Er was een medewerker in februari die aangaf dat hij in de wandelgangen gehoord had dat er hard gewerkt wordt aan eSIM ondersteuning voor de Apple Watch (Ultra). Hoewel het geen Chinees kan zijn (elke provider zowat, iig de grote jongens, ondersteunen het zonder problemen), kan ik me voorstellen dat er handjes vrijgemaakt moeten worden om hieraan te werken. En dat er wat dingen op stapel gezet moeten worden.
De communicatie laat echter te wensen over en ik vind het toch wel een kleine middelvinger naar de klanten, zeker omdat het lang genoeg duurt en er lang genoeg conflicterende en vage berichten zijn geweest op vragen van klanten die al JAREN gesteld worden. “Nog niet, maar weten het niet, blablablabla.”
Het zou mooi zijn als we iets meer informatie kregen als in:
“Er wordt momenteel aan gewerkt. We willen het gaan ondersteunen, maar nog niet alles is uitgekristalliseerd. De verwachting is 2024.”
of
“Er wordt aan gewerkt en we zijn al vrij ver. Toch moet nog veel gedaan en getest worden. In de tweede helft van dit jaar mag iets verwacht worden.”
of
“Er wordt naar gekeken, maar niet aan gewerkt verder. Voor 2025 sowieso niet zoals het nu uitziet.”
of
“Nee. Gaat ook niet komen.”
Dan kunnen klanten tenminste een keuze maken. Wacht ik erop, of ga ik weg. Als klanten weg gaan nadat je ze jaren lang aan het lijntje gehouden hebt komen ze ZEKER nooit meer terug. Bij goede communicatie heb je tenminste ooit nog eens kans.