Plantje

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Asus Vivotab RT kan geen verbinding maken met Vodafone netwerk

Even proberen een lang verhaal kort te houden.

Onlangs wilde ik een nieuwe telefoon en Vodafone multisim leek me wel wat zodat ik met mijn nieuwe telefoon en bestaande Asus Vivotab RT tablet uit één bundel zou grutten. Ik had twee verschillende abonnementen bij T-Mobile (één voor tablet en één voor telefoon) en dat werkte op zich prima.

Nu heb ik mijn nieuwe telefoon en een Red Super C abonnementje erbij. Ik ben er erg blij mee. Gisteren heb ik de SIM kaart voor de tablet ontvangen. Eén en ander lijkt te werken. De SIM wordt herkend. Ik kan de pincode invoeren. Vervolgens kan ik verbinding proberen te maken en mij wordt gevraagd om de APN gegevens. Die gegevens heb ik er bij gekregen, dus die vul ik netjes in. Dan krijg ik de mededeling dat er geen verbinding gemaakt kan worden.

Wanneer ik de T-Mobile SIM er weer in doe kan ik steevast wél verbinding met internet maken. De Vodafone SIM geeft me telkens hetzelfde probleem.
Het apparaat draait op Windows RT, maar dat mag volgens mij geen probleem zijn.

Wat is hier aan de hand?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Farid-

Raadgever
  • 129Posts
  • 14Oplossingen
  • 52Likes
@Plantje

Heb je, je multisim na ontvangst ook telefonisch geactiveerd? Het lijkt er namelijk op dat nog niet het geval is.

Bekijk in context

5 Reacties 5
Farid-

Raadgever
  • 129Posts
  • 14Oplossingen
  • 52Likes
@Plantje

Heb je, je multisim na ontvangst ook telefonisch geactiveerd? Het lijkt er namelijk op dat nog niet het geval is.
Plantje
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Dank je Farid!

Zojuist even met Vodafone gebeld en ik kreeg een uiterst behulpzame medewerker aan de telefoon die mijn SIM kaart geactiveerd heeft (dat had ik dus zelf schijnbaar nog niet goed gedaan).
Deze medewerker wist ook wel wat Windows RT is en wat daar mogelijke beperkingen zijn. Het Vodafone netwerk is niet één van de beperkingen.

Multisim werkt inmiddels en ik ben er erg blij mee! Ben ook erg blij met de aandacht die Vodafone geschonken heeft aan het bouwen van apps voor Windows Phone en Windows RT/8! Die apps geven me mooi inzicht in mijn verbruik!
Ik ben blij, dat ik de stap van T-Mobile naar Vodafone gemaakt heb!
Farid-

Raadgever
  • 129Posts
  • 14Oplossingen
  • 52Likes
Hi @Plantje

Goed om te horen dat dit de oplossing was. Veel plezier met het abonnement en welkom bij Vodafone! 🙂
Mel
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 564Posts
  • 6Oplossingen
  • 20Likes
Topic gesloten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Gearchiveerd.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic