SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes

Back to the 90's?

Zullen we nog eens even terugkijken naar die mooie jaren 90 ;)?

Denk aan die Nokia telefoon wat natuurlijk het begin was van de mobiele telefoon voor die tijd was dat natuurlijk een smartphone. En later nog eens een kleurenscherm hoe mooi was dat en iedereen wou het gelijk! Nu jij: wat had jij van elektronica en de technologie in die tijd?
(Apps waren er nog niet)

Of de muziek die totaal veranderde en die we nog elke dag kennen. Wat waren jou favoriete hits van dat moment?

En de virtuele bril die helaas niet doorging en het er doodstil aan toe ging maar nu weer in leven is en er duidelijke ontwikkelingen erover zijn.

En natuurlijk Windows 3.0 3.1 kwamen uit in het begin en hierna volgde Windows 95! Hadden jullie al een beest van een computer (in die tijd natuurlijk).

Maar goed naast het positieve van de jaren 90 waren er ook helaas nare of negatieve dingen eraan... niet iedereen had dat.

En? Hoe zat die tijd bij jou?
47 Reacties 47
SamsungExpert
Super Expert topicstarter
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Kennen jullie nog de Macarena? Die megahit, tegenwoordig niet meer ahw...
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hee @SamsungExpert, we wachten allemaal met spanning op de video waarin je dat dansje doet:D
SamsungExpert
Super Expert topicstarter
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Haha @Per tegenwoordig doen we de Ice Bucket challenge :P.

Voor de mensen die het dansje zoals Per willen leren namens deze de muziek video van Macarena: https://www.youtube.com/watch?v=XiBYM6g8Tck

Heb de macarena dance helemaal onder controle took some time haha! 😄
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
We kijken even naar de beelden 😄

Ice Bucket Challenge houd ik me zover mogelijk vandaan -> geen berichten liken, niet reageren. Voordat je het weet ben je genomineerd haha

Gr Per
SamsungExpert
Super Expert topicstarter
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Haha!

Ik heb toch zo het gevoel dat ik wordt genomineerd sh!t!
Nou Per zijn we op kantoor al gaan oefenen met de andere collega's? Er moet weer eens even wat nieuwe wachtmuziek toegevoegd worden hiero is er één ;)!

Haha en Per als je wordt genomineerd nomineer gelijk je baas/CEO er even bij :D.
SamsungExpert
Super Expert topicstarter
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
@Per ... Toch genomineerd voor de challenge, neeeee!
Nou heb 48 uur jeuh.

😄
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Vreselijk:

Thé Lau (van de NL muziekband 'The Scene') is gisteren overleden ;-(. Echt erg, de muziek van hem heeft mij grootgebracht. Ik heb feedje online gezet voor degene die even willen luisteren (m3u link met bv VLC mediaplayer openen)
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Jeroensky

Inderdaad. 😞 Het zat er al een tijdje aan te komen helaas. Ik heb vorig jaar zijn optreden op Pinkpop nog gezien. Was mooi.
patjuhw

Gedreven Raadgever
  • 226Posts
  • 10Oplossingen
  • 70Likes
tja de jaren 90 de goeie oude tijd van het nog ouderwets muziek opnemen van de radio met een cassette bandje en als het bandje vol was zo snel mogelijk omdraaien en weer verder met opnemen hahaha en ook het ouderwets lekker buiten spelen want tja internet was nog niet voor iedereen weggelegt en je wist niet beter

ook had een gameboy echt uren op gespeelt onderweg na de camping toe 🙂
ook kreeg ik begin jaren 90 een nintendo met duckhunt geweldig (pas nog gespeeld je weet niet wat je ziet zo blokkerig is het haha) ook kreeg ik de super nintendo en uit eindelijk ben ik toen over gestapt na de playstation

de muziek uit de jaren 90 wat me vooral bij staat is van hakkuhbar superrrrrrgabbeerrrr hahaha geweldig gewoon maar ook andere nummers zoals we fly so high en the power van snap en uiteraard ook 2 unlimited met no limit

deze week is trouwens de top 500 van het foute uur op qmusic dus voor liefhebbers van jaren 90 muziek kan ik dit zeker aanraden

de jaren 90 was echt mij jeugd tijd en was een geweldige tijd
Anonymous
Niet van toepassing
De jaren 90......
Alleen al inbellen op het internet.....dat geluid geweldig!
Eerste telefoon was bij mij een Philips telefoon met toen der tijd nog libertel. Ook was ik daar nog heel veel buiten te vinden, niet zoals de kids van tegenwoordig lol.....
En zoals vele inderdaad muziek opnemen met een casette bandje. Ik mis die tijd wel hoor....



davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Mijn eerste gamecomputer(?) was een Game en Watch van Nintendo. 'Fire' Mensen met trampoline redden die uit brandend gebouw springen. Daarna 'Mario Bros' dubbel scherm met Mario & Luigi in bierfabriek aan lopende band.

Maar ja dat was de 80's.
Paar jaar geleden alweer, eerste serie (PSP-1004) Playstation portable, hier heb ik zelf alternatieve firmware op gezet zodat ik games kan downloaden en spelen. (is nog als nieuw, misschien dat ik deze ooit ga schenken aan gamecomputer museum).
Jammer dat ik ooit game UMD's heb gekocht, die zijn hedendaags nergens meer voor te gebruiken dan voor PSP met UMD drive.
Hedendaags Playstation 4. prima ding, jammer dat Sony zo zuinig is met apps. Hedendaags nog geen alternatieve firmware voor ontdekt.

Over buitenspelen, hier in Amsterdam wordt sporthal afgehuurd om apekooi te spelen, maar dan volwassenen. (ikzelf ga dat echt niet doen). Zag ik eens op AT5 (Amsterdam tv). Van die verwilderde gezichten, hahaha.
Fedora

Gedreven Meedenker
  • 140Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
de 90's?

Prima tijd. die macarena vergeten we maar.

deze al gezien:
https://www.youtube.com/watch?v=ftSkFmflDJs
nummer is wel een typisch 90's hit.

Speelt babydoll in mee.

Had toen een Amiga 500. meesterlijk apparaat.
Jeroen_
Expert
Expert
  • 592Posts
  • 26Oplossingen
  • 3Likes
Ah, de jaren negentig!

Voor mij het decennium van goede muziek!

* De snoekduik van Eddie Vedder op Pinkpop '92
* Nevemind van Nirvana die Michael Jackson van de eertste plek op de billboard verdreef
* Pantera met hun snoeiharde riffs ( R.I.P. Dimebag)
* Lekkere Doom metal uit het Verenigd Koninkrijk: My Dying Bride, Anathema, Paradise Lost...
* Opkomst van "female fronted metal". Nog bij een van de eerste optredens van Within Temptation geweest.
* Dynamo Open Air in Eindhoven

En al dat moois zonder mobiele telefoon of internetverbinding.





davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
90's???...
De ontdekking van Nine Inch Nails / NIN...(Industrial electronic anno 1988)
Ook live in Paradiso gezien... Zeer vette s h i t joh !
Tot op de dag van vandaag mijn favouriet. heb alle CD albums. Zelfs DVD-A en SACD.

Trent Reznor heerst! (hij doet ook muziek projecten onder Creative Commons licentie, echt top)

Youtube voorbeelden.
Nadia
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 730Posts
  • 20Oplossingen
  • 70Likes
Dat kan ik ook wel waarderen Jeroensky! Ken je de cover van Hurt door Johnny Cash? Een van mijn favorieten!

Bij de 90's moet ik qua muziek toch vooral denken aan de Oasis, Blur en Nirvana. Tegenwoordig luister ik nog steeds regelmatig naar het album Grace van Jeff Buckley. Wat mij betreft een klassieker 🙂
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo,

Kippenvel bij de uitvoering van het nummer Hallelujah door wijlen Jeff Buckley in de jaren negentig. De beste uitvoering 'ever' van die klassieke song van Leonard Cohen.

Wikipedia page van Jeff Scott Buckley: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Jeff_Buckley

Heerlijk als deze zanger weer eens geroemd en genoemd wordt in een discussie.

Succes!


Netwerker
Nadia
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 730Posts
  • 20Oplossingen
  • 70Likes
Netwerker helemaal mee eens! Wat mij betreft zelfs beter dan het origineel 🙂
Anonymous
Niet van toepassing
Helaas ben ik het er niet mee eens maar dat is meer omdat ik geen fan ben van Nederlandstalige muziek.
Doe mij maar Nirvana, Hoobastank, Seether, Evaneacence (is net nog in de jaren 90, meen 99) Metallica, Limp Bizket, en zo kan ik nog even door gaan.
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Net 'Propaganda' op m'n Vodafone feedje (maar 50MB) gezet.
Of is Propaganda 80's ?
Zie m'n tag hier onder. (m3u kan je bv met vlc mediaplayer openen).
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
R.I.P. David Bowie 10-1-2016 .

**bleep**, echt jammer.
Ode aan David, m'n hele Vodafone feedje vol met David Bowie media. (hoge kwaliteit audio en Videoclip als afsluiter. Zie m'n tag onder deze posting die internet locatie weergeeft.
(indien vlc de m3u playlist niet als webstream afspeelt even settings vlc resetten).

Snik, snik, hij de echte artiest is nomore.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic