JeroenKL

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beeldscherm Iphone 5S groene gloed

Beste Vodafone medewerkers.

Graag vraag ik uw aandacht voor het volgende.

September 2014 JL heb ik mijn Vodafone abo verlengd en daarbij gekozen voor de opvolger van mijn Iphone 4S de Iphone 5S.
Nu ongeveer een paar weken verschijnd er in het midden van mijn beeldscherm een nog al iritante groene gloed als ik mijn toestel een tijdje heb gebruikt. Als de telefoon weer een tijdje ligt en normaal op tempratuur is gekomen is er in het beeldcherm links boven in, waar bereik en Vodafone vermeld staan continu een groene vlek te zien.

Nu ben ik werkzaam in het buitenland (Azie) en niet even snel in staat om de winkel te bezoeken waar ik het toestel heb aangeschaft en voorlopig niet terug reis naar Nederland. Ik ben reeds bij een Apple service centre hier in de buurt geweest om te vragen wat en hoe. De Apple medewerker gaf aan dat het scherm vervangen zou moeten worden.

Aangezien ik het toestel in Nederland heb aangeschaft toch maar even contact opgenomen met Apple in de US. Deze wisten mij te melden dat het toestel alleen maar gerepareerd kan worden in Nederland aangezien het toestel in Nederland is aangeschaft. Beetje vreemd dat er verschil is in beeldscheremen wereld wijd en dat het toestel niet hier in Maleisie gerepareerd kan worden. Maar het is wat het is.
Wereldwijde garantie zit dus niet inbegrepen.

Volgens de waranty die online te vinden is bij Apple support heeft mijn toestel tot September 2015 garantie. Kan ik mijn toestel per koerier terug sturen, zo ja waar naar toe.
Aangetekend per post en word het toestel aangetekend per post retour gestuurd?

Waar ik even mee zit is het volgende, deze methode van het per post versturen lijkt wel makkelijk maar wat als de douane van Maleisie nog even extra invoerbelasting over het toestel gaat berekenen word het voor mij natuurlijk wel een dure aangelegenheid.
Wat doet Vodafone hiermee.
Worden na reparatie aparte documenten toegevoegd voor verzending naar het buitenland waaruit blijkt dat er over het toestel al reeds belasting is voldaan en dat het om een reparatie gaat.

Ik hoor graag van jullie.

Met vriendelijke groet,

Jeroen
1 Reactie 1
Anonymous
Niet van toepassing
Hey@JeroenKl,

Het klopt inderdaad dat het toestel in Nederland dient gerepareerd dient te worden. Of dit echter ook via een koeriersdienst wordt geaccepteerd betwijfel ik maar durf het ook niet met zekerheid te zeggen.

Wat je wel kunt proberen is de telefoon terugzetten naar fabrieksinstellingen om te zien of dit helpt. Op www.handleidingen.vodafone.nl kun je je type telefoon selecteren en dan zoeken op fabrieksinstellingen. Daar staat stap voor stap uitgelegd hoe het in zijn werk gaat.
Ik raad je natuurlijk wel aan om een backup te maken via iTunes of Icloud.

Mocht de koeriersdienst niet werken dan raad ik je aan het toestel op te sturen naar een familielid of vrienden van je hier in Nederland zodat zij hiermee naar de winkel kunnen gaan. Ik raad je dan wel aan om hun te machtigen door even contact op te nemen met de klantenservice en een wachtwoord af te spreken of hun toe te voegen als contactpersoon.

Ik hoop dat bovenstaande je een beetje geholpen heeft.

Groetjes stevied86
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic