Noizz

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bepaalde apps die niet openen met internetverbinding

Hoi,

 

ik heb een vraag. Ik heb een iPhone 13 en ben verbonden met mijn internet van Ziggo. Echter lukt het niet om apps te openen zoals Wordfeud. Hij geeft aan dat ik geen verbinding heb, maar dat heb ik wel. Mijn safari laad hij ook niet. Andere familieleden, die op dezelfde verbinding zitten maar andere toestellen hebben, lukt het wel om verbinding te krijgen op bijvoorbeeld wordfeud. Dingen zoals router opnieuw opstarten of mijn toestel opnieuw opstarten heb ik al geprobeerd.

 

ben erg benieuwd of iemand mij kan helpen!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 27Posts
  • 5Oplossingen
  • 10Likes

@Noizz voor het Vodafone gedeelde is het dus op orde: 1: toestel up to date, 2: apps up te date 3: op 4G/5G laden de apps wel 4: op ander wifinetwerk ook geen problemen. 

Het gaat hier dus puur om een wifiprobleem van het Ziggo modem en heb ik daar direct ook even voor je naar gekeken. Daar zijn een aantal opvallende zaken gevonden: 
- We zien dat de netwerk optimalisatie niet is gedaan, deze is belangrijk bij het gebruik van pods (heb ik nu voor je gefikst) 
- de iPhone is niet meer verbonden geweest vanaf afgelopen woensdag, 

Controleer daarom het volgende: 
- werkt het nu wel weer? 
- vergeet het wifinetwerk en verbind opnieuw naar het betreffende netwerk

Laat me horen hoe het hierna gaat. 

Bekijk in context

9 Reacties 9
Energieboy
Expert
Expert
  • 12337Posts
  • 3570Oplossingen
  • 3219Likes

Hoi @Noizz 
Altijd vervelend als zoiets niet werkt maar er is nog een oplossing om uit te proberen. Je zou het volgende kunnen testen om niet op Wifi te gaan zitten maar gewoon op 4G (of 5G, als je toestel dat heeft) van Vodafone en kijken of het via het Vodafone netwerk wel goed verloopt. Oh ja, je zou ook nog een SIM swap kunnen uitvoeren, steek je eigen simkaart in die van iemand anders z'n toestel en die van de ander in je eigen telefoon. Even kijken of je het probleem dan ook nog hebt, een simpele handeling voor je alle instellingen gaat wissen. 

Lukt dit allemaal niet, dan is het nog mogelijk om je iPhone-instellingen terug te laten zetten. Probeer je iPhone-instellingen op de standaardwaarden terug te zetten. Leer hier meer over op de website van Apple, klik hier. Ik heb het zelf ook een keer gehad en zelf heb ik gekozen voor Herstel alle instellingen, jij zou eerst kunnen kiezen voor Herstel netwerkinstellingen. 


Noizz
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi @Energieboy,

dank voor jouw reactie. Echter denk ik dat dit helaas niet de oplossing is. Op andere netwerken, zoals bij mijn ouders, en op 5G laad hij alles wel. Alleen op mijn eigen netwerk niet. Ik denk dus niet dat het met de instellingen van mijn telefoon te maken heeft, maar wellicht ergens met het netwerk te maken heeft.

Judith
Community Moderator
Community Moderator
  • 68Posts
  • 14Oplossingen
  • 14Likes

Hi @Noizz welkom op de Vodafone Community. Wat onhandig dat je problemen ervaart met het openen van apps op jouw Iphone. Als dat overal lukt behalve via de wifi bij jou thuis dan moeten we daar natuurlijk eens een kritische blik op werpen! Ik zie dat je ook gebruik maakt van de smart wifi pods, heb je deze ook al eens een reset gegeven? Ervaar je behalve het niet kunnen openen van bepaalde apps op je telefoon verder ook problemen met de wifi thuis? 

Noizz
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi @Judith ,

 

dank je voor je reactie. Ik heb 1 wifipod in de slaapkamer, deze heb ik gereset maar helaas geen verandering. Tot nu toe ervaar ik het bij de volgende apps: Wordfeud, Safari en Clash of Clans. Wat wel bijzonder is, is dat een app zoals LinkedIn wel gewoon opent en laad, terwijl die ook gebruik maakt van internet. Verder ervaar ik geen bijzonderheden met het internet thuis. Youtube speelt hij ook gewoon af op mijn internet. Het lijkt dus om specifieke apps te gaan.

Judith
Community Moderator
Community Moderator
  • 68Posts
  • 14Oplossingen
  • 14Likes

Dat is zéker bijzonder @Noizz en ik ga mijn uiterste best doen om met je mee te denken! Wat je eens zou kunnen proberen: 

1. verwijder de betreffende apps en installeer deze opnieuw 
2. controleer op udates 
3. Software op je Iphone bijwerken 

Laat het me weten of bovenstaande heeft geholpen het probleem op te lossen. 

Noizz
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi @Judith ,

 

mijn telefoon is helemaal up to date, ik heb de apps opnieuw geïnstalleerd maar ook hierbij geen succes. De betreffende apps zijn ook gewoon up to date.

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 27Posts
  • 5Oplossingen
  • 10Likes

@Noizz voor het Vodafone gedeelde is het dus op orde: 1: toestel up to date, 2: apps up te date 3: op 4G/5G laden de apps wel 4: op ander wifinetwerk ook geen problemen. 

Het gaat hier dus puur om een wifiprobleem van het Ziggo modem en heb ik daar direct ook even voor je naar gekeken. Daar zijn een aantal opvallende zaken gevonden: 
- We zien dat de netwerk optimalisatie niet is gedaan, deze is belangrijk bij het gebruik van pods (heb ik nu voor je gefikst) 
- de iPhone is niet meer verbonden geweest vanaf afgelopen woensdag, 

Controleer daarom het volgende: 
- werkt het nu wel weer? 
- vergeet het wifinetwerk en verbind opnieuw naar het betreffende netwerk

Laat me horen hoe het hierna gaat. 

Noizz
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Jos,

Ik snap het stukje niet verbonden zijn niet zo goed, aangezien ik dat na mijn idee wel gewoon was.

los van dat doet hij het nu, zonder dat ik nog iets gedaan heb. Ik denk dus dat de netwerk optimalisatie geholpen heeft. Heel erg bedankt!

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 27Posts
  • 5Oplossingen
  • 10Likes

Hi @Noizz tof! Fijn te horen dat dit de oplossing was! Dan moet er iets in de registratie van je modem niet goed zijn geweest. Dat kan eventueel ook op basis van je toestel, op iOS 18.0 zijn namelijk ook verschillende wifi issues geweest. 

Belangrijkste is dat het nu weer werkt zoals het behoort te werken! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic