Alyssa

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beltegoed verdwijnt, 3g vanzelf aan?

Vanavond om 18:55 kreeg ik een bericht dat mijn beltegoed bijna op was. Vreemd, want ik had op dat moment geen berichten gestuurd of iemand gebeld. Toen ik de Vodafone app opende zag ik dat bij mijn tegoed datablox op 99 mb stond (van 100 mb), en het was voor het laatst bijgewerkt om 19:54 op 22 augustus, vandaag dus. Heel vreemd, want ik heb zeker weten mijn dataverbinding niet aangezet (ik heb hier wi-fi). Bovendien is er volgens mij een significant bedrag aan beltegoed verdwenen in vergelijking met een paar dagen terug. Is het mogelijk dat mijn dataverbinding op de één of andere manier aan is gegaan en mijn beltegoed op heeft gemaakt? Ik heb niet gezien dat het icoon voor de dataverbinding op mijn telefoon te zien was, alleen het wifi icoontje was zichtbaar, en ik kreeg ook geen berichten via internet op het moment dat ik geen wifi had, maar ik weet geen andere verklaring voor het feit dat er blijkbaar een mb 'op is gemaakt' en mijn beltegoed is verdwenen zonder dat ik een bericht stuurde of iemand belde.
7 Reacties 7
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Sommige apps zoeken voortdurend naar nieuwe updates. Let er daarom goed op dat je je apps altijd helemaal afsluit. Als je gebruik maakt van wifi is het raadzaam om mobiel internet helemaal uit te zetten. Sommige toestellen schakelen wifi namelijk automatisch uit als ze in stand-by stand gaan. Als je op dat moment nog een app open hebt staan gebruik je dus ook data via mobiel internet.
Alyssa
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nou, het vreemde is dat mobiel internet uitstaat, en mijn telefoon altijd de optie aan had staan om wifi niet uit te schakelen in stand-by. De verbinding werd ook aangezet op momenten dat ik de hele dag thuis was en dus wifi had (en daarmee verbonden was).

Ik heb nu via de chat mijn mobiele internet stop laten zetten, maar dat is niet ideaal omdat ik er toch nog toegang toe zou willen op momenten dat ik dringend internet nodig heb en er geen wifi is (bijvoorbeeld wanneer ik verdwaald ben, wat nog wel eens voorkomt ;)) en dat is nu niet meer mogelijk. Toen ik vanmiddag naar de Vodafone winkel ging kreeg ik meteen te horen dat ze me niet konden helpen (hoewel ik door 2 afzonderlijke medewerkers via internet naar de winkel werd verwezen omdat ze daar zouden kunnen zien hoe mijn internet aangezet werd) en dat ik moest kiezen: of iedere dag een euro kwijt voor internet wat ik niet actief gebruik, of alleen nog maar de mogelijkheid om te verbinden via wifi.

Kort gezegd; mijn dataverbinding staat altijd uit, mijn telefoon staat ingesteld op wifi aanhouden in stand-by, en niemand schijnt mij te kunnen vertellen hoe ik kan voorkomen dat iets op mijn telefoon verbinding maakt met het 3g netwerk ook al heb ik verbinding met wifi.

Ik heb nadat mijn internet werd afgesloten overigens wel een optie gevonden om achtergrond dataverbruik te beperken, deze heb ik aangezet en ik heb de automatische data sync uitgezet. Ik durf alleen niet zo goed te vragen of mijn dataverbinding weer aan kan om te testen of dit helpt, want dan ben ik weer geld kwijt als dat niet zo is...
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hey @Alyssa,

Het uitzetten van je dataverbinding via je telefoon is normaal altijd voldoende. Je telefoon gebruikt dan geen internet meer. Wanneer je het idee hebt dat dit toch het geval is kun je het beste controleren of je de laatste software op je telefoon gebruikt. Je kunt overigens altijd testen of je internet via Vodafone hebt door je wifi uit te zetten. Test dan of je internet dan niet meer werkt wanneer je Vodafone bereik hebt.

Wanneer het internet via het Vodafone netwerk is uitgeschakeld kun je dit ok altijd weer activeren door INTERNETGEBRUIK AAN naar 4000 te sms'en. Zet daarna je telefoon opnieuw aan en je kunt weer internetten. Vergeet niet om ook de dataverbinding van je telefoon zelf te activeren. Om te kunnen internetten moet het van beide kanten aan staan. Zo verdwaal je hopelijk minder snel ;). Om het internet weer uit te zetten kun je INTERNETGEBRUIK UIT naar 4000 sms'en.

Het uitzetten van de synchronisatie en achtergrondverbruik helpt uiteraard om je dataverbruik te beperken. Er zijn echter ook nog meer instellingen, zoals het updaten van je apps alléén via wifi toe te staan. Kijk in dit topic voor alle overige tips en tricks.
jamillavveen

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Elke dag verlies ik een euro beltegoed.. Ik gebruik geen internet, die heb ik uitgevinkt en ik bel en sms niet eens. Yoch gaat er elke dag 1 euro af, wat nu onderhand al opgelopen is tot 30 euro.
Als dit zo door blijft gaan ben ik geen vodafone klant meer. Ik wil mijn geld terug... en weten hoe dit kan?
Ik vind het zooo raar en als ik een bericht stuur op facebook voor hulp krijg ik niet eens fatsoenlijk een bericht terug, terwijl ze mijn bericht wel hebben gelezen....

Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @jamillavveen,

Welkom op het Vodafone Forum. Veel vragen zijn al eerder gesteld en voorzien van een antwoord. Gebruik de volgende keer daarom eerst even de zoekfunctie ;).

Ik heb jouw topic samengevoegd met een vergelijkbaar topic. Gaat het lukken met het antwoord in dit topic (bericht 4 van 5)?
gerdahofman

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook bij mij wordt sinds 21 juli prepaidbeltegoed zomaar afgeschreven, terwijl de telefoon meestal in de vliegtuigmodes staat. Inmiddels ben ik al € 100,- kwijt en ik gebruik bijna alleen thuis wifi om te appen.
Vrijdag 19 sept. heb ik er € 10, - opgezet en zaterdagmiddag stond er nog maar € 0,55 op, terwijl ik niets met mijn mobiel heb gedaan. In het programma Radar is veel aandacht geweest voor dit probleem van Vodafone, maar jullie hebben er geen oplossing voor. Dit is een zeer kwalijke zaak en ik ga dus overstappen!
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Hoi @gerdahofman we hebben we zeker over nagedacht, zoals in het programma werd aangegeven. Kijk eens op deze pagina op onze website voor meer uitleg
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic