GAJMOL

Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Bellen naar het buitenland buiten EU

Ik belde naar een nummer van een zakenpartner in in India (+91XXXXXXXXX) 

De verbinding kwam niet tot stand en ik kreeg ik de gesproken boodschap in het Nederlands van Vodafone dat het nummer op dit moment niet bereikbaar was.

Vervolgens wordt  er  € 2 voor belkosten in rekening gebracht. Hieronder de SMS die ik ontving:

“De kosten van je laatste gesprek zijn 2.00 euro. Je tegoed is nu 6.28 euro. Wil je je afmelden voor deze berichten? Wijzig je Verbruiksmeldingen bij je Instellingen in My Vodafone.”

 

Is dit correct?   Ik dacht als er geen verbinding wordt gemaakt dat er niets in rekening wordt gebracht.

Kan ik de kosten terug claimen?

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @GAJMOL 
Welkom op de Vodafone Community. 

Logisch dat dit vragen bij je oproept, omdat er niet daadwerkelijk een gesprek tussen jou en jouw zakenpartner in India is gevoerd. Hoe steekt de vork nu precies in de steel? Minuten in NL/EU worden afgerekend per seconde met een minimum van één minuut. Minuten in NL/EU zijn niet inbegrepen in de data maandbundels. Minuten van NL naar EU zijn niet inbegrepen in de bundel (afgerekend per seconde met een minimum van 30 seconden) per minuut € 2,00 (wereld landen. 

Er wordt dus een verbinding opgezet, waardoor er kosten worden berekend ookal wordt er niet opgenomen. Een overzicht van alle tarieven vind je hier. 

Bekijk in context

6 Reacties 6
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @GAJMOL 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Jeetje, dat is natuurlijk heel vervelend. Maar het enige wat ik me kan bedenken is dat je toch met het Vodafone netwerk contact hebt gemaakt met het nummer in het buitenland en daarom dus kosten hebt. Je belt, Vodafone maakt contact met het nummer, krijgt te horen dat het niet bereikbaar is en dat laten ze je dan horen en dat daar dan kosten aan zitten. 

Hoe het precies zit kan alleen iemand van Vodafone je vertellen. Wacht daarom op iemand van Vodafone en vul alvast een aantal gegevens in die deze medewerker nodig heeft om je verder te helpen. Wat je moet invullen en waar, dat kan je hier lezen

Succes en laat nog even weten hoe het is afgelopen en waarom er kosten zijn gemaakt. 

GAJMOL
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Jij schreef;

Wacht daarom op iemand van Vodafone en vul alvast een aantal gegevens in die deze medewerker nodig heeft om je verder te helpen. Ik neem aan dat ik zelf wel contact met Vodafone zal moeten opnemen om antwoord te krijgen op mijn vraag.   Wat is de beste klantenservice communicatielijn met Vodafone?

 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
GAJMOL wrote:

Jij schreef;

Wacht daarom op iemand van Vodafone en vul alvast een aantal gegevens in die deze medewerker nodig heeft om je verder te helpen. Ik neem aan dat ik zelf wel contact met Vodafone zal moeten opnemen om antwoord te krijgen op mijn vraag.   Wat is de beste klantenservice communicatielijn met Vodafone?

 

Nee, je kan wachten op iemand van Vodafone, en die helpt je dan. Maar dan zijn de gevraagde gegevens wel nodig. En wil je niet wachten, maa om 8 uur gelijk bellen, dan moet je zelf de klantenservice contacten. Dat bedoelde ik!!

Klantensercice:
https://www.vodafone.nl/support/contact/

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @GAJMOL 
Welkom op de Vodafone Community. 

Logisch dat dit vragen bij je oproept, omdat er niet daadwerkelijk een gesprek tussen jou en jouw zakenpartner in India is gevoerd. Hoe steekt de vork nu precies in de steel? Minuten in NL/EU worden afgerekend per seconde met een minimum van één minuut. Minuten in NL/EU zijn niet inbegrepen in de data maandbundels. Minuten van NL naar EU zijn niet inbegrepen in de bundel (afgerekend per seconde met een minimum van 30 seconden) per minuut € 2,00 (wereld landen. 

Er wordt dus een verbinding opgezet, waardoor er kosten worden berekend ookal wordt er niet opgenomen. Een overzicht van alle tarieven vind je hier. 

GAJMOL
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Cecilia Vodafone wrote:

Hi @GAJMOL 
Welkom op de Vodafone Community. 

Logisch dat dit vragen bij je oproept, omdat er niet daadwerkelijk een gesprek tussen jou en jouw zakenpartner in India is gevoerd. Hoe steekt de vork nu precies in de steel? Minuten in NL/EU worden afgerekend per seconde met een minimum van één minuut. Minuten in NL/EU zijn niet inbegrepen in de data maandbundels. Minuten van NL naar EU zijn niet inbegrepen in de bundel (afgerekend per seconde met een minimum van 30 seconden) per minuut € 2,00 (wereld landen. 

Er wordt dus een verbinding opgezet, waardoor er kosten worden berekend ookal wordt er niet opgenomen. Een overzicht van alle tarieven vind je hier. 

Bedankt Cecilia,

Dat is dus weer lekker snel inkomsten genereren, zonder service te verlenen, door Vodafone.

Daar kun jij per slot van rekening niets aan doen want Vodafone moet jouw salaris natuurlijk ergens uit betalen en dit is snel verdiend.  

Fijne dag nog.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Je kan het ook vanaf de andere kant bekijken.
De persoon die jij hebt gebeld kan geen gesprek tot stand komen omdat de andere provider de verbinding niet laat doorgaan terwijl Vodafone deze verbinding al wel heeft gemaakt. Misschien heeft de provider in India wel de verbinding tot stand laten komen en door netwerk problemen, of slecht bereik, of iets anders, de verbinding verbroken en krijg je bij Vodafone dit bericht te horen. Dan kan Vodafone daar niet zoveel aan doen dan de gemaakte kosten in rekening te brengen want er was misschien toch een kleine verbinding?! Je weet het niet….

Snap best dat je er van baalt en dat het niet netjes is om dan een volledige minuut in rekening te brengen. Deze zal niet overgemaakt worden op Cecilia haar bankrekening als salaris  . Geniet nog van deze mooie zonnige dag, komende dagen is het weer rot weer. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic