deefeij

Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Automatische incasso stopzetten

Goede dag,

ik wil graag de automatische incasso / automatische afschrijving van mijn factuur stopzetten. Hoe doe ik dit? Helaas kan ik deze algemene informatie nergens op de website, het forum of in de app vinden.

Wat zijn de andere mogelijkheden om te betalen? Wat zijn de kosten hiervan?

Is het mogelijk een email of sms of notificatie in de app te ontvangen zodra er een nieuwe factuur klaarstaat?

Graag vernemend,

MVG, Dee
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi deefeij
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Je betaalt je rekening standaard via automatische incasso. Zie voor meer info: https://www.vodafone.nl/support/abonnement-en-rekening/hulp-bij-je-rekening.shtml#zo-kun-je-betalen

Daarnaast krijg je al elke maand een sms bericht met de melding dat je rekening klaar staat bij My Vodafone en wanneer ze het afschrijven. Krijg je deze niet, neem dan contact op met de klantenservice van Vodafone. Dan gaat er iets mis en misschien dat die kunnen zien wat er dan mis gaat.

Succes in ieder geval.

Bekijk in context

5 Reacties 5
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi deefeij
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Je betaalt je rekening standaard via automatische incasso. Zie voor meer info: https://www.vodafone.nl/support/abonnement-en-rekening/hulp-bij-je-rekening.shtml#zo-kun-je-betalen

Daarnaast krijg je al elke maand een sms bericht met de melding dat je rekening klaar staat bij My Vodafone en wanneer ze het afschrijven. Krijg je deze niet, neem dan contact op met de klantenservice van Vodafone. Dan gaat er iets mis en misschien dat die kunnen zien wat er dan mis gaat.

Succes in ieder geval.
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Hoi deefeij

Was de informatie die Energieboy gaf, duidelijk voor jou? En heb je contact opgenomen met onze klantenservice of kunnen we via de Community nog iets voor je betekenen?
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Mocht er geen reactie komen deefeij, dan zal ik het topic sluiten.
deefeij
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Hallo,
Ik ben reizende en het lukte me niet in te loggen. Om deze reden, heb ik de klantenservice ook nog kunnen bellen.

Het sms bericht ontvang ik 's maandelijks pas als de automatische incasso al mislukt is en op dat moment betaal je al bijna € 3 extra aan administratiekosten voor het mislukken van de incasso.

Ik ben met meerdere telefoonnummers al langer dan 12 jaar klant en wil graag vanwege omstandigheden (tijdelijk) zelf de maandelijkse factuur (uiteraard op tijd) over maken, in plaats van een overboeking doen nadat automatische incasso mislukt is plus hier boven op kosten betalen. Is het mogelijk VOORDAT de factuur voldaan had moeten zijn een sms (danwel email of notificatie via de app) te ontvangen? Volgens mij is het niet legaal om een klant maar 1 betaalmogelijkheid te bieden?
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hoi deefeij

Helaas staat het volgende in de voorwaarden: Artikel 10 – Betaling, niet-tijdige betaling en zekerheid 1. Bij het aangaan van een abonnement, geef je Vodafone een machtiging tot automatische incasso. Als het verschuldigde bedrag niet kan worden geïncasseerd (bijvoorbeeld omdat het saldo van jouw rekening te laag is), mag Vodafone jou (incasso)kosten in rekening brengen. Indien je gebruik maakt van een andere betaalmethode dan automatisch incasso, kunnen hier kosten aan verbonden zijn.
Helaas is het niet mogelijk om dit aan te passen.

Echter begrijp ik jouw punt wel. Ik ga het intern aankaarten zodat er eens naar de betaalmogelijkheden gekeken kan worden. Dankjewel voor je feedback.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic