carla910

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bellen naar Nederlandse nummers

Hallo
Ik zit al paar weken in Oostenrijk, maar kan niet bellen naar Nederlandse mobielen nummers. Wel sms of appen. Wel kan ik gebeld worden.
Heel raar. Ik had speciaal voor de vakantie dit abonnement afgesloten en nu kan ik nog niks.
14 Reacties 14
Sietske
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1394Posts
  • 51Oplossingen
  • 59Likes
Hi carla910,

Ik kan me voorstellen dat dat nogal lastig is. Heb je dit probleem sinds je in het buitenland bent?
Je geeft aan dat je wilt kunt sms'en, appen en gebeld kunt worden, dus je hebt wel gewoon een goede netwerkverbinding? Wat voor melding krijg je als je een Nederlands nummer probeert te bellen?
Je zou eens kijken kijken of je wel kunt bellen als je je simkaart in een ander toestel stopt. Werkt dit wel?
Laat je ons wat weten?
carla910
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi
Nou toen ik in Oostenrijk aankwam moest ik een ander netwerk kiezen als de rest van ons gezin want ik kon met sommige netwerken helemaal niks, alleen met 3-AT.
De eerste week ging dat goed, maar de laatste week kon ik niet meer bellen, wel appen en smsen.
Ik kreeg dan dat het nummer niet bereikbaar was, soms in in het Duits maar meestal in een heel andere taal, het leek op Tsjechisch. Jammer dat ik het van de simkaart verplaatsen niet meer kan uitvoeren, want ben gister weer thuis gekomen.
Eenmaal op de terugreis in Duitsland weer uitgeprobeert, daar had ik als netwerk gewoon vodafone.de.
Naar mijn dochter bellen lukte nog steeds niet, maar de andere nederlandse nummers weer wel.
En ja eenmaal thuis werkt alles weer 🙂
Maar ja vond het wel zeer jammer, vorig jaar had ik Ziggo en ook al steeds problemen met smsen en nu met vodafone ook weer problemen, maar dan met bellen.
Groetjes Carla
Sietske
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1394Posts
  • 51Oplossingen
  • 59Likes
carla910,

Wat gek dat je hier ook met Ziggo al last van had. Hele stomme vraag misschien, maar staan de nummer waar je naar belde en die je niet kon bereiken wel goed in jouw toestel?
carla910
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Met Ziggo kon ik niet smsen,
Maar nu kon ik wel smsen maar niet bellen. Ondertussen ook ander toestel sinds febr. Smsen en appen gaat wel allemaal, en kan ook door iedereen gebeld worden, maar zelf bellen NEE
Gister naar duitsland wezen winkelen, en toch maar weer wven uitgeprobeerd, maar nee lukt niet, uk kon niet naar mijn man en mijn dochter bellen.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
carla910, gebruik je voor het bellen naar deze nummers wel +31 of 0031?
carla910
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb per persoon 2 of 3 nummers erin staan, 2 mobiel 1 met normaal 06 en 1 met +31.
Heb ze beide geprobeerd, maar kreeg niks.
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 440Likes
Hoi carla910,

Dat is vreemd. En de +31-variant, staat daar dan ook: +316 +mobiele nummer? Of staat er +3106 + mobiele nummer? Stomme vraag misschien, maar het lijkt toch erop als er daar iets misgaat. Een andere verklaring kunnen we zo snel niet vinden.
carla910
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Er staat gewoon +316
De 0 eraf.
Maar dat moet goed zijn want ik kon ze wel smsen, dat ontvingen ze wel.
Wij zijn eerst paar dagen naar Duitsland geweest, had toen nergens problemen mee, daarna in Oostenrijk begon het, eerlijk ik vind het zo vreemd. Als ik nou een oud toestel ofzo had, oke , maar heb deze nog masr een half jaar, dus heb ook het idee dat het goed moet zitten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
carla910, sorry voor de late reactie. Ervaar je het probleem nog steeds? Soms kan het ook een lokale storing bij de buitenlandse provider zijn.
carla910
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja heb t nog steeds, wij gaan namelijk paar keer in de maand naar duitsland en dan probeer ik regelmatig naar mijn dochter te bellen, maar krijg dan steeds dat t nummer niet in gebruik is.
Vind t allemaal zeer vreemd.

Kyra
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 499Posts
  • 5Oplossingen
  • 49Likes
Hoi carla910,

Ik wil je dan toch adviseren even contact op te nemen met onze klantenservice. Zij kunnen dan nog een en ander nakijken en het eventueel doorsturen voor onderzoek naar de technische dienst.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Geen reacties meer. Het topic wordt binnenkort gesloten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Topic gesloten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Gearchiveerd.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic