filipjl

Gedreven Liefhebber
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Beperkt internet (64Kbit/s) na Aanvullen tot 1Gb met Unlimited Abonnement

Als ik "Aanvullen tot 1Gb" kies wordt mijn mobiele internetsnelheid beperkt. De vliegtuigmodus aan-/uitzetten lost het op. 

Het gebeurt wanneer ik aanvul via my.vodafone.nl én via de My Vodafone app v5.78.1 op Android 7.0. 

Onder het label Mobiel Internet zijn veel posts met dit onderwerp te vinden, helaas lijkt er nog geen openbare oplossing te zijn. Ik tag @Louis omdat hij actief is op dit onderwerp.

41 Reacties 41
filipjl
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hoi Steven,

 

Ik zie net je bericht. Ik ervaar nog steeds problemen en ik zal een paar data en tijdstippen aan de thread toevoegen.

filipjl
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hoi @Louis ,

 

Ik ervaar nog steeds problemen. Hier weer 5 data en tijdstippen van "je extra GB is nu aangevuld"-SMS'en.

2021-04-25 @ 16:14

2021-04-24 @ 22:04

2021-04-15 @ 21:59

2021-04-24 @ 15:47

2021-04-24 @ 21:04

 

Sommige dagen krijg ik om 06:46 een groep "je extra GB is nu aangevuld"-SMS'en. Dus de SMS die ik verwacht na "Aanvullen tot 1 GB" blijft uit, en komt om 06:46 binnen, soms meerdere op een moment. Om dit te verduidelijken heb ik screenshots gemaakt van mijn 5 data en tijdstippen, rode cirkels gezet om deze SMS'en, en het op imgur gezet: https://imgur.com/a/KDV659H. Of dit relevant is aan mijn issue weet ik niet, hopelijk helpt het jullie deze situatie aan te pakken. 

 

Dan nog een klacht-update, voor de volledigheid van de thread:

De klacht heeft mij nog meer frustratie opgeleverd. Mijn email staat niet als contactpersoon-email van de account, die is van een digibeet van 60+ in de familie. Hierdoor weigert de klachtenafdeling alle communicatie met mij over mijn issue tot de contactpersoon-email is aangepast.

Als ik deze aanpas op mijn my.vodafone-profiel krijg ik een foutmelding van de site. Het lukt óók niet om een my.vodafone-profiel te maken met het 06 van de contactpersoon, de site geeft een vage foutmelding ("Er ging iets niet helemaal goed..."). Oftewel, de contactpersoon van onze account heeft geen my.vodafone-profiel en kan hem ook niet aanmaken. Ik heb hierover gemaild naar de klachtenafdeling en kreeg een lege mail terug. Natuurlijk gevraagd of ze even hun reactie in de mail kunnen zetten. Dat bericht is inmiddels al 10 dagen onbeantwoord. Ik heb een herinnering gemaild maar ik verwacht eigenlijk dat ze me weer gewoon negeren.

 

Kortom: sinds het indienen van de klacht zijn er meer problemen bij gekomen en duurt het eerste probleem voort.

Voor mij is nu de prioriteit om het contactpersoon-email aan te passen (door de 60+ digibeet de helpdesk laten bellen? Ik heb geen idee) zodat er over mijn klacht kan worden gemaild en ik compensatie kan aanvragen. Dit is echt een kwalijke situatie die al maanden loopt.

 

filipjl
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hoi @Robert5,

 

Ik raad je aan een eigen thread te maken met de knop "Stel je vraag". Een vodafone-medewerker zal je vragen in een privebericht gegevens op te sturen. Deze gegevens zijn o.a.: 5 tijdstippen en datums dat het opwaarderen niet goed gaat, je klantnummer, het 06-nummer waar het om gaat, etc. Je krijgt dan een zogenaamd case-nummer.

Wanneer de oplostermijn van je case-nummer is verstreken omdat het niet wordt opgelost raad ik je aan een klacht in te dienen. Ik zou hierin meteen compensatie aanvragen in de vorm van korting op je maandbedrag zolang dit niet werkt.

 

Óf je stapt meteen over op een andere provider want dit probleem loopt al een jaar.

 

Mvg

Filip

filipjl
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hoi @Clean76 ,

 

Hier een bericht wat ik stuurde aan een andere gebruiker in dit onderwerp:

Ik raad je aan een eigen thread te maken met de knop "Stel je vraag". Een vodafone-medewerker zal je vragen in een privebericht gegevens op te sturen. Deze gegevens zijn o.a.: 5 tijdstippen en datums dat het opwaarderen niet goed gaat, je klantnummer, het 06-nummer waar het om gaat, etc. Je krijgt dan een zogenaamd case-nummer.

Wanneer de oplostermijn van je case-nummer is verstreken omdat het niet wordt opgelost raad ik je aan een klacht in te dienen. Ik zou hierin meteen compensatie aanvragen in de vorm van korting op je maandbedrag zolang dit niet werkt.

 

Óf je stapt meteen over op een andere provider want dit probleem loopt al een jaar.

 

Mvg

Filip

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dankjewel voor de terugkoppeling. Ik ga dit meteen vermelden in het onderzoek. Helaas is men hier nog mee bezig. Zodra ik meer weet, laat ik dit weten @filipjl
Ik zie dat het om een zakelijk account gaat. Ik raad aan om de contactpersoon contact op te laten nemen met de klantenservice door te bellen met 1201 of via de chat. De contactpersoon kan namelijk gegevens aanpassen zoals een e-mailadres. Dit staat verder los van je My Vodafone account. De contactpersoon kan het e-mailadres wijzigen in My Vodafone voor je. Dit betekent niet dat het emailadres bij ons ook gewijzigd wordt. 

filipjl
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hoi @Louis ,

 

Ik wil niet te vroeg juichen en houd een slag om de arm, maar het lijkt verholpen! Ik heb de afgelopen 4+ dagen "Aanvullen tot 1Gb" kunnen kiezen zonder dat de snelheid wordt beperkt. 

Ik wil je bedanken voor het volhouden, je geduld, en je begrip voor mijn frustratie. 

 

Een andere kwestie: in de app wordt mijn tegoed niet vaker dan elke 30 minuten vernieuwd. Tot deze vernieuwd is kan ik niet "Aanvullen tot 1Gb" kiezen wanneer de 5Gb dagbundel op is. Hierdoor is er in de praktijk data/snelheidslimiet is van 1Gb per 30 minuten (4,5Mbit/s) als mijn 5Gb dagbundel op is. Zal ik deze thread open laten of zal ik hierover een nieuwe vraag stellen onder Diensten en je laatste bericht als oplossing markeren? 

 

Nogmaals bedankt voor je inzet, ik ben heel blij dat jullie een (hopelijk blijvende) oplossing hebben bereikt. Ik vind bijna dat we allebei een speciale badge hebben verdiend voor de eerste terugkoppeling met een oplossing in een langlopende issue 😁.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Oh wat goed! Laten we hopen dat dit zo blijft! Wil niet te vroeg juigen maar kan het niet laten! Zo blij dat jullie dit bij mij aangekaart hebben en ik hierdoor aardig wat onderzoeken kon aanmaken @filipjl! Ik laat dit draadje open staan voor de komende periode. Mocht het mis gaan, let me know! Geen dank hiervoor. Ben al blij dat ik hiermee kon helpen.

 

 

​​​​​​​

Screenshot 2021-05-03 124205.png


Het vernieuwen van de data in de app gebeurd zodra er een datasessie wordt afgesloten. Hierdoor lijkt het of het niet meteen geregistreerd wordt, terwijl dit wel het geval is. Het tegoed wordt dan ook pas bijgewerkt zodra de datasessie beeindigd is. Dit kun je doen door alles op de achtergrond te sluiten en evt eens het toestel op vliegtuigmodus zetten of bijvoorbeeld de mobiele data uitgooiten. Hierdoor zal de verbinding verbroken zijn. Kun je eens proberen om via de SMS de 1GB aan te zetten? Helpt dit nog? 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Heb je nog een update voor mij over het aansluiten van de 1GB? Had je mijn tips doorlopen of maakt dit verder geen verschil @filipjl?

filipjl
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hoi Steven,

 

Ten eerste: ik kan nog steeds "Aanvullen tot 1 GB" kiezen in de app zonder dat de snelheid wordt beperkt!

giphy

 

 

Over de weergave van beschikbaar tegoed (en Aanvullen-knop) in de app:

Ik heb geprobeerd de datasessie te beëindigen (vliegtuigmodus aan- & uitzetten) maar het tegoed wordt dan nog steeds niet eerder vernieuwd. Er lijkt echt sprake van een minimum van 30-minuten, het kan oplopen tot 35. Om het te laten zien heb ik een schermopname gemaakt: https://i.imgur.com/QxpB0Yw.mp4

Ik heb geprobeerd data van de app te wissen (instellingen>apps>MyVodafone>Storage>Clear Data & Clear Cache) zodat ik opnieuw moet inloggen etc als ik de app weer open. Ook dat zorgt er niet voor dat het tegoed eerder wordt vernieuwd. Er zou natuurlijk slechts enkele minuten tussen het vernieuwen moeten zitten.

 

Met welke SMS kan ik mijn Unlimited-tegoed met 1GB aanvullen? Ik kan hier niks over vinden maar zou het graag proberen!

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Helaas is het alleen bij de overige Red abonnementen mogelijk om de 1GB via SMS aan te zetten. Mijn excuses. Ik wist niet dat dit niet mogelijk was bij dit abonnement. 

 

Heb je ook alle overige apps gesloten zodat er geen sessie meer mogelijk is met internet?

filipjl
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@Louis  schreef:

Heb je ook alle overige apps gesloten zodat er geen sessie meer mogelijk is met internet?


Bedoel je eerst alle open apps sluiten (zoals hier ongeveer), dan vliegtuigmodus aan/uit, dan de app starten en kijken of het tegoed is vernieuwd? Ik heb dat gedaan en het tegoed wordt helaas niet vernieuwd (ook niet na een herstart van het toestel).

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dankjewel @filipjl! Ik heb gelijk een onderzoek hiervoor aangemaakt. Dit staat bekend onder 10366870. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Helaas heb ik nog geen update. Het issue wordt vollop onderzocht. Zodra ik meer weet, laat ik dit weten. 

Gijs W.

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Het probleem is heel simpel. Voor de app heb je een snelle internet verbinding nodig om de 1gb aan te kunnen vullen. Met slechte of trage internet verbinding werkt het niet of slecht en dat gaat ook zo blijven..vorig jaar op de camping me 6 wkn zitten ergeren aan "unlimmited" 

Niks vervelender dan ergens vet voor betalen en r achterkomen dat het niet werkt.

Gijs W.

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Met welk sms nr kan ik de 1gb aanvullen als de 1e 6gb op zijn?

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Er is geen sms nummer. Je kan dit alleen doen via de My Vodafone app. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Helaas loopt dit onderzoek hiervoor nog @Gijs W. Mocht je willen dat ik op jouw nummer hiervoor ook een onderzoek aanmaak, dan hoor ik het graag! 
Kun je mij dan een privebericht sturen met daarin de volgende gegevens: 
- Voor- en achternaam
- Adres en postcode
- Geboortedatum en mobiel nummer
- Laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer
- 5 tijdstippen en datums waarop je de 1GB probeert aan te sluiten en het te lang duurt. 

Ik hoor graag van je! 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Helaas heb ik nog geen nieuwe update @filipjl

filipjl
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Oke, bedankt dat je het bijhoudt @Louis

Voor de info: er is tekst toegevoegd aan de "je zit nu op 80% van je 1 GB NL dagtegoed"-SMS. Nu staat er "Je kan ook 'GB aanvullen' sms'en naar 4000" bij. Als ik dat verstuur naar 4000 krijg ik deze SMS terug: "Wij kunnen je opdracht niet verwerken. Als je vragen hebt, bel (...)". 

Het bijvullen per SMS zou een alternatief voor het bijvullen via de app of my.vodafone.nl kunnen zijn. Als het opeens wél werkt zal ik een update in deze thread plaatsen.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Kun je mij eens een screenshot doorsturen van de SMS? Dan maak ik daar ook graag een apart onderzoek voor aan @filipjl

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic