TB92

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Behouden abonnement en DOA toestel

Ik mocht ruim 2 weken terug mijn abonnement verlengen en heb toen een witte Samsung Galaxy s7 Edge besteld. Deze kwam binnen 6 dagen, en binnen 3 dagen was het duidelijk dat hij niet goed functioneerde. Ik heb hierover meerdere malen contact opgenomen met vodafone en werd mij gezegd dat inderdaad het toestel DOA was. Ik heb dit ook op het formulier moeten opschrijven bij het retourneren. Nu is mij de ene keer gezegd dat ik indien het DOA was, een ander toestel kon krijgen. De andere keer werd me gezegd dat ik het retour moest zenden en daarna mijn bestelling (en daarmee verlenging) geannuleerd zou worden, en dat mijn abonnement zou worden teruggedraaid. Vervolgens zou ik een nieuwe bestelling kunnen plaatsen. Nu heeft vodafone donderdag mijn toestel retour ontvangen en ik heb toen ook iemand aan de telefoon gehad. Ze zouden mijn bestelling met terugwerkende kracht terugzetten zodat ik weer een nieuwe bestelling kon plaatsen. Nu is dat nog niet gebeurd wat in mijn nadeel is. Het abonnement die ik had verlengt was 34 euro per maand. 3 GB en 360 euro bijbetalen voor de samsung galaxy s7 edge. Nu zie ik ineens dat de abonnementen duurder geworden zijn. Ik moet 4 euro meer betalen per maand en ook nog eens meer bijbetalen voor het toestel zelf. Mij is eerder NIKS gemeld hierover. Ik wil helemaal geen abonnement met 5 GB waarbij ik ook duurder uit ben dan de verlenging die ik 1 week geleden heb geplaatst. Ik heb genoeg aan 3 GB, en dit was ook de reden dat ik had verlengt met dat Vodafone Red abonnement. Nu heb ik de algemene voorwaarden van vodafone er bij gepakt, en daar staat letterlijk dat als het ontvangen toestel niet redelijk functioneert, dus als DOA kan worden aangemerkt, je een nieuwe krijgt opgestuurd door vodafone, indien het gebrek binnen 5 werkdagen is gemeld. Dus niet dat je de bestelling moet annuleren, en dan nieuwe bestelling moet plaatsen, etc etc. Ik wil dan ook een nieuw toestel toegestuurd krijgen, voor het toestel dat ik heb teruggezonden. Mijn abonnement is nog niet teruggedraaid en wil het ook graag zo houden. Want anders betekend dit voor mij dat ik veel duurder uitkom met een abonnement die ik niet eens wil! Nu gewoon uit de algemene voorwaarden volgt dat een DOA toestel wordt vervangen, wil ik ook dat dit wordt nagekomen. Ik wil niet dat mijn inmiddels verlengde abonnement terug wordt gedraaid en dat ik straks met een nieuwe en veel duurder abonnement zit.

Ter aanvulling, artikel 6 uit de algemene voorwaarden:

Artikel 6 Levering Zaken, Dead On Arrival (DOA) en Garantie
1 Vodafone is verantwoordelijk voor de aflevering van door Contractant bestelde Zaken op het door Contractant aangegeven afleveradres in Nederland. Het risico voor de Zaken gaat over op Contractant op het moment van aankomst op het betreffende adres. De eigendom van de geleverde Zaken (met uitzondering van SIM-kaarten) gaat over op het moment dat Contractant de voor de desbetreffende Zaken verschuldigde vergoeding volledig heeft voldaan. De kosten voor het innemen of de retourzending van Zaken komen voor rekening van Contractant. 2 Binnen vijf (5) Werkdagen na de datum van ontvangst van de Zaak zal Contractant deze inspecteren en Vodafone binnen de genoemde termijn informeren indien Contractant van mening is dat de Zaak een gebrek vertoont. Contractant kan gebreken telefonisch melden op telefoonnummer 0654 500 100 (verkort nummer: 1200) of via de Vodafone Internetsite.
3 Indien Vodafone het door Contractant op grond van artikel 6.2 geconstateerde gebrek kwalificeert als een Dead On Arrival, dan zal Vodafone er voor zorgdragen dat de desbetreffende Zaak zo snel als redelijkerwijs mogelijk is, zonder bijkomende kosten, wordt omgeruild tegen een nieuwe, vergelijkbare Zaak. Onder Dead On Arrival wordt in het kader van deze Algemene Voorwaarden verstaan een situatie waarin:
a. de desbetreffende Zaak aan Contractant ter beschikking wordt gesteld door Vodafone, en
b. deze Zaak niet functioneert in overeenstemming met de gedocumenteerde specificaties van deze Zaak, en
c. de Zaak geretourneerd wordt aan Vodafone, ongebruikt en compleet is en de originele verpakking en alle bijgeleverde documentatie nog aanwezig is, en
d. indien de Zaak Randapparatuur is, het IMEI-nummer van deze Randapparatuur overeenkomt met het IMEI-nummer op de verpakking, en
e. de Contractant een bewijs van aankoop kan tonen; en
f. het gebrek aan de Zaak niet is ontstaan na het moment van aflevering of door een oorzaak die is toe te rekenen aan Contractant.
2 Reacties 2
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi TB92 , welkom op het Vodafone Forum. Ik begrijp dat je hier graag een oplossing voor wilt. Helaas is dit niet de juiste plek om hierover een oplossing te zoeken. Het Forum is bedoeld voor en door gebruikers. Zie ook onze huisregels. Ik raad je aan om hierover contact op te nemen met de klantenservice.

Voor topics die wel aan onze huisregels voldoen ben je in de toekomst uiteraard van harte welkom op dit Forum!

Topic gesloten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Gearchiveerd.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic