Stev

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

BB Torch 9810 geen GPS en internetverbinding na update met BB desktop software

Hallo,
 
Ik heb onlangs de desktop software geïnstalleerd en via dit programma een update op mijn BB gedaan. Resultaat was dat ik geen internet meer heb (zegt dat het geen onderdeel van mijn zgn. serviceplan is), terwijl ik dit daarvoor wel had, en dit ook bij mijn abonnement zit. Geen BB internet, maar internet via Vodafone. Whatsapp, App world en Gmail doen het gek genoeg wel gewoon. Maar browsen kan niet meer. GPS locatie is ook niet meer te updaten (locatie-update mislukt, zowel buiten als binnen geprobeerd) en werkt niet meer. De backup die ik wilde maken voordat ik ging updaten via desktop software is niet aangemaakt, dus kan ik niks herstellen. 
 
Enig idee?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Caspar

Gedreven Meedenker
  • 210Posts
  • 13Oplossingen
  • 29Likes
In My Vodafone kun je zien of de Blackberryservice actief is. Vreemd dat het voor de update wel heeft gewerkt. Het beste lijkt me om even kontakt op te nemen met de klantenservice.
Meer info vind je hier: Vodafone BlackBerry Service

Bekijk in context

6 Reacties 6
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Stev schreef:
Geen BB internet, maar internet via Vodafone. Whatsapp, App world en Gmail doen het gek genoeg wel gewoon.  
 
Enig idee?
Eigenlijk geef je daar zelf het antwoord al.
Indien dat in het verleden wel heeft gewerkt, heb je daar geluk mee gehad, maar een Blackberry toestel zal enkel al je internietdiensten aanbieden indien je ook de toevoeging Blackberry Internet Services op je abonnement hebt zitten.
Dat is geen verzinsel van Vodafone, maar een vereiste van de fabrikant RIM van Blackberry zelf.
 
Als je die toevoeging bij je abonnement laat zetten, zul je weer volledige internet-toegang hebben met je toestel.
Stev
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vreemd, maar een duidelijk antwoord. Waarom heet het dan een Bel+sms+web abonnement? Als ik web lees, dan zou je toch op z'n minst verwachten dat je gebruik kunt maken van de browser op je toestel? Wat voor web is dat dan dat via Vodafone gaat?
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Je stelt de vraag eigenlijk precies verkeerd om. Het internet waar jij het over hebt is gewoon "normaal" internet, dat te allen tijde werkt......

BEHALVE......bij Blackberry. Jij kiest zelf voor een Blackberry toestel, en dat toestel vereist een verbinding met de servers van Blackberry voor internet-toegang. Geen toegang tot de servers van Blackberry, geen toegang tot het internet.

Je kunt Vodafone moeilijk de schuld geven voor het bedrijfsmodel van een ander bedrijf en al helemaal niet van het feit of jij jezelf wel of niet op de hoogte hebt gesteld van wat er nodig is om een Blackberry te laten werken, vind je zelf ook niet?
Stev
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ben wel van mening dat ik Vodafone slechte informatievoorziening kan verwijten als zij abonnementen verkopen met de naam web en vervolgens geen web aanbieden en er ook niet duidelijk op wijzen dat een BB internet abonnement vereist is. Het is niet de schuld van Vodafone dat BB alles via RIM laat lopen, dat is ook niet de kwestie. Waar het mij meer om gaat: ik zou nu dus geen internet hebben, maar kan wel whatsappen en mail ontvangen. Dit is dus dataverkeer over mobiel internet, dat ik niet zou hebben? Is dit dan het web-gedeelte waar ik voor betaal? 
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Nogmaals: Vodafone biedt jou met het "+Web" deel van je abonnement gewoon een volledig functioneel datapakket.
Pak een Android-telefoon, een iPhone of een Windows-phone, stop jouw SIM-kaart er in en je hebt volledig internet.

Maar jouw specifieke toestel, een Blackberry, kan daar niet mee om gaan en vereist een toevoeging om in staat te zijn om van het data-deel van jouw abonnement gebruik te kunnen maken.
Caspar

Gedreven Meedenker
  • 210Posts
  • 13Oplossingen
  • 29Likes
In My Vodafone kun je zien of de Blackberryservice actief is. Vreemd dat het voor de update wel heeft gewerkt. Het beste lijkt me om even kontakt op te nemen met de klantenservice.
Meer info vind je hier: Vodafone BlackBerry Service
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic