PascalvanDalen3

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Bagger ontvangst al 1,5 maand in Spijkenisse

Ik heb al ruim 1,5 maand last dat ik storingen op mijn telefoon lijn heb, of ik met mijn mobiel naar vaste toestellen bel of mobiel maakt niet uit, echter blijkt het aan de mast van Spijkenisse te liggen, gisteren ben ik naar Rotterdam special gegaan voor informatie, omdat ik vaak buiten mijn werktijden pas vrije tijd heb en de winkels gesloten zijn, wist ik niet dat ik hier mijn beklag kon doen, in Rotterdam zijde ze dat me simkaart uit het netwerk gehaalt moest worden en opnieuw erin gezet worden en zal het verlopen zijn, want een storing in Spijkenisse wisten ze van niks, vandaag moest ik een belangrijk gesprek voeren en was wederom niet mogelijk, ik vind het van het zotte om het netjes te houden, ik kreeg een nieuwe simkaart, en helpt nog geen ruk want, blijkt dat de mast weer defect is.. Leuk en wel, ik wil een goede compensatie, de rest van me vuilwas was hou ik wel voor.. Maar zorg dat zit gvd snel opgelost is ?... En het antwoord van de winkel je kan wel via whats app bellen.. Wtf daar bel je niet een instantie mee of dergelijke.. ??
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi PascalvanDalen3206
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Uiteraard is dit heel vervelend en niet zoals het moet gaan.
Er zijn altijd een paar dingen die je zelf kan uitsluiten of het aan een SIMkaart zou kunnen kunnen, of niet. Je kan je eigen SIMkaart in die van een ander z'n toestel stoppen en kijken of je dan nog hetzelfde probleem hebt. En dan eventueel de SIMkaart van iemand anders in je eigen toestel. Daarnaast zijn APN instellingen ook erg belangrijk om te controleren, mochten die niet goed zijn dan heb je vaak ook al problemen met het netwerk (die instellingen zal ik onderop even plaatsen, heb je misschien nu niets aan, maar dan weet je die wel, altijd handig).

Ik begrijp de keuze wel van Vodafone om je een nieuw SIMkaart te geven, sommige oude willen niet werken en dan is het vernieuwen soms een goede keuze. De opmerking over bellen via WhatsApp is natuurlijk een beetje vreemd van deze persoon en kan zeker niet. Het ligt dus aan je mast en dat is natuurlijk wel vervelend. Om te zien of er een storing is en/of werkzaamheden, kan je zien op deze pagina: https://www.vodafone.nl/support/internet-en-dekking/dekkingskaart.shtml?coverage=true&tab=work-map

Je spreekt over een vergoeding. Daarvoor heb ik deze informatie voor je gevonden:
Werkt het netwerk langer dan 45 dagen niet zoals het moet? Doe onze Network check en ze helpen je verder.
Bij een storing van meer dan 12 uur op je woon- of vestigingsadres kun je recht hebben op een compensatie voor de overlast. Vraag dan een vergoeding aan.

Ik hoop natuurlijk dat je snel weer een normale verbinding hebt. Mocht je nog verdere vragen hebben dan kan je het beste contact opnemen met de klantenservice van Vodafone, door ze te bellen of door een chat te starten. Wat je ook kan doen, een privé bericht sturen via Facebook of Twitter. Vaak hebben die wel iets waar ze je mee kunnen helpen.

Zelf ben ik niet werkzaam bij Vodafone en kan je daarom niet helpen. Zoals hier boven al is aangegeven, dit is een klanten helpt klanten community en voor ons als klanten onder elkaar niet mogelijk om in het systeem te kijken. Maar natuurlijk hoop ik wel dat het snel opgelost is en dat je dan weer normaal gebruik kunt maken van het Vodafone netwerk. Zijn er nog vragen, ik wil je altijd helpen maar kan niet overal antwoord op geven 🙂

Bekijk in context

10 Reacties 10
Dave!

Gedreven Raadgever
  • 191Posts
  • 13Oplossingen
  • 53Likes
Wat voor Mobiele telefoon heb je als ik vragen mag.

Je hebt ook opties voor Bellen via Wifi of 4G, het kan dat de Simkaart ongeschikt is maar beetje vreemd is het wel, dat je in huis niet kan bellen naar je toestel. Dit zou wel moeten werken.

Het kan dat het Netwerk overbelast is en dat je daar dus tussen zit, hier in Langedijk met ruim 28.000 inwoners hebben we maar 2 masten, en wij hebben nauwelijks bereik in huis, maar kunnen wel bellen naar vaste toestellen, en mobiele telefoons.

Misschien kunnen ze vanuit Vodafone iets resetten.
PascalvanDalen3
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Beste Dave, het staat nogmaals los van de telefoon, echter heeft de verkoper met het hoofdkantoor contact gehad, en voor mij is er een file aangemaakt, de gene van Vodafone zal weten waar ik op doel. Fijn dat je reageer, maar heb er zeer weinig aan, maar ach het zal wat zijn als we alles wisten. ✌?.. Gelieve alleen reageren mensen die voor Vodafone of ziggo werken.. Wist anders niet waar ik het moest posten. ?
Dave!

Gedreven Raadgever
  • 191Posts
  • 13Oplossingen
  • 53Likes
Geen probleem, dit is ook een klant helpt klant forum en we proberen te helpen. Moderators pakken dit topic vanzelf op.

Hoop wel dat het snel wordt opgelost en aan mijn kant heel veel succes.
PascalvanDalen3
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hopelijk hangen ze ook snel in de zendmast om het probleem te verhelpen... #doet het nog steeds niet.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi PascalvanDalen3206
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Uiteraard is dit heel vervelend en niet zoals het moet gaan.
Er zijn altijd een paar dingen die je zelf kan uitsluiten of het aan een SIMkaart zou kunnen kunnen, of niet. Je kan je eigen SIMkaart in die van een ander z'n toestel stoppen en kijken of je dan nog hetzelfde probleem hebt. En dan eventueel de SIMkaart van iemand anders in je eigen toestel. Daarnaast zijn APN instellingen ook erg belangrijk om te controleren, mochten die niet goed zijn dan heb je vaak ook al problemen met het netwerk (die instellingen zal ik onderop even plaatsen, heb je misschien nu niets aan, maar dan weet je die wel, altijd handig).

Ik begrijp de keuze wel van Vodafone om je een nieuw SIMkaart te geven, sommige oude willen niet werken en dan is het vernieuwen soms een goede keuze. De opmerking over bellen via WhatsApp is natuurlijk een beetje vreemd van deze persoon en kan zeker niet. Het ligt dus aan je mast en dat is natuurlijk wel vervelend. Om te zien of er een storing is en/of werkzaamheden, kan je zien op deze pagina: https://www.vodafone.nl/support/internet-en-dekking/dekkingskaart.shtml?coverage=true&tab=work-map

Je spreekt over een vergoeding. Daarvoor heb ik deze informatie voor je gevonden:
Werkt het netwerk langer dan 45 dagen niet zoals het moet? Doe onze Network check en ze helpen je verder.
Bij een storing van meer dan 12 uur op je woon- of vestigingsadres kun je recht hebben op een compensatie voor de overlast. Vraag dan een vergoeding aan.

Ik hoop natuurlijk dat je snel weer een normale verbinding hebt. Mocht je nog verdere vragen hebben dan kan je het beste contact opnemen met de klantenservice van Vodafone, door ze te bellen of door een chat te starten. Wat je ook kan doen, een privé bericht sturen via Facebook of Twitter. Vaak hebben die wel iets waar ze je mee kunnen helpen.

Zelf ben ik niet werkzaam bij Vodafone en kan je daarom niet helpen. Zoals hier boven al is aangegeven, dit is een klanten helpt klanten community en voor ons als klanten onder elkaar niet mogelijk om in het systeem te kijken. Maar natuurlijk hoop ik wel dat het snel opgelost is en dat je dan weer normaal gebruik kunt maken van het Vodafone netwerk. Zijn er nog vragen, ik wil je altijd helpen maar kan niet overal antwoord op geven 🙂
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Sorry, ik vergeet deze info er nog bij te plaatsen (APN - info)
Altijd handig om te weten en/of bij de hand te hebben.


Allereerst dient natuurlijk mobiele data aan te staan en raad ik aan om het toestel eens opnieuw op te starten.
* Bij Android kun je vanaf het begin scherm van boven aan naar beneden vegen. Hier zie je dan mobiele gegevens staan. Deze dienen aangevinkt te zijn. Vervolgens kun je dan via de instellingen roaming aanzetten onder: instellingen - meer verbindingen - mobiele netwerken
* Bij Apple kun je hiervoor naar de instellingen gaan en dan naar mobiele netwerk. Ook kun je hier roaming aanzetten.

Bij Apple zit er nog een handige optie bij de mobiele netwerk. Je kunt namelijk onderaan aangeven om de netwerkinstellingen te resetten.

Werkt het dan nog niet, dan dien je de apn te controleren in het toestel:
* Bij Android is dit onder de instellingen - meer verbindingen - mobiele netwerken en dan namen toegangspunten. Hier moet staan Vodafone Live of Vodafone Internet en apn live.vodafone.com Deze moet dan ook daar aangevinkt zijn.
De gegevens voor de APN zijn:
Naam: Vodafone Live
APN: live.vodafone.com
Proxy: Niet ingesteld
Poort: Niet ingesteld
Gebruikersnaam: Niet ingesteld
Wachtwoord: Niet ingesteld
Server: Niet ingesteld
MMSC: Niet ingesteld
MMS-poort: Niet ingesteld
MCC: 204
MNC: 04
Verificatietype: PAP
APN-Type: default
APN-Protocol: IPv4
Roamingprotocol voor APN: IPv4

* Bij Apple is dit instellingen - mobiele netwerk - opties - mobiele data netwerk
Ook hier moet staan live.vodafone.com (gebruikersnaam vodafone en wachtwoord vodafone)

Mocht het dan nog niet werken, dan raad ik je aan om een kruistest te doen. Bij een kruistest gaat jouw simkaart in een ander type en merk toestel en een werkende simkaart in jouw toestel.
Hiermee sluit je uit of het bij het toestel ligt of bij de simkaart etc.
Een kruistest kun je altijd in een Vodafone winkel doen, mocht je geen extra toestel in je omgeving hebben. Mijn collega's helpen je graag verder. Tevens kun je dan ook een simwissel doen.

Natuurlijk dient 4G aan te staan.
* Deze zet je bij Apple aan onder de instellingen - mobiel netwerk - opties - gesprekken over 4G.
* Bij Android zet je dit aan onder instellingen - meer/ meer netwerken/ verbindingen - mobiel netwerk - netwerk operators.
PascalvanDalen3
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Er is dus al een ander toestel aan tepas gekomen, inmiddels andere simkaart.. Bellen in Rotterdam geen probleem.. SPIJKENISSE AL 1,5 MAAND EEN PUT ZONDER ONTVANGT. Bellen is totaal niet mogelijk.. Meeste advies had ik al opgevolgd.. Voor ik hier kwam, kreeg van de medewerker te horen dat ik een feedback moest achter laten maar via u links, kom ik wel wat verder na me werk.. Hartelijk dank, en hoop snel iemand van Vodafone hier Waar te nemen!!?
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Hoi PascalvanDalen3206,

De tips die Energieboy hierboven geeft, zijn ook de instructies die ik als Vodafone medewerker ook zou geven. Mocht een simwissel en een APN-check geen succes hebben gehad, dan raad ik je aan de stappen van de Network Check te volgen en een case aan te maken voor onze technische afdeling. Zij gaan dan aan de hand van jouw specifieke voorbeeld/postcode, bekijken hoe ze dit op kunnen lossen.
PascalvanDalen3
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Kom er achter.. Lekker snugger ook dat ik dus thuis op wifi van ziggo zit.. Als ik het uit zet ook geen internet.. Woord tijd dat er een monteur naar de zendmast gaat??!!
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic