Robin67

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Applewatch ultra esim

Ik heb een applewatch ultra gekocht en begrijp dat van de drie grote providers, vodafone al jaren als enige niet meewerkt met esim of dualsimmogelijkheid en zelfs niets toezegt vanaf wanneer. Ik wist dat niet en ben nu gedwongen mijn vier abonnementen over te zetten naar kpn of de andere provider. Wellicht helpt dit signaal, want ik ben al ruim vijftien jaar vaste klant, maar dit is echt onzinnig en daarom heb ik de watch niet gekocht. In mijn omgeving gebruiken steeds meer mensen de applewatchnvia andere providers. Kan vodafone aangeven voordat ik ga omzetten of er toch een verandering aankomt?

12 Reacties 12
Energieboy
Expert
Expert
  • 11843Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3103Likes

Hoi @Robin67 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Zoals je misschien al hebt gezien, er is op deze Community al een zeer langlopende topic met de vraag naar de Apple Watch ondersteuning (eigenlijk alle Watch). In dit topic heeft Vodafone het volgende aangegeven: Vodafone kijkt naar de wensen van klanten en volgt de ontwikkelingen in de markt. Deze laten zien dat de Apple Watch een belangrijk product is geworden. Als wij besluiten de eSim op de Apple Watch aan te bieden, zullen wij onze klanten hierover informeren.

 

Blijf dit topic volgen en je weet of er ondersteuning aan komt. Zelf heb ik het idee dat Vodafone deze misschien dit jaar wel zal gaan ondersteunen en misschien wel de verkoop van de nieuwe Apple Watch (iOS update). Maar wie weet ook wel niet. Spijtig als je met meerdere abonnementen vertrekt maar blijkbaar heeft Vodafone nog klanten genoeg? Mocht je abonnement nog lopen dan zou ik zelf nog even afwachten maar is je contract vrij, en je hebt het dringend nodig, dan wist ik het ook wel. 

Pert

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 33Likes

Ik heb precies hetzelfde issue. Net zo'n horloge gekocht. Was ervan uit gegaan dat een provider als Vodafone dit allang geregeld zou hebben. Wil gewoon een datum hebben. Moet ik anders alles, incl. TV maar verplaatsen naar KPN?

Pert

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 33Likes

Vadafone kijket naar de wensen van de klanten. Hoe lang zijn er al dit soort telefoons op de markt? Al best lang. Heeft dan iemand zitten te slapen? 

 

Als wij besluiten .................. best arrogante reactie naar je klanten wanneer je bedenkt dat je in zeer compentatieve markt zit. Het is niet zo namelijk dat je een uniek product hebt dat alleen bij Vodafone kan kopen.

Anonymous
Niet van toepassing

Ik ben er he-le-maal klaar mee. Ik ga nú opzeggen. Mijn contract loopt nog even, maar dat ga ik afkopen.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11843Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3103Likes

Moet je zeker doen @Anonymous 
Als je er helemaal klaar mee bent en je kan je abonnement afkopen, ik zou het zelfde hebben gedaan. De andere providers hebben de Apple Watch al en waarom zou je je contract uitzetten als je hem kan afkopen en direct ergens anders al gebruik kan maken van de Watch. Succes bij de buren, waar het gras vast veel groener is 😉

Anonymous
Niet van toepassing

Ik zal niet beweren dat het gras bij de buren groener is, maar wat betreft Apple Watch support gaat dat wel op. Vodafone houdt zijn klanten al jarenlang aan het lijntje, zonder ook maar enig vooruitzicht te bieden. En als ze die support niet gaan bieden, even goede vrienden, maar zeg dat dan ook. Ik wil alleen maar weten waar ik aan toe ben. Vodafone doet er niets mee, en dus scheiden zich onze wegen.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11843Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3103Likes

Vodafone heeft aangegeven dat ze er mee bezig zijn en ik heb een link toegezonden waar je je kan opgeven (ergens hier op de community). Maar wanneer, geen idee, ze zijn er mee bezig en gaan het aanbieden. Je kan 2 dingen doen, nog even afwachten en niet al je geld in 1x inzetten om af te kopen, dat zijn weer extra kosten die je ook in een nieuwe Apple Watch kan steken 😉. Hoe dan ook, Vodafone gaat het leveren, dat weten we nu wel zeker.

Anonymous
Niet van toepassing

Doel je op je eerste comment in deze thread? Waarin o.a. staat "Vodafone kijkt naar de wensen.... bla. bla, bla". Dat roepen ze al zeker 4 jaar. Of doel je op een andere link?

De medewerker van de klantenservice vertelde me vanmorgen overigens dat er nog niets bekend is of Vodafone dit gaat aanbieden. Nou hoeft dat op zich niks te zeggen, klantenservicemedewerkers zijn wellicht niet op de hoogte van allerlei ontwikkelingen. Hoe dan ook, ik heb er geen vertrouwen (meer) in.

En een Apple Watch Cellular heb ik al. Bovendien, zodra de glasvezelaansluiting er is, zal ik Vodafone/Ziggo so wie so vaarwel gaan zeggen.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11843Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3103Likes

Nee, ik bedoel deze topic
Dan heeft de klantenservice dat mis want er is wel degelijk spraken van ondersteuning bij Vodafone. Tenminste, dat zeggen ze zelf. Omdat je toch al vaarwel zegt dan is het wel prima zo en wens je veel plezier bij de buren 😜

Marcel5

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Wednesday heeft wel gelijk, al jaren lopen er berichten dat Vodafone er mee bezig is of het onderzoekt, terwijl kpn en voormalig tmobile het allang ondersteunen, nog meer tenenkrommend wordt het dat Vodafone duitsland en welk ander land niet het wel ondersteunen, MAAR Vodafone nederland niet..........

Ik had een klein beetje de hoop dat met de nieuwe applewatch 9/ultra 2  Vodafone als verrassing ineens ondersteuning zou aankondigen ( net als ik en velen dat hoopten afgelopen jaar en het jaar ervoor ) Apple is by far nu al een tijdje de grootste horloge maker in de wereld, en als ik om me heen kijk zie ik zoveel mensen die apple watch hebben en ook velen die ik ken die al lang overgestapt zijn, in November kan ik ook vertrekken/overstappen, eindelijk na een 2 jarig contract, ik blijf alleen als er of een duidelijke datum komt or er dan al ondersteuning is, anders is het vaarwel ziggo en vodafone na meer dan 10 jaar trouwe klant te zijn geweest, erg jammer als het zover komt.

 

Hopelijk is er snel duidelijkheid, volgens 2 mensen van de technische dienst die ik sprak pas is het netwerk er helemaal klaar voor en wacht men op de "hoge omes "  om het uit te rollen maar dit was ook al weken geleden.

 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11843Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3103Likes

En die hoge omes is Apple, dus we moeten nog even geduld hebben 😞
Als we beetje uitgaan van iemand anders hier dan zou het wel eens goed kunnen dat ze ergens half of eind oktober met iets gaan komen. Als je de andere providers er naast legt en ziet wanneer deze ermee zijn gekomen. Dus ik wacht ook nog maar even tot eind oktober en dan zullen we zien. 

Marcel5

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Van Apple mag het hoor, ik heb die ook gebeld en (apple support) , en die geven aan ( kort gezegd )dat iedereen ( Vodafone/ziggo klanten )eigenlijk op Vodafone wachten, het wordt dus  wijzen naar elkaar lijkt het.  Jij kan er niets aan doen, maar velen waaronder ik, zijn het echt een beetje zat aan het worden en 1 voor 1 stappen ze over en dat is gewoon jammer want Vodafone is verder gewoon een prima provider 🙂

 

Laten we positief blijven en hopen dat Vodafone snel een keuze maakt !

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic