Nu zojuist bekend is gemaakt dat KPN 4G gaat ondersteunen op de Apple Watch vraag ik mij af of Vodafone dit ook gaat ondersteunen op korte termijn. Mocht dit niet het geval zijn dan zou dit voor mij een reden zijn om naar KPN over te stappen. Maar ik kan mij niet voorstellen dat jullie niet doen want dit zal oliedom zijn van jullie.
@Energieboy Ik heb 19-1-22 telefonisch contact gehad met VF omdat mijn abonnement afloopt in maart, mij werd verteld dat VF eigenlijk eind 2021 de Apple Watch 4g zou gaan ondersteunen maar helaas niet is gehaald, dit gaan ze in 2022 WEL ondersteunen en er komt een grote update dit jaar…. Kijk dit is een eindelijk een antwoordt op mijn vraag…… het is er nog niet maar ze zijn er weldegelijk mee bezig….👍
Ik hoef ook geen antwoord te geven, werk niet voor Vodafone. En dat ze je dit antwoord hebben gegeven is mooi natuurlijk. Laten we dan maar hopen dat dit ook het goede antwoord is. Bel 3x en je krijgt 3x een ander antwoord (vaak). Wat je zegt heb ik ook vernomen van iemand, maar ik hou toch graag een slag om de arm. En nogmaals, ik werk niet voor Vodafone en dus ook niet aan mij om daarover te berichten, als het waar is 😉😁
Bij een eerder contact met de klantenservice werd mij toegezegd dat Vodafone in oktober 2021 de Apple Watch 4G zou gaan ondersteunen en dat mijn abonnement daarvoor geschikt was. Vlak daarna communiceerde een woordvoerder van Vodafone iets anders, en werd mij gezegd dat ik de mail van de klantenservice maar moest vergeten. Inmiddels is het februari 2022. Waar blijft de ondersteuning voor de Apple Watch? Ik ben anders echt van plan om na 23 jaar weg te gaan bij Vodafone. Het stoort mij enorm dat Vodafone de ontwikkelingen in de markt niet volgt en niet luistert naar de wensen van de klanten, en dan vervolgens telkens in de officiële berichten communiceert dat ze de ontwikkelingen in de markt volgen en luisteren naar de wensen van de klanten. Dat gebeurt dus juist niet. Als je alleen al ziet hoeveel topics en berichten hier in de community over zijn, waarom wordt er dan niet naar de klanten geluisterd?
Hi @Jrnholt
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone.
Het is in de huisregels niet toegestaan om alles met dikke letter te schrijven. Gewoon normaal is ook al voldoende om een punt te maken. Je bent net als alle andere mensen teleurgesteld, maar daarom is het niet nodig om met dikke letters te schrijven.
Heel vervelend allemaal, Vodafone is er waarschijnlijk nog mee bezig en we zullen moeten afwachten. Als je abonnement klaar is en je kan overstappen, en je wil, dan moet je dat gewoon doen. Het leven draait niet alleen om Vodafone en er zijn genoeg andere providers.
Stel de vraag nog maar een keer maar een duidelijk antwoord van Vodafone zal wel weer uitblijven: wanneer gaat Vodafone de apple watch 4G ondersteunen? We wachten hier nu al jaren op... zo ongelofelijk frustrerend dat er maar geen duidelijkheid komt. Overstappen doe ik liever niet aangezien ik de combinatie Ziggo/Vodafone heb. Een Apple watch 4G heb ik wel maar in NL is daar ook geen losstaand abonnement voor te kopen. Ik kitesurf altijd met de Apple watch 4G en wil heel graag in geval van nood een signaal kunnen uitsturen zonder mijn iphone mee te nemen. Ik begrijp echt niet waarom het allemaal zo lang duurt! Binnen dit forum krijgen we iedere keer hetzelfde antwoord. Een premium service en een abonnement dat op mijn leven is afgestemd (zoals Vodafone beweert) is wel heel ver te zoeken...
Ik vind het ook echt ongelofelijk storend. Ik heb ook een Apple Watch met 4g. Ik gebruik m nu maar deze is voor mijn echtgenoot bestemd zodat hij mij in geval van nood of anders mij altijd kan bereiken. Zijn telefoon gebruikt hij nauwelijks en dit leek en lijkt mij een prima oplossing. Kom op Vodafone zet nou eens de sokken erin!!
Ik was in contact met klantenservice dit week een heb nog een keer gevraagd. Dit was de antwoord:
"Goedemiddag,
Dank voor je reactie. Het is nog niet bekend wanneer Vodafone de Apple Watch gaat ondersteunen. Zodra we hier meer informatie over hebben zullen we deze informatie met onze klanten delen via onze website en andere communicatiekanalen."
On.Ge.Loof.lijk.......
Begint nu ook wel echt irritant te worden. Snap dat je geen wanneer aan kan geven, maar laat in ieder geval weten of je überhaupt de intentie hebt om het te gaan ontwikkelen.
Ik vind het gebrek aan voortgang, maar vooral het gebrek aan communicatie en duidelijkheid echt stuitend. Ik ben al 23 jaar klant bij Vodafone en nog langer bij Ziggo en zijn voorgangers, maar ik voel mij als klant totaal niet gewaardeerd of serieus genomen.
Is er al wat bekend? Ik ben van plan om de Apple Watch 8 te kopen mits VF e-sim op ondersteund.
Gelukkig voor jou duurt het nog minstens 6 maanden voor de AW 8 er is.
geeft VF tijd………..haha
Ik heb er niet op gewacht !
Haha in september is hij er al wrs.
Ik heb al 3 jaar mijn Apple Watch 4G en ik vraag me nu vooral af wat eerder is: Mijn volgende Apple Watch of Vodafone Nederland dat gaat ondersteunen. Ik gebruik 'm nu alleen in Colombia.
Ik zit vandaag weer in een situatie dat ik niet mijn iPhone wil meenemen, maar wel mijn watch om heb. Het is gewoon dagelijkse praktijk dat ik het nodig heb.
Het is zegt al genoeg dat Vodafone hier wel reageert als iemand tekst met vette letters schrijft: Tekstopmaak bij reageren wordt aangeboden (waarbij vet nota bene de eerste optie is) om vervolgens mensen die het gebruiken terecht te wijzen omdat het volgens de forumrichtlijnen niet mag.
Het is niet klantvriendelijk en inconsequent. Net als het Apple Watch 4G beleid.
Ik heb het gesprek met Vodafone beëindigd. Ik kan me nog voorstellen dat ze er gewoon geen zin in hebben of dat er andere belemmeringen zijn, maar zeg dat gewoon en zeg dat Apple Watch ondersteuning het komende jaar er niet in zit.
Het huidige antwoord geven ze al enkele jaren als zoethoudertje.
Voor mij was het genoeg en ik eindig mijn contract per juli as. en stap over op T-mobile met nummerbehoud (dat gaat tegenwoordig heel soepel). Het verschil tussen de providers is verwaarloosbaar en als klant heb je bij beide niet echt veel in te brengen, moet je hopen dat het lekker werkt. Kosten zijn ook niet relevant anders. T-mobile krijgt jaar om te bewijzen dat ze leveren wat ze beloven, maar dat komt wel goed denk ik, ik heb via mijn werk een T-mobile abonnement en geen klachten zover in binnen- en buitenland.
In zo verre ik het weet (probleem speelt ook bij de andere grote provider) dat Apple net als bij de introductie van de iPhone 3G een contract heeft met T-Mobile voor exclusiviteit. Dit schijnt ook te gelden voor de Apple Watch met 4G.
Net als de iPhone 3G is het afwachten tot de Apple Watch ook voor andere providers in Nederland wordt vrijgegeven door Apple.
Het huidige antwoord geven ze al enkele jaren als zoethoudertje, zegt bruijnesteijn.
Misschien wel, maar KPN doet net zo. 6 maanden geleden schreven ze nog dat ze het gingen ondersteunen, 1 maand geleden schreef er nog iemand op de KPN community dat het er nog niet was. Dan doet elke provider dat op die manier, ligt het gelukkig niet alleen aan Vodafone. Waarom T-Mobile dan al wel deze kan aanbieden als ondersteuning, geen idee?!
Roelfsema geeft aan dat het komt door contract exclusiviteit van T-Mobile met Apple. Van wie weet jij dit? Dan graag wel even benoemen dat het echt zo is. Meerdere mensen zitten hier te wachten en dan willen we wel de juiste correcte informatie. Deze info is mij niet ten oren gekomen en ik vraag het toch elke maand weer opnieuw bij Vodafone. Maar mocht jij een andere lijn hebben binnen Vodafone, dan graag meer details en info over het wachten van de Apple Watch ondersteuning. Iedereen die deze topic volgt zit met spanning te wachten, vertel!
deze maand zijn de nieuwe apple watches uitgekomen series 8 en de ultra
helaas tot op heden geen ondersteuning, Sind s ik de Apple Watch 3 heb wacht ik hier al op
we zijn nu al 5 generaties verder 😞
vorige week maar eens een klacht ingediend bij Vodafone, maar tot op heden geen antwoord gekregen
ook heb ik apart de vraag gesteld waarom Vodafone UK, Duitsland en Portugal de Apple watches wel ondersteunen
wederom heb ik hier geen antwoord opgehad
het lijkt wel of ze het gewoon niet willen ondersteunen in Nederland, zelfs antwoord geven is ze te moeilijk
techniek staat voor niks, we kunnen naar de maan, communiceren via een satelliet, maar niet via een Apple Watch 4G
Ik ontving zojuist per e-mail een vragenlijst van Vodafone met de mededeling dat ze mijn feedback waarderen. Op de vraag of ik Vodafone zou aanbevelen en hoe tevreden ik ben over hun netwerk, heb ik een 1 ingevuld.
Als toelichting heb ik ingevuld: “Ik wacht al jarenlang op ondersteuning voor de Apple Watch 4G. Vorig jaar is mij door de klantenservice beloofd dat het op korte termijn zou komen en binnen mijn huidige Red Together abonnement mogelijk zou zijn, maar sindsdien blijft het oorverdovend stil. Ik heb meerdere berichten op het forum geplaatst, maar Vodafone neemt mijn wensen als vaste klant van meer dan twintig jaar kennelijk totaal niet serieus. In allerlei andere landen ondersteunt Vodafone de Apple Watch 4G wel, maar in Nederland niet, en op herhaalde verzoeken om dit toe te voegen of op zijn minst duidelijkheid te geven, komt alleen maar het standaard antwoord dat Vodafone de ontwikkelingen in de markt en de wensen van klanten in de gaten houdt. Nou, op dit punt dus helemaal NIET. Ik ben hier uitermate ontevreden over. Vandaar de gegeven scores. Maar ongetwijfeld krijg ik ook ditmaal geen feedback van Vodafone, gezien de ervaringen tot nog toe. ”
Ben benieuwd of ik iets hoor. Misschien had ik erbij moeten zetten dat ook ik feedback waardeer…
@Jrnholt Mooi dat je het blijft proberen bij Vodafone. Maar misschien heeft T-Mobile wel het alleenrecht voor de ondersteuning van de Apple watch. Zullen we nooit weten. Ikzelf heb daarom mijn contract na meer als 23 jaar niet verlengd bij Vodafone en kan nu ieder moment overstappen als ik dat wil. Doe het nog niet, maar het kan. Erg jammer dit allemaal.
Als ik verderop in dit forum kijk naar toestel leveringen en zo, dan kan Vodafone nog een hoop leren. Er wordt al jaren erg slecht gecommuniceerd naar klanten die bestellingen hebben geplaatst. Levertijd informatie is erg pover. En als ik elders lees dat er €600 miljoen is uitgekeerd aan aandeelhouders... Vodafone schaam je.
Het zal niet liggen aan de medewerkers van Vodafone, die doen altijd hun best. Heb ze al eens een taart gestuurd voor hun goede werk. Die zijn namelijk ook afhankelijk van informatie elders. Maar wat een zootje. Diep triest.
Tja, als T-Mobile het alleenrecht heeft, dan zou Vodafone dat toch gewoon kunnen communiceren? Dan weten we waar we aan toe zijn. Het is zo ontzettend frustrerend dat Vodafone gewoon geen openheid van zaken geeft. Ik wil eigenlijk al een jaar lang een nieuwe Apple Watch 4G gaan kopen, maar ik stel die aankoop telkens uit omdat ik niet weet of en wanneer Vodafone dit gaat ondersteunen. En als het niet ondersteund wordt, dan is het zonde van het geld om 100 euro extra betalen voor een 4G model.
Het ergste vind ik nog dat Vodafone telkens schrijft dat ze de ontwikkelingen in de markt volgen en luisteren naar de wensen van de klanten, terwijl ze dat dus in elk geval op dit punt totaal niet doen.
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.