RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes

Australië en Dubai!

Hi Vodafone,

In Australië heb ik in de Outback helaas geen gebruik kunnen maken van jullie diensten. Dit omdat in een groot deel van Australië de provider Telstra de enige is die dekking geeft. En op dat netwerk heb ik geen toegang met Vodafone. Niet eens om te bellen/sms'en dus, ik was gewoon totaal onbereikbaar en zou 200 km moeten rijden voor een bruikbaar signaal, terwijl mensen met KPN wel gewoon op Telstra kunnen...

Telstra heeft in Australië verreweg de grootste dekking (geografisch ruim dubbel zo veel dan de andere 2 providers, een enorm verschil dus), dus op z'n minst bellen/sms moet daar kunnen vind ik. Graag een reactie van Vodafone hierop! (noodoproep kan uiteraard wel, maar dan ben ik zelf alsnog onbereikbaar voor bijv. familie)

Verder was ik ook voor de overstap in Dubai een tijdje. Daar gebruik gemaakt van de wereldbundel. Werkt allemaal prima, standaard pakt hij de provider Du. Echter daar is 3G op veel plekken zo druk (bijv. omgeving Dubai Mall), dat 4G wel heel wenselijk zou zijn. Ze hebben daar 300 Mbps 4G, maar met mijn (toch wel dure) wereldbundel kon ik er geen gebruik van maken. Dus misschien ook een idee om wat meer haast te maken met 4G daar?

Ben benieuwd of jullie een inhoudelijke reactie erop kunnen geven. Misschien hebben andere gebruikers ook nog inbreng of tips e.d.?
7 Reacties 7
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
RuudNL

Vreemd dat het niet lukte om te bellen, sms'en en internetten via Telstra. Wij hebben namelijk wel een overeenkomst met deze provider. . Als je daar geen gebruik kon maken van het netwerk denk ik dat dit eerder een case is voor onze technische dienst. Dit zou namelijk gewoon moeten werken. Je bent inmiddels weer terug in Nederland neem ik aan?
RuudNL
topicstarter
Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Klopt, ben inmiddels weer in Nederland. Alleen Optus en Vodafone deden het, de laatste ook via 4G. Misschien kan de TD ook zonder mijn hulp zien dat er iets fout is? Zo nee, laat het even weten, dan kan ik op alternatieve wijze contact zoeken. Is het overzicht van roamingpartners trouwens openbaar? Ben wel benieuwd 🙂

Wat betreft Dubai / Verenigde Arabische Emiraten: heb je daar nog een reactie op? In dit soort landen (met heel druk mobiel verkeer / dichtbevolkte stedelijke gebieden) is 4G wel een must. Als ik naar het lijstje kijk dan zijn de VAE wel een opvallende afwezige. Bij zowat alle buurlanden doet 4G het wel.
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
In de VAE kun je gebruik maken van Du en Etisalat. Bij beiden kun je helaas geen gebruik maken van 4G bij Roaming. We breiden ons 4G-roamingnetwerk nog steeds uit. Hopelijk kunnen we daar ook snel 4G beloven. Voor nu blijft het in de VAE helaas bij 2G en 3G.

Wat Telstra betreft: Dat kunnen we het beste bekijken als je nog in het land zelf bent. Achteraf is het moeilijk om de verbinding te testen :(.
RuudNL
topicstarter
Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
AstridG: Als het nog een keer voor zou komen in de toekomst dan neem ik contact met jullie op (als er dan tenminste een andere manier is om contact op te nemen dan mobiel netwerk waar ik niet op mag).

Heb je de Technische Dienst gevraagd of ze kunnen bevestigen dat Telstra nog steeds een roamingpartner is? Wellicht is dit gewijzigd (wat wel erg spijtig zou zijn dan trouwens).
Nadia
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 730Posts
  • 20Oplossingen
  • 70Likes
RuudNL Telstra is wel nog steeds een roamingpartner van ons. Mocht je in de toekomst nog problemen ervaren, dan horen we het graag. Hopelijk heb je desondanks een prachtige reis gehad 🙂
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
RuudNL , nog als aanvulling op de vorige reactie: mocht het niet werken bel of chat dan indien mogelijk wel met de klantenservice. Dan kan direct worden nagekeken wat de status is op het netwerk en onze technische dienst kan dan ook meer zien. Bij roamingproblemen worden cases bij de technische dienst altijd met een hogere prioriteit behandeld, dit om te voorkomen dat men weer terug in Nederland is zodra het wordt opgepakt. Omdat het via het Forum zelf niet aangemeld kan worden zal ik dit topic nu sluiten. Succes!
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Topic verplaatst naar archief.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic