sabrina_h

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Belabberde dataverbinding

Hoi Vodafone,

In december heb ik een HTC One M8 gekocht zodat ik eindelijk ook 4g kon gaan ge ruiken. Helaas blijkt dit niet zo te zijn. Zolang ik inlog op een Wi-Fi netwerk functioneert alles zoals het hoort, berichten komen binnen ik kan surfen op internet etc.
Zodra ik 1 stap buiten de deur zet en niet meer op een Wi-Fi verbinding zit lijkt alles te haperen. Berichten komen niet binnen, apparaat updaten niet, gewoon helemaal niks. Dit heb ik overal, niet alleen in mijn woonplaats maar ook in grote steden als Rotterdam waar ik werk. Met een beetje mazzel kan ik af en toe surfen en schieten er dan een paar berichtjes door, maar meestal blijft het stil. Hoe kan dit? Het nogal kansloos dat dit met een gloedjenieuw toestel niet werkt en ik betaal er wel fijn iedere maand voor. Mijn instellingen zijn goed aangezien er af en toe wel wat binnenkomt.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Nadia
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 730Posts
  • 20Oplossingen
  • 70Likes
@sabrina_h is het inmiddels gelukt om je internet werkend te krijgen? Zoals @Netwerker al aangaf kunnen er heel wat verschillende oorzaken zijn. Als je even uitlegt welke stappen je al doorlopen hebt en wat je precies ziet, dan kun je hier verder geholpen worden 🙂




Bekijk in context

5 Reacties 5
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@sabrina_h

Kijk eerst eens in de netwerkgids of dat de problemen oplost. Mocht dat niet zo zijn dan horen we graag wat je bevindingen zijn.
sabrina_h
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het helpt allemaal niks helaas. Ik ben de hele lijst nagelopen maar ik merk geen verbetering. Ik begrijp wel dat ik beter met jullie kan bellen ivm inzien van gegevens?
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo Sabrina,

Zelf heb ik ook een HTC ONE M8 smartphone met Vodafone 4G.
En ik heb gewoon overal 4G-Netwerkbereik. Ook in Rotterdam, waar ik gisteren nog was.

Indien je hulp via het Forum wilt verkrijgen. Dan zul je toch heel uitgebreid moeten beschrijven wat je zelf allemaal al hebt gedaan om je probleem te verhelpen.
Ook zul je heel nauwkeurig moeten aangeven hoe de Netwerk-instellingen en de instellingen van het Netwerk Toegangs Punt op jouw HTC ONE M8 staan ingesteld.

Ik kan wel veertig verschillende oorzaken bedenken waarom je geen mobiele Netwerk-verbinding hebt met het Netwerk van Vodafone. Ik heb echter geen zin om al die veertig-plus verschillende oorzaken met jou door te nemen.
Je zult eerst zelf moeten aantonen wat je allemaal hebt gedaan om je probleem op te lossen.

Soms is oorzaak een defekt toestel. Soms een defekte SIM-kaart. En soms staan de Netwerk-instellingen niet correct ingesteld. Of laatst stond bij een andere Forum-User de Vliegtuigstand op AAN. Allemaal oorzaken die ervoor kunnen zorgen dat je geen 4G-Netwerk-verbinding kunt maken met het Netwerk.

Succes!

Netwerker
Nadia
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 730Posts
  • 20Oplossingen
  • 70Likes
@sabrina_h is het inmiddels gelukt om je internet werkend te krijgen? Zoals @Netwerker al aangaf kunnen er heel wat verschillende oorzaken zijn. Als je even uitlegt welke stappen je al doorlopen hebt en wat je precies ziet, dan kun je hier verder geholpen worden 🙂




sabrina_h
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ben inmiddels geholpen door een Vodafone medewerker. Mijn sim kaart bleek niet goed geregistreerd te zijn op jullie netwerk. Inmiddels is dat nu wel gebeurd en zijn de problemen verholpen 🙂
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic