SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes

Bekende apps soms ook niet veilig?

Vaak tegenwoordig zien we op het tech nieuws dat zelfs de bekende app makers risico lopen, ik dit Topic ga ik je meenemen naar apps die minder in het nieuws kwamen. En natuurlijk na negatief te zijn is er ook plek voor de positieve apps!

Snapchat: En tijd terug kwam Snapchat minder goed in het nieuws doordat vele telefoonnummers en gegevens waren gelekt. Ook foto's waren eruit gelekt die normaal niet voor het publiek zouden moeten bestemd zijn, maar ook dat er werd beweerd dat de foto's al na en paar seconden uit Snapchat wat dus ook niet waar was. Tegenwoordig staat Snapchat onder controle en wordt het netwerk in de gaten gehouden voor het geval dit soort lekken weer gebeuren.

''Kan ik ook slachtoffer zijn geweest van de lek waarbij hackers achter gegevens kwamen van Snapchat gebruikers? Ja die kans is erg groot.''

Facebook/Messenger: Facebook staat er natuurlijk ook niet goed als het om de privacy gaat. Tegenwoordig is Facebook erg geïnteresseerd op je privacy, waarom dat opeens is de vraag... Ook werden gegevens verkocht van bijvoorbeeld je interesses aan andere bedrijven, zo verdiende Facebook en groot deel van zijn geldsommen.

''Wat kan ik nu het beste dan doen op Facebook zodat mij niks ergs kan gebeuren? Zet bijvoorbeeld geen privégegevens op het internet (doe dit nooit)! En zorg ervoor dat je eens je privacy instellingen bekijkt''

WhatsApp: Nu Facebook WhatsApp kocht voelde mensen zich erg bedonderd, sommige zijn zelf overgestapt naar Telegram en sommige gingen over naar SMS en andere naar BBM. (Telegram is de Russische versie dan WhatsApp die Amerikaans is). Ook vele waakhonden keken mee met het akkoord tussen de twee bedrijven en zelfs gingen ze eens ook echt bekijken wat de gevolgen kunnen zijn.

''Is het nog steeds privé? Nee geef maar in ieder geval geen IBAN nummer of je wachtwoorden enzovoorts vrij, Facebook kan zomaar met en plan komen om deze misschien te gebruiken''

Spotify: Een van ons bekende netwerk voor je muziek heeft en tijdje geleden ook nog en probleem gekregen en hack bij hun, hierbij zijn gelukkig geen privégegevens gestolen gegaan. In de Google Play Store kun je maar beter je oudere versie verwijderen alleen bij Android heeft Spotify en nieuwe app in de Google Play Store geplaatst die dus de juiste is. Er is wel alvast excuses gemaakt.

''Hierbij ging het dus tot alle goed, behalve dat je de nieuwe app moet installeren als Android gebruiker het is dus ook geen gevaar''


Besturingssysteem: Als we kijken naar de beste beveiligde besturingssystemen dan zien we op dit moment de volgende: Blackberry OS - Windows Phone OS - IOS OS - Android doet niet mee omdat er nog steeds werk aan is voor het verbeteren voor de beveiliging, waarschijnlijk zal Google op zijn volgende IO betere beveiliging presenteren.

Maar er is ook natuurlijk goed nieuws! Na elk lek of hack kent en bedrijf zich beter met name dus hun beveiliging.
Zo hebben we ook vele goede beveiligde apps gehad en zijn er ook tijden waarbij er niks gebeurde bij dat bedrijf tot op die dag. Je kunt altijd je wachtwoord veranderen als je het even niet vertrouwt. We kennen tegenwoordig zelf ook vele maatregelen die je kunt nemen tegen hackers.

Zo zien we dat nog steeds grote bedrijven het niet zo goed dan als gedacht bij de ene gaat het totaal mis en bij de andere totaal niet. Mocht je je nog ergens zorgen over maken of heb jij toevallig gewoon en vraag die hierbij hoort dan kun je deze in de reactie's achterlaten.
0 Reacties 0
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic