RFVerkade

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Apple music factuur

Ik heb proefabonnement apple music gehad die 25-3-2021 afloopt. Heb het abonnement ook al opgezegd.  Maar toch krijg ik een factuur van Apple in mijn email. Hoe kan dat? En wat moet ik doen want ik wil die 9,99 euro niet betalen voor een dienst die ik niet gebruik.

Met vriendelijke groeten, 

Ron

8 Reacties 8
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @RFVerkade,
Apart dat deze kosten in rekening worden gebracht terwijl je Apple Music hebt opgezegd. 
Ik kijk graag met je mee naar het stopzetten van Apple Music en de factuur. Wanneer en hoe heb je Apple Music opgezegd?
Kun je mij een bericht sturen (door te klikken op mijn naam. Vervolgens klik je op verzend een bericht) met de volgende gegevens voor de verificatie:

  • Voor- en achternaam
  • Adres en postcode
  • Geboorte datum en laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer
  • Mobiel nummer

Ik hoor graag van je!

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dankjewel voor de gegevens @RFVerkade.
Ik heb gelijk je abonnement en factuur erbij gepakt voor je.
Op de factuur staat het volgende:
Abonnement 18.61
Toestel 10,00 
Totaal 28,61

Er zijn geen kosten in rekening gebracht voor Apple Music.  Ik zie dat Apple Music op woensdag 10 februarie 2021 geannuleerd is en zal doorlopen tot de einddatum van de gratis periode. 
Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het graag.

RFVerkade
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Kan ik dan dus de factuur die apple music stuurde hierover negeren? Ze zeggen dat ze via Vodafone gaan factureren. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

In dat geval zullen we de volgende factuur moeten afwachten. Mochten de kosten op de factuur komen, laat het weten. Dan kan ik de kosten voor je crediteren @RFVerkade

Energieboy
Expert
Expert
  • 11782Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Of even kijken bij je Apple account.
Ga naar Instellingen, klik op je account (gelijk bovenin) en klik daarna op abonnementen.
Als daar Apple Music nog wel als abonnement staat, dan zal deze gewoon in rekening worden gebracht. Maar goed, dit is natuurlijk alleen als je een iPhone hebt. 

RFVerkade
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Net mijn factuur binnen voor april en daar staat gewoon apple voor 9,99 op de factuur gemeld. Kan je zorgen dat dit gecrediteerd wordt? Bij voorbaat dank, 

Ron 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11782Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Maar dan blijft het toch nog een zeer vreemd verhaal!
Er moet toch ergens een kink in de kabel zitten die zorgt dat jij Apple Music hebt?!

@Cecilia   zou jij hier naar willen kijken, na het weekend 😉?

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @RFVerkade

Zoals Steven aangaf was het abonnement op de vorige factuur niet berekend en is Apple Music stopgezet op 10 februari per de einddatum van de gratis periode. Opvallend is dat als ik hier controleer je op 23 maart een bestelling voor Apple Music hebt geplaatst welke vervolgens op 24 maart weer is opgezegd. Om die reden zijn er kosten berekend op de factuur van april.

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic