Nixo

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Apple Watct Ultra en one numer

Hallo

 

Sinds vorige jaar heb ik een Apple Watch Ultra (idd met oranje ring). Nu lijkt me one number handig. Alleen is dat niet beschikbaar voor de Ultra en alleen voor de Ultra 2. Gaat dit nog veranderen en waarom wordt je nu gedwongen om een nieuw model t ekopen?

 

gr

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3053Posts
  • 898Oplossingen
  • 1032Likes

Hi @Nixo 
Voor deze vraag wil ik je graag even doorverwijzen naar dit topic. Hier heb ik een lange uitgebreide reactie geschreven over diverse foutmeldingen die naar voren zijn gekomen. 

Bekijk in context

6 Reacties 6
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3053Posts
  • 898Oplossingen
  • 1032Likes

Hi @Nixo, welkom!

Laat ik maar gelijk met de deur in huis vallen dat dit niet gaat veranderen. Vodafone OneNumber is het digitale abonnement dat je afsluit om je mobiele nummer te koppelen aan je cellular smartwatch. Dit doen wij via eSIM,. Enkel en alleen de Apple cellular Watch Series 4 of nieuwer met minimaal watchOS 10.1 zijn geschikt voor OneNumber, omdat deze een simkaart (in dit geval eSIM) ondersteunen. De vorige generatie smartwatches werkt alleen met wifi en Bluetooth, waardoor dit niet werkt i.c.m eSIM.

Nixo
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Cecilia,

Mijn Apple Watch Ultra is in 2022 uitgekomen (Dus een stuk nieuwer dan de Watch Series 4). Daarnaast staat er watchOS 10.1 op. Ik heb juist vorige jaar deze watch gekomct omdat deze geschikt is voor eSim. Vodafone in Nederland ondersteunt dat niet. BIj KPN kan dit wel. gaat dit bij Vodafone ook nog veranderen of niet?

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3053Posts
  • 898Oplossingen
  • 1032Likes

@Nixo Ik ben even verder gaan kijken, maar als je hier kijkt dan zie je dat de Apple Watch Ultra 2 ook een oranje ring heeft. Dit is verwarrend, want de SE en 9 series zijn weer met een rode ring.

Zoals aangegeven is het van belang dat het gaat om een Cellular watch, want deze ondersteunt een simkaart (eSIM). Bij OneNumber maken wij gebruik van eSIM om je mobiele abonmement te koppelen aan je Apple Watch. Als ik de specificaties bekijk, dan zou dit wel een cellular watch zijn. Dit geef je zelf ook aan. OneNumber hoort dan technisch gezien te werken.

Ook ben ik even op de Community gaan zoeken en hierbij zag ik ook klanten die OneNumber werkend hebben met een Apple Watch Ultra. Kortom. Technisch gezien hoort het dus te werken. Ik denk dat we beide in verwarring zijn geraakt doordat de Apple Watch Ultra en Ultra 2 beide een oranje ring hebben i.p.v rood.

Nixo
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt voor het uitzoeken!. Ik kan echter in de Wacth app het mobiele netwerk niet configureren. (watchiOS 10.1 geinstalleerd).. Er staat "vf nl ondersteunt de Apple Watch op dit moment niet". Wat kan ik anders doen om mij Apple Watch Ultra wel te activeren? Bedankt

 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3053Posts
  • 898Oplossingen
  • 1032Likes

Hi @Nixo 
Voor deze vraag wil ik je graag even doorverwijzen naar dit topic. Hier heb ik een lange uitgebreide reactie geschreven over diverse foutmeldingen die naar voren zijn gekomen. 

Nixo
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Opgelost en fucntioneert. Bedankt

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic