tsakkerhuis

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bellen naar buitenland onverwacht duur

Beste Vodafone,

tarieven voor bellen in de EU zijn inmiddels lekker laag. Als ik vanuit de UK naar huis bel, ben ik maar 6 cent per minuut kwijt. Maar wil ik bellen van Nederland naar de UK, ben ik ineens 81 cent per minuut kwijt. En het rare is, was ik naar Turkije afgereisd om naar hetzelfde nummer in de UK te bellen, was het meer dan 10x zo goedkoop geweest.

Naief van mij om te vertrouwen op jullie redelijkheid; ben daar met een torenhoge telefoonrekening al voor gestraft. Maar ben nog steeds benieuwd: waar komt dit verschil nou vandaan?
4 Reacties 4
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
tsakkerhuis, welkom op het Vodafone Forum! In het verleden lagen de tarieven in lijn met elkaar. Echter zijn een aantal tarieven door de nieuwe Europese roaming regulering verlaagd. Dat geldt niet voor alle tarieven, vandaar is er nu nog een verschil.
tsakkerhuis
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank voor je reactie Marc, ik begrijp het: als ik een mobiele provider was zou ik ook geen stapje meer zetten dan wat de EU voorschrijft. Maar is er een reden voor dat bellen naar het buitenland niet gereguleerd is denk je? Of is het een soort loophole waar Vodafone (net zoals alle andere providers trouwens) dankbaar gebruik van maakt?
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
tsakkerhuis, een reden hiervoor is bij ons niet bekend. Wij gaan daar verder niet over.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic