Loesy

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bereik 4 g postcode 7542 slecht

Beste mensen, sinds een week heb ik mijn abbo verlengt en tevens nieuwe htc one m7 gekozen. nu merk ik dat eigenlijk de streepjes van bereik, rechtsboven op telefoon , niet meer zijn dan twee of drie op mijn 4g. soms alleen maar 1 streepje. dat zou toch beter moeten zijn niet? woon wel in enschede zuid, dus aan grensrand maar met oude htc one x en 3 g netwerk had ik toch meer bereik.

wie kan mij helpen met deze vraag? en hebben meer mensen die maar paar streepjes op bereik hebben?

groetjes Loes
5 Reacties 5
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @Loesy ,

Mogelijk wordt 4G bij jou nog uitgerold waardoor je niet altijd ervan gebruik kunt maken. Eind dit jaar zal in heel Nederland 4G zijn, dat is weer wel goed nieuws.
Loesy
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
dankjewel voor de reactie. laten we hopen dat dat het is want ik betaal wel de volle mep en dan wil je toch ook wel graag eens alle bereikbaarheidsstreepje zien ipv twee.
svd

Gedreven Liefhebber
  • 32Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes
Alle bereikbaarheidsstreepjes, zoals u het noemt, is niet altijd haalbaar.
Dit is van vele factoren afhankelijk, ook van factoren waar Vodafone geen invloed op heeft zoasl bebouwing, stoorzenders, uw huidige locatie, weersinvloeden enz. 100% dekking is vrijwel niet mogelijk. 4G is een hele andere techniek dan 3G. Bij 4G heb je soms met 1 of 2 streepjes nog een zeer goed en snel signaal, terwijl dit bij 3G vaker slechter bruikbaar is en trager bij gelijke ontvangst.
Dus minder 'streepjes' wil niet altijd zeggen dat de ontvangstkwaliteit slechter is.
Loesy
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dat snap ik maar aan dit antwoord heb ik niets. Dat wist ik al. Ik heb al jaren vodafone en ben niet verhuisd en ben overal waar ik ook was met mijn abonnement hiervoor. Daar had ik bijna alle streepjes op 3g. Dus er is wel degelijk slechter bereik met 4g. Dus wel goed dat je reageert maar ik heb er niet veel aan. Ben van mening dat dus de 4g hier niet goed werkt, ik betaal wel volle mep en hoop dan ook dat het wel beter gaat worden. Heb enthousiast mijn abbo weer verlengt bij Vodafone, maar dat zakt wel nu wat weg.
svd

Gedreven Liefhebber
  • 32Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes
Excuses voor de late reactie, ik ben drie weken in het buitenland geweest.
Houdt er rekening mee dat elke telefoon een verschillende ontvangstgevoeligheid heeft.
Ook al zijn ze van hetzelfde merk bijv.
Ontvangst op twee telefoons kan dus verschillen.

En ik zie dat de opgegeven postcode binnen een gebied 4G 800 mhz en 4G 1800mhz valt volgens de dekkingskaart.
De 1800mhz is beperkt beschikbaar op die postcode, mogelijk ontvang je o.a. dat signaal en zie je daarvan het bereik in beeld. Het ligt ook aan de netwerkinstelling van Vodafone maar meeste telefoons hebben een voorkeur voor 1800mhz en zullen dan zolang als het mogelijk is die frequentieband vasthouden, ook al is het signaal van 2G/3G of 4G 800 misschien qua streepjes/bolletjes veel groter op dat moment. Simpel gezegd heeft 1800mhz een aantal voordelen tov de andere frequenties. Als je net op het randje van deze ontvangst bevindt dan kan het zomaar zijn dat je inderdaad minder streepjes/bolletjes ziet maar zoals gezegd is de kwaliteit tov 2G/3G vele malen beter.
Ik kan wel begrijpen dat mijn antwoord je misschien niet tot tevredenheid stelt maar veel simpeler kan ik het niet vertellen.
Het is een heel technisch verhaal.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic