IlseSchoen

Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Apps kunnen niet gedownload of geüpdatet worden.

Hallo allemaal, enige tijd geleden plaatste ik dit bericht: 
 
Hallo,
Ik heb een probleem met de Android Market wat erg vervelend is, en ik kan niet vinden hoe ik het op moet lossen.
Als ik een app probeer te downloaden of updaten krijg ik dit bericht te zien:
" 'Naam app' kan niet worden gedownload wegens een fout. (-101) "
Het ligt niet aan de app, want het is zo bij alle apps.
Kan iemand mij hier mee helpen?
Groetjes Ilse
 
Ik kreeg als oplossing om google play te installeren omdat ik nog de android market had.
Ik heb dit gedaan, maar nu blijkt dat het probleem ook in google play zit.
Ik heb al wel een beetje gegoogled maar ik kan alleen antwoorden vinden op engelse forums.
Aangezien ik niet veel af weet van telefoons en ik dus sowieso al geen engelse termen daarvoor ken, snapte ik nog steeds niet hoe ik het probleem kan verhelpen.
 
Ik hoop dat iemand hier hetzelfde probleem heeft, of wel snapt wat ik kan doen. Want steeds meer apps hebben updates nodig waardoor ik ze niet of nauwelijks meer kan gebruiken. 
 
Groetjes Ilse

 
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
PatrickJa

Gedreven Raadgever
  • 244Posts
  • 14Oplossingen
  • 9Likes
Hey,

Er is al heel wat opties aangeboden om dit probleem tot een oplossing te brengen en ik waardeer iedereens input op dit, echter denk ik dat de laatste optie is om het toestel ter reparatie aan te bieden bij een Vodafone winkel. Er gaat iets fout in het toestel waar niemand echt een vinger op kan leggen.

Ik zou wel een backup maken van je toestel, hieronder vind je een lijst met synchronisatie programma's die je ermee kunnen helpen.








Hoop dat het helpt!

Bekijk in context

9 Reacties 9
MilanE

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Ilse!

Dit lijkt een probleempje van Google zelf te zijn, maar er zijn wel wat dingen die het vaak oplossent:

Het probleem zit hem in dat de telefoon je Google-account niet herkent. Als je deze dus opnieuw toevoegt dan kan het probleem al opgelost zijn. Probeer ook eens in te loggen in de Google Talk-app, hiermee wordt je Google-account ook gecheckt. Verder is het ook aan te raden de chache van Google Play te legen. Via Instellingen > Applicaties > Applicaties beheren kan je dit uitvoeren. Ten slotte raad ik aan even in te loggen op de website van Google Play, onderaan vind je dan een link die je apparaten laat zien: kijk even of je telefoon daar ook genoemd wordt met de juiste account.

Groeten,

Milan
Smartphone Crew


Selly

Gedreven Liefhebber
  • 106Posts
  • 8Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Ilse,

Vervelend dat Google play hetzelfde probleem geeft. heb je al eens via Samsung Kies geprobeerd je toestel te updaten? maak wel eerst even een backup zodat je geen gegevens kwijt raakt.

Misschien lost een nieuwere Android versie dit probleem op.

Succes!


IlseSchoen
topicstarter
Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
In ieder geval erg bedankt voor jullie moeite, en sorry dat ik pas zo laat reageer.
Helaas heb ik nog niet echt veel actie kunnen ondernemen. 
 
Ik heb mijn telefoon aangesloten in Samsung Kies, maar er is geen nieuwe update beschikbaar.
Verder ben ik in Google Play naar accounts gegaan. Hier staat mijn google account en dat deze is ingelogd, en ik zie nergens waar ik een nieuw account kan toevoegen of dit account kan uitloggen.
Ik heb gekeken om de chache te legen, maar ik weet niet zo goed wat ik dan aan moet klikken. Zo kan ik de buffer niet leegmaken omdat deze al leeg is. Ik zou de gegevens kunnen wissen van de opslag, maar dit lijkt mij niet het goede omdat dan ook meteen alle applicaties worden gewist. Dus blijft alleen nog de optie updates verwijderen over, maar ik weet niet of ik hier iets aan heb?
Verder heb ik even op de site van Google Play ingelogd en hier staat: "Er zijn geen Android-apparaten aan dit account gekoppeld." Ookal staat hij wel bij mijn accounts op mijn telefoon zelf.
 
Hebben jullie nog enig idee wat ik kan doen?


NeznirV

Gedreven Liefhebber
  • 90Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
Hoi Ilse,
 
Om de gegevens te verwijderen kun je het volgende doen:
 

  • Instellingen
  • Applicaties of Toepassingen
  • Tabblad 'Alles'
  • Zoek hier naar Android Market / Google Play
  • Klik, en vervolgens kiezen voor Gegevens wissen en buffer leegmaken
Succes iig 😉
 
IlseSchoen
topicstarter
Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Misschien een domme vraag, maar blijven alle gedownloade apps dan wel?
Chris
Expert
Expert
  • 689Posts
  • 17Oplossingen
  • 23Likes
Hoi Ilse,

Ja, je gedownloade apps blijven beschikbaar. Als je Google Play opent en je drukt op de menutoets, kun je kiezen voor Mijn Apps.
Hier worden alle apps weergegeven. Je kunt ze hier ook weer downloaden indien nodig.

IlseSchoen
topicstarter
Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo allemaal,
Bedankt voor jullie tijd en hulp, maar nog steeds is het probleem niet verholpen
Ik heb de updates verwijdert en de gegevens gewist, de buffer was al leeg.
Vervolgens heb ik de appstore opnieuw gedownload en geinstalleerd, maar toen ik de app opstartte was er niets verandert. (Ik heb het verwijderen en het opnieuw installeren zelfs meerdere keren gedaan)
Is er nog iets wat ik kan doen om het probleem misschien te verhelpen?
Groetjes
PatrickJa

Gedreven Raadgever
  • 244Posts
  • 14Oplossingen
  • 9Likes
Hey,

Er is al heel wat opties aangeboden om dit probleem tot een oplossing te brengen en ik waardeer iedereens input op dit, echter denk ik dat de laatste optie is om het toestel ter reparatie aan te bieden bij een Vodafone winkel. Er gaat iets fout in het toestel waar niemand echt een vinger op kan leggen.

Ik zou wel een backup maken van je toestel, hieronder vind je een lijst met synchronisatie programma's die je ermee kunnen helpen.








Hoop dat het helpt!
IlseSchoen
topicstarter
Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ga zo snel mogelijk naar de winkel.
Bedankt voor jullie tijd om mij proberen te helpen!
Groetjes
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic