Lucky_I

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

BTW vermelden op een factuur is verplicht.Waarom voldoet Vodafone hier niet aan?

Vermelden van BTW op een factuur (voor zowel particulieren als zakelijke abonnementen) is verplicht in Nederland volgens de regels van de Belastingdienst. Bij Vodafone wordt hier niet aan voldaan. Je kunt wel een BTW-factuur ontvangen, maar dan ga je er direct mee akkoord dat jouw abonnement omgezet wordt naar een zakeliijk abonnement.
Nu heb ik verschillende vragen:
1. Waarom voldoet Vodafone niet aan de regels van de Belastingdienst?
2. Wat is het verschil tussen een zakelijk en particulier abonnement?
3. Waarom is mijn vorige bericht met dit onderwerp al heel snel gesloten, verwijderd van de site en ook niet meer terug te vinden in het archief?

Ik hoor het heel graag.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Anonymous
Niet van toepassing
Zakelijk heeft een opzegtermijn van 3 maanden, particulier maar 1 maand,
Bij zakelijk was de btw op de factuur al zichtbaar en tegenwoordig voor particulier kun je hem aan vragen via de link die ik eerder heb gepost.
Verder heb je andere abonnement bijvoorbeeld bij de red super business zit 1GB in de voorspellingen erbij in. Dit heeft het particuliere red super niet.
Zo zijn er nog meer verschillen en voorwaarden. Deze kun je terug vinden via https://www.vodafone.nl/support/abonnementen/alle-tarieven-en-voorwaarden.shtml
Voorheen werd je inderdaad voor de btw omgezet maar dat is niet meer zo.
Waarom je vorige bericht gesloten is en gearchiveerd durf ik niet te zeggen. Heb zelf ook niet de optie om dit te doen. Houd er rekening mee dat als andere forumleden de vraag niet kunnen beantwoorden of er zijn de systemen voor nodig dan wordt je door verwezen naar de klantenservice en wordt het bericht inderdaad afgesloten.

Bekijk in context

10 Reacties 10
Notaname

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik denk dat de discussie de dames en heren van Vodafone niet aanstond. Teveel negatieve berichten.

Om dat arrogante zootje in beweging te krijgen zou ik zeggen, iedere keer als ze het verwijderen, weer met zoveel mogelijk klanten/lezers een nieuw bericht aanmaken m.b.t. dit onderwerp. Net zo lang tot ze het fatsoen hebben om een statement te maken naar hun klanten toe.

Als klant van het 1e uur haak ik dit weekend af en ga over naar een concurrent. Ook daar zal wel het e.e.a. mis zijn maar die specificeren wel de gespreken en ook de BTW voor particulieren. Beetje jammer dat dit zich nu net voordoet ander had ik graag meegedaan maar anders zit ik weer een jaar aan VF vast. 😞

Ik wens een ieder welke vast zit aan dit logge arrogante bedrijf veel sterkte toe! EN GEEF NIET OP!!!
Laat maar eens merken dat de klant de macht heeft en niet zo'n volgevreten multinational!
Anonymous
Niet van toepassing
Je kunt de rekening met btw aanvragen via
www.vodafone.nl/support/contact/btw-specificatie
Lucky_I
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Steven, ik stel drie vragen en word doorverwezen naar waar ik de specificatie met BTW aan kan vragen. Als ik dit doe ga ik direct over naar een zakelijk abonnement en dat is juist waar ik één van de vragen over stelde.
Graag antwoord dus op o.a. mijn vraag: wat is het verschil tussen een particulier en zakelijk abonnement?
Frelo

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook ik heb eerder bericht ontvangen dat je alleen BTW factuur kan ontvangen als je het abonnement overzet naar zakelijk. ALS ik de link aanklik die Steven hier opgeeft, dan wordt er uitsluitend medegeeld dat je een (nieuwe( faktuur ontvangt MET BTW. als kleine ondernemer wil ik geen zakelijk abonnement i.v.m. het verlies van al je consumentenrechten. Ik ga er vanuit dat als er niet expliciet in de aanvraag van BTW faktuur vermeld wordt dat je dan een zakelijk abonnement krijgt, dit ook niet het geval is.
Mocht ik wel overgezet worden naar zakelijk en dus ook meteen een verlening van de opzegtermijnj met enkele maanden krijg, is dat voor mij reden om alle drie abonnementen gelijk op te zeggen en over te gaan naar een provider die wel de BTW service aan haar klanten geet, zoals KPN en T-Mobile
Anonymous
Niet van toepassing
Zakelijk heeft een opzegtermijn van 3 maanden, particulier maar 1 maand,
Bij zakelijk was de btw op de factuur al zichtbaar en tegenwoordig voor particulier kun je hem aan vragen via de link die ik eerder heb gepost.
Verder heb je andere abonnement bijvoorbeeld bij de red super business zit 1GB in de voorspellingen erbij in. Dit heeft het particuliere red super niet.
Zo zijn er nog meer verschillen en voorwaarden. Deze kun je terug vinden via https://www.vodafone.nl/support/abonnementen/alle-tarieven-en-voorwaarden.shtml
Voorheen werd je inderdaad voor de btw omgezet maar dat is niet meer zo.
Waarom je vorige bericht gesloten is en gearchiveerd durf ik niet te zeggen. Heb zelf ook niet de optie om dit te doen. Houd er rekening mee dat als andere forumleden de vraag niet kunnen beantwoorden of er zijn de systemen voor nodig dan wordt je door verwezen naar de klantenservice en wordt het bericht inderdaad afgesloten.
Frelo

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Steven,
Allereerst hartelijk dank voor deze uitleg. Waardeer uw snelle antwoord en als zaken snel en goed worden opgelost moet dat ook gezegd worden.Ik wacht de nieuwe fakturen af (heb de link inmiddels aangeklikt, maar het zal uiteraard even tijd nodig hebben om e.e.a. te verwerken Ben blij dat mijn kosten niet ineens met 21% omhoog gaan). Uit een eerder gesrek in de Vodafone winkel kreeg ik de indruk dat behalve de aanpassing van de opzegtermijn er geen andere "echte verschillen"zijn in de diverse abonnementen. Uit uw antwoord krijg ik toch de indruk dat er wel degelijk meer verschillen zijn. Inmiddels is mijn tablet abonnement verlopen en in maart 2015 verloop mijn iPhone abonnement, dus ga daar zeker eens naar kijken, zeker ook i.v.m. het buitenland (incl. buiten Europa).
Nogmaal;s bednakt voor de info,
Fred
Anonymous
Niet van toepassing
Geen dank, Dit is ook pas sinds kort, Voorheen werd je inderdaad omgezet naar zakelijk. Gelukkig hebben ze dit nu aangepast. 🙂
Lucky_I
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank je wel Steven. Het is duidelijk en fijn dat het aangepast is nu.
Kudo is gegeven hoor 🙂
Anonymous
Niet van toepassing
Goed om te lezen dat het duidelijk is 🙂
Mel
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 564Posts
  • 6Oplossingen
  • 20Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic