Tosjo

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Bak ellende na ontvangen defect toestel.

Na meerdere malen contact te hebben gehad met de telefonische klantenservice en de chat van MyVodafone heb ik besloten om het hier ook maar is te proberen..

Eerst de situatie: Ik heb 4 maanden voor het aflopen van mijn abonnement verlengd. Via de chat een friends & family code gekregen omdat het verlengen via mijn vodafone niet goed lukte. Tot zo ver een prima service!

Bij ontvangst van het toestel natuurlijk meteen er mee aan de slag gegaan, maar het toestel kon geen minuut aanblijven zonder dat die vastliep of opnieuw opstartte..

Meteen contact opgenomen met de klantenservice en daar werd me verteld dat ik het toestel terug moest sturen en het retourformulier erbij moest doen met daarop "DOA", Death on arrival. Ik wilde zeker weten dat het er niks mi is gegaan dus nog een keer contact opgenomen met de klantenservice en daar tot in detail uitgelegd gekregen hoe het zou gaan. Als er "DOA" op stond zou het niet geannuleerd worden, maar zou er zo snel mogelijk een nieuw toestel mijn kant op komen. Het stond ook al in het systeem dat het niet geannuleerd moest worden dus het zou helemaal goedkomen.

En hier begint de ellende.. Ik krijg een emailtje met de melding dat mijn order definitief is geannuleerd.. Ik heb vervolgens meteen de klantenservice gebeld. Er werd me verteld dat dit de gebruikelijke gang van zaken is: Eerst annuleren en dan opnieuw de order activeren. De order was echter nog niet op alle systemen geannuleerd dus dat zou gedaan worden en als ik dan nog een mailtje kreeg met een bevestiging dat de order geannuleerd was moest ik nog een keer contact opnemen met de klantenservice om de order opnieuw te activeren.

Dit mailtje heb ik gekregen, dus ik heb weer contact opgenomen met de klantenservice. Deze mevrouw vertelde me dat een order normaal gesproken niet geannuleerd hoort te worden als er "DOA" op het formulier vermeld staat. Ook kreeg ik te horen dat er foutmeldingen in het systeem zaten die handmatig opgelost moesten worden. Door een speciaal team die het erg druk heeft. "Als u eind volgende week nog niks heeft gehoord zou ik nog een keer bellen".

Ik vind het toch erg jammer dat ik er zelf zoveel achteraan moet terwijl de fout volledig bij vodafone ligt en dat ik van verschillende medewerkers van de klantenservice totaal verschillende dingen te horen krijg. Alles is erg wazig en ondertussen loopt het abonnementsgeld gewoon door.

Ik ben al erg lang een klant bij vodafone, maar overstappen wordt nu toch wel erg interessant.. Want bij een andere provider heb veel sneller een nieuw toestel. Dit kan niet de bedoeling zijn lijkt me.

Met vriendelijke groet,

Tosjo
10 Reacties 10
Stevie1

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Klinkt een beetje als mijn verhaal, 30 maart abonnement verlengt, 2 dagen later nieuw toestel binnen. Helaas werkte scherm niet goed. Na telefonisch contact telefoon teruggestuurd met duidelijk op formulier: DOA, graag nieuw toestel!!
Bevestiging gekregen dat het toestel idd retour ontvangen was. Paar dagen erna ineens mail dat order geannuleerd was. Na telefonisch contact zou order weer in behandeling genomen worden, hiervan op 16 april mail ontvangen met nieuwe order. Nu meer dan een maand verder nog steeds geen nieuw toestel ontvangen.
Meerdere malen gebeld met klantenservice, steeds als antwoord dat de backoffiice het in behandeling heeft/neemt.
Gisteren maar weer eens gebeld en nu is er een klachtenformulier aangemaakt waarin staat dat het toestel verzonden gaat worden binnen een paar dagen.
Ik wacht in spanning af. De ellende is dat de klantenservice niet kan (of mag) doorverbinden naar de backoffice, hierdoor lijkt het dus of je geen steek verder komt met je telefoontjes.
Tosjo
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Hmm als ik het zo hoor kan ik dus beter alles laten annuleren en dan ergens anders gaan kijken. Dan is binnen een paar dagen een nieuw toestel binnen.

Ik hoop dat er ook nog iemand van vodafone kan reageren want ik switch liever niet van provider, maar als het allemaal zo omslachtig is dan is dat de meest voor de hand liggende oplossing.

30 maart verlengt, dat is dus al bijna 2 maanden geleden.. Het lijkt me niet meer dan redelijk dat er een nieuw toestel wordt toegezonden en dat ze daarna hun zaakjes intern op orde gaan stellen. Vreemd dat wij als klant daar de dupe van worden?
Stevie1

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ze hadden hun zaakjes allang op orde moeten hebben!!. Zo moeilijk kan het toch niet zijn, toestel defect, netjes terug ontvangen dus nieuwe sturen. Moet binnen een week lukken lijkt me.
Ik had ook via FB en twitter melding gemaakt van bovenstaande, de oplossing van vodafone was........ bel de klantenservice, deze zullen je graag verder helpen 🙂
Tosjo
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Je bent een beetje machteloos en dat is wel erg vervelend.. Altijd jammer dat het afsluiten van iets nieuws altijd zo makkelijk gaat, en dat er van alle kanten hulp wordt aangeboden, maar als je eenmaal binnen bent en er gaat was mis dat het allemaal veel omslachtiger gaat..

En het lijkt mij ook heel simpel, toestel is in goede staat terug ontvangen dus er kan dezelfde dag nog een nieuwe toegezonden worden, aangezien het al bekend was dat het toestel retour zou komen en het ook duidelijk vermeld staat op het formulier.

Erg frustrerend allemaal
Tosjo
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Er zijn alweer meerdere moderators online geweest maar helaas heeft niemand op mijn bericht gereageerd.. Morgen nog maar is naar de klantenservice bellen en melden dat ik graag een duidelijke oplossing wil zien en dat het geen weken meer moet duren. Anders ben ik sneller af klaar als ik overstap....
Anonymous
Niet van toepassing
Hey Tosjo,

Vanuit hier kunnen wij hierin niks betekenen. Dit heeft te maken dat het forum is bedoeld voor tips and tricks door en voor forumleden. Dit houdt dus in dat andere forumleden jouw advies hier in moeten geven en eventueel oplossen. Tevens worden hier ook geen privacy gegevens gedeeld ivm jouw privacy.

De situatie waarin je zit is frustrerend en begrijp ik al te goed. Echter loopt dit al via de klantenservice en is helaas ook mijn advies hierin om contact op te nemen met de klantenservice. Het enige andere wat je kunt doen is het feedback formulier op de website invullen.

Ik hoop voor jou dat het heel snel wordt opgelost.

Groetjes stevied86
Tosjo
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Beste stevied86,

Bedankt voor de reactie. Ik dacht dat het forum ook iets meer gericht was op het in contact komen met medewerkers van vodafone, maar dit had ik dus verkeerd begrepen. Mijn fout!

Ik zal vandaag nog een keer contact opnemen met de klantenservice en ik zal het feedback formulier in gedachten houden.

Nogmaals bedankt,

Groeten Tosjo
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Dit openbare Vodafone Forum heeft inderdaad geen toegevoegde waarde (meer) voor jouw individuele kwestie.

Op een gegeven moment (lees: vandaag) moet je gewoon de conclusie trekken dat jouw klacht te lang onopgelost blijft. Of zonder bevredigende oplossing blijft.

En dan moet je het doorzettingsvermogen hebben om je klacht aanhangig te maken bij De GeschillencommissienTelecommunicatie in Den Haag. Daar zijn zij voor.

Gewone Forum Users en Moderators kunnen jou niet helpen met dit specifieke, individuele probleem.

Weblink naar de website van De Geschillencommissie Telecommunicatie: http://www.degeschillencommissie.nl/home

Vodafone is aangesloten bij de Geschillencommissie Telecommunicatie onder de naam: Vodafone-Libertel bv. te Maastricht.

Heel veel doorzettingsvermogen toegewenst !!!

Succes!

Netwerker

(Dit topic kan wel afgesloten worden voor verdere posts, gezien het individuele karakter van deze kwestie)
Stevie1

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik zou graag zien dat dit topic open blijft zodat ik op de hoogte kan blijven van de ontwikkelingen en ook mijn voortgang kan melden.En voor wat betreft het individuele karakter: Hier is nl geen sprake van, er zijn best veel mensen die problemen hebben met verlengen abonnement zie ik op het forum
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Stevie1 , topic gesloten. Zie hiervoor onze huisregels.

Stel jezelf de volgende vragen voordat je een nieuw topic start:
    Kan mijn vraag beantwoord worden door de gebruikers van het forum? Hoef ik geen persoonlijke gegevens te delen om een antwoord te krijgen op mijn vraag?
Als het antwoord op deze vragen ‘ja’ is, dan zit je hier goed. Is het antwoord ‘nee’, open dan géén topic maar neem contact op met de klantenservice.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic