Christiaan232

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beltegoed weg

Ik heb een probleem. Ik heb laatst 20 euro beltegoed op mijn mobiel gezet (s'avonds) toen heb ik er daarna niks meer mee gedaan. En de volgende ochtend staat er nog maar 14 cent op! Volgens mij klopt dat niet. Hopelijk kan iemand mij helpen.
3 Reacties 3
Floyd

Gedreven Meedenker
  • 28Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes
Allereerst: Heb je een smartphone, en zo ja maak je gebruik van een databundel, bv. Web Blox? Als het eerste wel, en het laatste niet het geval is dan zou daar een verklaring kunnen liggen.
Kijk eens of je internet zo nu en dan actief wordt, bv. voor het automatisch updaten van de door jou geinstalleerde applicaties. Als dat gebeurt en je hebt geen bundel, dan kan dat aardig oplopen.
 
Tweede mogelijkheid:
Woon je misschien in de buurt van de Duitse of Belgische grens? Of ben je daar geweest?
Dan kan het zijn dat roaming staat ingeschakeld en jouw telefoon contact maakte met gsm masten van over de grens. En bellen via een buitenlandse provider is extra duur.
Chris
Expert
Expert
  • 689Posts
  • 17Oplossingen
  • 23Likes
Topic verplaatst naar Redroom.


dejeroen

Meedenker
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
dit probleem had ik dus ook, maar dan met 6 euro beltegoed en een galaxy gio.
het blijkt dat 3g automatisch aanstaat.
de telefoon gaat constant kijken voor updates, dit kost bandbreedte.
 
hoe zet je 3g dan uit(bij android, overge systemen weet ik niks van):
instellingen - draadloze en netwerkinstellingen - mobiele netwerken
hier zet je alles uit (paketgegevens gebruiken, roaming, alleen 2g gebruiken allemaal uitzetten).
via wifi kan je dan nog wel verbinding maken met het internet en zolang je geen apps installeert om accu te besparen (3g gaat dan aan en wifi uit want 3g verbruikt minder dan wifi). moet het goed gaan.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic