Mauriceb

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bellen binnen de EU met een start abonnement

Ik dacht erover om een start M abonnement te nemen waarmee ik vooral naar Frankrijk zou bellen.

Maar volgens de medewerker van vodafone die ik gesproken heb om mijn abonnement af te sluiten valt naar het buitenland bellen en ook naar Frankrijk bellen dus meteen buiten het abonnement.
Volgens de algemene voorwaarden pdf die ik op de site van vodafone heb gevonden zijn 150 minuten van een start abonnement juist wel geldig om naar andere EU landen te bellen.

Heeft iemand ervaring met naar andere EU landen met een start abonnement bellen? Valt dit binnen abonnement of moet je juist meteen kosten betalen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi Mauriceb
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Ik begrijp dat dit niet helemaal duidelijk is en dat er verwarring kan ontstaan.
Misschien is het handig om deze pagina te lezen: https://www.vodafone.nl/support/abonnement-en-rekening/bellen-naar-het-buitenland.shtml

Onderaan staat uitleg over het bellen en hoe dit in z'n praktijk gaat. De prijzen op deze pagina, waar je abonnement onder valt staat niet dat het bellen valt onder andere EU landen. Daar staat: Minuten in NL/EU worden afgerekend per seconde. Minuten van NL naar EU zijn niet inbegrepen in de bundel (afgerekend per seconde met een minimum van één minuut). Als het beltegoed voor 80% is verbruikt wordt een melding per sms verstuurd.

Het bellen van Nederland naar een land in de EU, naar Frankrijk, valt NIET onder die 150 minuten. Dan zal je een Red abonnement moeten afsluiten, die heeft namelijk 100 minuten bellen van NL naar EU.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is en kan alleen maar zeggen dat de klantenservice je de juiste informatie heeft geven 😉

Bekijk in context

5 Reacties 5
Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi Mauriceb
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Ik begrijp dat dit niet helemaal duidelijk is en dat er verwarring kan ontstaan.
Misschien is het handig om deze pagina te lezen: https://www.vodafone.nl/support/abonnement-en-rekening/bellen-naar-het-buitenland.shtml

Onderaan staat uitleg over het bellen en hoe dit in z'n praktijk gaat. De prijzen op deze pagina, waar je abonnement onder valt staat niet dat het bellen valt onder andere EU landen. Daar staat: Minuten in NL/EU worden afgerekend per seconde. Minuten van NL naar EU zijn niet inbegrepen in de bundel (afgerekend per seconde met een minimum van één minuut). Als het beltegoed voor 80% is verbruikt wordt een melding per sms verstuurd.

Het bellen van Nederland naar een land in de EU, naar Frankrijk, valt NIET onder die 150 minuten. Dan zal je een Red abonnement moeten afsluiten, die heeft namelijk 100 minuten bellen van NL naar EU.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is en kan alleen maar zeggen dat de klantenservice je de juiste informatie heeft geven 😉
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Kleine toevoeging: Ben je in de EU (bijvoorbeeld Spanje), dan mag je ook naar mobiele en vaste nummers bellen in Spanje. Dit gaat dan af van die 150 belminuten. Dit heet "roamen".
In Nederland zelf kun je alleen bellen met deze minuten naar Nederlandse vaste en mobiele nummers.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Heb je hier nog vragen over Mauriceb?
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Topic gesloten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Topic gearchiveerd.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic