mrjustice

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

BBM werkt niet, internet wel

Beste forumleden & vodafone support,
 
Ik heb enkele maanden prima gebruik gemaakt van mijn Blackberry i.c.m. met de Blackberry Blox.
Kortgeleden is deze verlopen en heb ik enkele dagen erna opgewaardeerd en de dienst opnieuw geactiveerd (SMS blackberry aan verzonden aan 4000). Ik heb hierop een SMS ontvangen met de melding dat de Blackberry Blox is geactiveerd tot 24 april 2013. Het beltegoed is ook afgeschreven.
 
Ik kan momenteel wel gebruik maken van internet via de Browser (bv. google.nl of outlook.com).
De BlackBerry messenger werkt echter nog niet. Er verscheen een klokje op het moment dat ik een bericht naar iemand stuurde.
- Ik heb eerst geprobeerd het toestel opnieuw te starten met de aan/uit knop.
- Ik heb geprobeerd het toestel te herstarten door de batterij er 30 seconden uit te halen
- Nadat dit niet werkte, heb ik de BBM verwijderd en deze opnieuw geinstalleerd via de App World. Vervolgens de contacten opnieuw toegevoegd.
- Ik heb Wifi ingeschakeld om te kijken of het wel werkt.
- Ik heb onder Options -> Device -> Advanced Settings -> Host route table -> Register Now geprobeerd. Hier staan momenteel 'geen entries' in. Ik krijg de melding dat de registratie verzoek is verstuurd, maar verder brengt dit geen verandering.
 
Dit heeft allemaal helaas (nog) niet tot een oplossing geleid. Ik heb ook anderen gevraagd mij toe te voegen, echter zie ik dit verzoek niet. Wanneer ik iemand nu toevoeg ziet die persoon mijn verzoek ook niet.
 
- Ik kan WEL bellen, gebeld worden, sms'en, internetten via de browser.
 
Helaas ligt de website van Vodafone er momenteel uit vanwege de werkzaamheden. Ik ben benieuwd of jullie hier ervaringen mee hebben en een mogelijke oplossing kunnen bieden.
 
Alvast bedankt!
 
5 Reacties 5
Sido
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 628Posts
  • 74Oplossingen
  • 32Likes
mrjustice, welkom op het forum. Je hebt al aardig wat geprobeerd, op basis daarvan vermoed ik dat de oorzaak in de aansluiting van je BloX zit. Hier kun je zelf niets aan controleren of herstellen, dus ik vraag je om hiervoor even contact op te nemen met de Vodafone klantenservice.
mrjustice
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dag Sido,
 
Hartelijk dank voor je snelle reply. Ik heb inmiddels contact opgenomen met de klantenservice.

Er schijnt momenteel een storing te zijn, waardoor bij het aanmelden van de Blox, niet direct een registratie verzoek wordt verzonden naar de Blackberry server.

De medewerker van de klantenservice heeft het probleem doorgezet naar zijn collega welke het handmatig zal toevoegen, en ik vervolgens in de loop van de dag een SMS krijg als het is opgelost.
 
Ik dank je hartelijk voor de genomen tijd en het gegeven advies.
mrjustice
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Vodafone,
 
Zoals hierboven omschreven zijn de handelingen door Vodafone uitgevoerd, en heb ik een bericht gekregen dat mijn smartphone is geregistreerd in het wireless netwerk van BlackBerry.
 
Ik zie nu naast de 3G ook een blackberry logo.
 
Echter heb ik nog steeds hetzelfde probleem, ik kan wel gebruik maken van whatsapp + internet maar niet van de BBM. Contactverzoeken komen van beide kanten niet aan.
 
Als ik naar de App World ga krijg ik de melding "BlackBerry App World is having trouble connecting to the BlackBerry App World server. Verify your network connections and try again".
 
Als ik via Options -> Device -> BlackBerry ID ga krijg ik "Unable to update BlackBerry ID account information while offline".
 
Ik heb geprobeerd de software te upgraden en dit is gelukt, echter is het probleem helaas niet verholpen.
 
Als ik bij de Service Status kijk staan zowel de BIS als BES op Not Connected.
 
Ik heb de baterij eruit gehaald, toestel gereset, host route table registratie verzonden (krijg reply dat hij is geregistreerd) enzovoort.
mrjustice
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste,
 
Het probleem is inmiddels opgelost.

Nadat het maar niet werkte heb ik een nieuwe SIM kaart gekocht + opgewaardeerd en vervolgens de Blox geactiveerd. Alles werkt nu zonder problemen.
 
Aangezien de vorige simkaart 5 dagen geleden was opgebwaardeerd en de Blox geactiveerd en ik hier geen gebruik van kan maken noch het binnen redelijke tijd kan worden opgelost, zal ik d.m.v. een klachtenprocedure proberen het resterende beltegoed van die SIM kaart + een extra maand BlackBerry box op mijn huidige sim kaart te krijgen.
 
Groeten!
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Je kunt ook even contact opnemen met mijn collega's via Twitter of Facebook. Als je dan met een linkje naar dit topic verwijst kunnen ze je vast helpen 🙂 Dan hoef je geen klachtenprocedure te starten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic