voor glasvezel daar naartoe te trekken)
Zoals je kan zien op antennekaart staat die mast op slechts 3m hoogte.. En ook nog eens op de 1800mhz band. En een laag vermogen. Slechts 13 dBw.. terwijl andere mast 32dBw is voor de 1800mhz.
Dus het bereik daarvan zal niet toereikend zijn.
Aangezien de 800mhz verder reikt.
Ik denk dan die 2e mast echt is voor de aansturing & data verzameling van de robots die daar op het land rondrijden enzo.

Durf het niet te zeggen of dat zo is..

Op het station van Breda staan ook zulke lage masten van 3 meter, dit zijn kleinere cellen voor die klanten te bedienen op het station.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Heb je inmiddels ook andere simkaartjes getest @dan85 en wat zijn de vervolg stappen die je gaat doen? 

dan85
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Steven Ik kwam van Simyo (KPN) vandaan. En daar was het bereik gewoon perfect.

Was juist over gegaan voor de extra's die je als Ziggo klant hebt bij Hollandsnieuwe/Vodafone. Extra data/zenders.

Ook was Hollandsnieuwe in verhouding goedkoper.

Kan wel kosteloos van abonnement af. Maarja dan zit je weer met aansluitkosten/hoger abonnementstarief.

Dus twijfel nog wat ik ga doen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic