Vodafoon heeft een topic afgesloten na een lange discussie over het opzeggen van mijn abonnement. Na oeverloos geen ter zake zijnde antwoorden te geven door Vodafoon en een andere “expert" is het uiteindelijk helder geworden.
Vodafoon omzeilt de wet en hun algemene voorwaarden door klanten er niet op te wijzen dat zij, na afloop van hun contract, de mogelijkheid hebben dat het contract door te laten lopen voor onbepaalde duur en dat per maand opzegbaar is of een nieuw contract af te sluiten voor bepaalde tijd, dat niet maandelijks opzegbaar is.
In plaats daarvan sturen zij de argeloze klant een nieuw contract dat niet opzegbaar is!
Dat Vodafone de klant niet wijst op de mogelijkheid om het contract door te laten lopen blijkt uit de laatste reactie.
Je hebt via My Vodafone verlengt. Wij mogen je ten aller tijde een aanbod doen, zolang je klant bent. Je kunt via My Vodafone (website) aangeven of wij je een aanbod mogen doen (via de tel, post, sms etc.). Je bent met het aanbod in My Vodafone akkoord gegaan. Daarnaast heb je een mail, een sms gehad en het contract gekregen. Als je het er niet mee eens was, kon je binnen de zichttermijn het terug laten draaien. Helaas is de zichttermijn voorbij. Het contract is pas na dat je akkoord bent gegaan met verlengen, opgestuurd.
Ik ga er van uit dat ik niet de enige klant ben die op deze manier behandeld wordt.