davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes

Beperkt internet aan- of uitzetten

Ik heb een SO Bel+SMS+Web-2 Altijd 35 euro abonnement vanuit oktober 2012.
Hierbij zit 1+10GB internet wat na volledig verbruik kosteloos wordt afgeknepen.

Afgelopen maandag ontving ik deze sms van Vodafone:



Ik verbaasde me een beetje over de sms, omdat alleen abonnementen vanaf april 2014 de 'beperkt internet' toggle hebben. Aan de andere kant kon ik het me indenken omdat ik ook een abonnment heb die kosteloos wordt afgeknepen, door mij die toggle aan te bieden maakt Vodafone immers kans op extra inkomsten.

Na aanleiding van de sms zou ik dus verwachten dat ik plots de 'beperkt internet' toggle kan vinden in de MyVodafone app, maar die staat er niet bij.

Wat zou Vodafone hebben bedoeld met die sms? Was het een foutje of mag ik die toggle tegemoedzien?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Ik raad je aan om hierover even contact op te nemen met onze telefonische klantenservice via 1201 of via de chat. Zie voor meer contactmogelijkheden Vodafone.nl/support.
Onze collega's kunnen nakijken wat er mogelijk is met jouw abonnement.

Bekijk in context

11 Reacties 11
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hee @ChrisNL ,
Kogel = door de kerk 😉
Er moesten nog aanpassingen gedaan worden en alle werkzaamheden zijn volgens de technici nu afgerond.


  • Throtteling (verlagen van de internetsnelheid bij bereiken van een limiet) staat standaard ingeschakeld.
  • Het (de)activeren van de throtteling moet nu in My Vodafone kunnen en via SMS.
  • Sms naar nummer 4000 de tekst: beperkt internet uit of beperkt internet aan.
  • Als je het uitschakelt, dan worden er kosten van € 0.02 in rekening gebracht per MB.
  • Wellicht overbodig maar de throtteling geldt alleen in Nederland.
Groetjes
davod10
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Ahoy @Per thnx voor je reactie.

Ik vind het goed nieuws dat Vodafone ook deze abonemmenten, die gratis beperkt internet hebben, de mogelijk biedt dit te (de)activeren. Echter bij mij is die optie tot heden niet verschenen in My Vodafone. Ook bij het versturen van de aan/uit sms comanndo's krijg ik de volgende foutmeldingen:



Misschien moet het systeem er toch nog een nachtje over slapen? Mocht ik de optie plots zien verschijnen in My Vodafone zal ik deze post direct aanpassen, maar vooralsnog is het dus:


Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Update:

We hebben inmiddels een terugkoppeling ontvangen hierover.
Indien je gebruik wilt maken van snel internet kun je dit vanaf 01-07 aanpassen via My Vodafone (app) en beperkt internet uitzetten. Daarnaast kun je ook een sms sturen naar 4000 met de tekst: beperkt internet uit.
davod10
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Top, ik hou het in de gaten ????
davod10
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
@Serkan er is niets veranderd hoor. Via sms of MyVodafone valt er niets te switchen qua beperkt internet.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@ChrisNL

Je was er wel erg vroeg bij 😉 Zou je nu nog eens willen kijken?
davod10
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
In MyVodafone zie ik geen extra opties, maar via sms kon ik beperkt internet uitschakelen...
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Super! Bedankt voor het nakijken 😄
johnzwarts

Gedreven Liefhebber
  • 36Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
ik heb precies hetzelfde
ook die sms gehad
en kon niet aanzetten om te blijven internetten werd opeens geknepen
niks was meer mogelijk
voor die sms werd ik nooit afgeknepenen teveel werd nooit berekend ( 1 jaar lang ,daarna stilzwijgend verlengt om de 10 gb bundel te behouden )

maar dan een rekening gekregen van 214 euro ex btw voor 2.6gb teveel verbruikt
is 8 ct per mb ex btw of 10v ct incl btw
kosten buitenbundel volgens internet maximaal 10 gb bundel is 2.50 euro voor 250 mb
oftewel 10 euro per gig
met flexdata 20 euro per gig
kosten volgens de factuur 100 euro per gig

maar ik kan ook nog een bundel afsluiten onderaan
internet maximaal pakket ( verdubbel u databundel voor 10 euro per maand )
krijgen we dan 20 gig per maand ????




Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Ik raad je aan om hierover even contact op te nemen met onze telefonische klantenservice via 1201 of via de chat. Zie voor meer contactmogelijkheden Vodafone.nl/support.
Onze collega's kunnen nakijken wat er mogelijk is met jouw abonnement.
Mel
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 564Posts
  • 6Oplossingen
  • 20Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic