inky69

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Batterij S4 mini erg snel leeg

Ik heb nu ruim een jaar een s4 mini. Nooit problemen met de batterij gehad. Nu sinds een aantal weken loopt de batterij erg snel leeg. Bv 's avonds nog opgeladen en 's morgens al leeg terwijl ik er niets mee gedaan heb. Apps zijn gesloten. Soms dan gaat ie wel langer dan een dag mee maar het meestal moet ik het toestel 2 x per dag opladen. ????
21 Reacties 21
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hoi inky69,

Is er ook te zien tijdens het laden dat deze erg snel oplaad dan het normale gemiddelde? Kijk ook even of de batterij is niet opgebold. Als je via de instellingen kijkt naar de batterij is het zo dat je kunt kijken welke app(s) het meeste vragen van de batterij.
inky69
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
De batterij laadt zeker niet snel op en ziet erg verder gewoon uit.
Ik ga kijken welke apps het meeste verbruiken, mischien dat ik daar dan iets wijzer van wordt.
inky69
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoe kom ik bij het batterijverbruik op mijn toestel ? SamsungExpert
Sorry, ben blond ????
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hey inky69,

Geeft totaal niet ;). Ook daarvoor is het forum.
Apps > Instellingen > Meer > Batterij, zie het dan wel :)?
inky69
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
SamsungExpert. Gevonden. 46% verbruik bij scherm maar dat kun je niet veel veranderen, toch? En het scherm gaat automatisch uit.Geen bewegende beelden op mijn achtergrond. Kan het batterijverbruik hierdoor toe nemen ?
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Aan het scherm kun je weinig veranderen dat staat altijd als hoogste in de lijst inky69.
Zorg je er ook zelf voor dat je batterij minder snel leegloopt?

En PC of laptop maakt gebruik van en ventilator om zich zo koel mogelijk te houden. Als je kijkt hoe klein de Galaxy S4 Mini is en daar geen ventilator zit snap je misschien en beetje wat dan de soort van ventilator is, de achterkant.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
inky69

Ik zie dat je al een aantal dagen niet meer hebt gereageerd. Betekent dit dat je zelf de oorzaak hebt gevonden?
inky69
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Maartje, het probleem is nog steeds niet verholpen. Het gekke is dat het elke dag anders is. Ben dus allerlei dingen aan het uitproberen.
MrMister

Raadgever
  • 113Posts
  • 10Oplossingen
  • 64Likes
Beste inky69,

Wat ik mij afvraag is hoelang dit probleem al speelt want ik neem aan dat dit niet speelde toen u het toestel kocht. U zou kunnen proberen d.m.v. een factory reset het toestel software matig te wissen dat het weer is alsof u het toestel net uit de winkel kreeg (Hierdoor raakt u wel al uw gegevens kwijt en zou u een back-up moeten maken van de belangrijke gegevens). Verder is het mogelijk om de batterij ook nog los te kopen en deze te vervangen in het toestel (De batterij los kopen kost tussen de €15 en €20).

Verder is het ook nog mogelijk om een extended battery aan te sluiten op de Samsung Galaxy S4 Mini die d.m.v. een hoesje het toestel en de extra batterij tot een geheel doen blijken. Nadeel is wel dat je toestel een stuk dikker zal zijn.

Dit zijn wel oplossingen met een prijskaartje hoewel een factory reset altijd kan helpen met het besparen van de batterij duur omdat u het toestel opnieuw gaat personaliseren en alles is schoon en leeg is in het toestel.

Met vriendelijke groet,
MrMister

inky69
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
MrMister dan ga ik dat maar eens proberen !
Dank je wel voor je reactie !
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
inky69 , hopelijk helpen de tips van MrMister! Laat je wel nog even weten wat bij jou heeft geholpen? Andere gebruikers kunnen hier veel aan hebben.
mooimeisje

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Batterij S4mini zeer snel leeg ook als ik er niets mee doe
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hoi! mooimeisje,

Ik heb je topic even toegevoegd met en ander topic dat zich ook over hetzelfde probleem spreekt waar jij misschien wat aan hebt. Lees je de tips goed door?

We horen het graag terug mocht er geen verbetering in de zaak zitten.
mooimeisje

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Alles al uitgezet nog steeds het zelfde zeer snel leeg kan ik een nieuwe batterij krijgen toestel is 8 maanden oud
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
mooimeisje Dat kan ik via het forum moeilijk beoordelen. Ga eens met je toestel langs een Vodafone Winkel met repairdesk. Daar kunnen ze even met je meekijken.
mooimeisje

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Alles ondernomen niemand die mij er mee kan helpen voor een oplossing zelfs Vodafone doet niets
gevraagd voor andere telefoon met ander abonnement kan ook niet met deze telefoon redt ik het niet om nog een jaarverder te doen dus ben genoodzaakt om zelf maar een telefoon aan te schaffen u doet niets naar de klant toe is erg treurig als mijn abonnement afloopt ga ik zeker weg naar een beteren provider die wel de service verleent
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hoi ,

Je hebt gewoon nog garantie? Wat werd er dan verteld in de Vodafone winkel? Ik neem aan dat het toestel wel gewoon ter reparatie kan worden verstuurd.
mooimeisje

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Kan het toestel niet aanbieden heb geen vervangend toestel kan niet zonder telefoon dus wordt moeilijk niemand geen toestel of die stuk zijn dus ook geen optie maar ja jullie doen niets zal het zelf moeten doen erg triest zo ga zeker het abonnement opzeggen bij u want service weet u niet wat dat is heb er alles aangedaan wat mogelijk was winkel geweest maar helaas zodra ik zelf een toestel heb gekocht kan ik het ter reparatie aanbieden
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi ,

Balen dat je niet beschikt over VTS in je abonnement dan kon je tijdelijk en leentoestel meekrijgen. Meer kunnen we er eigenlijk niet aan doen als jij de tips in dit topic hebt gevolgd en deze allemaal geen nut hadden op je toestel dan veranderd er vrij weinig van en afstand...

Heb je dit probleem na het installeren van en bepaalde app...? En nieuwe update...?
Mocht je nog geen reset hebben gemaakt dan kun je dit doen, let op! Maak van je gegevens en back up via Samsung Kies! Apps worden niet opgeslagen maar kunnen later opnieuw worden geïnstalleerd (betaalde apps kun je ook installeren met het Google account waarmee je deze hebt gekocht).

Ik snap dat je hier erg van baalt maar het toestel van dichtbij bekijken is toch fijner (helaas kan ik het toestel niet bekijken maar en reparateur zal er zeker naar kijken)!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic