Hoi Energieboy.
Dank voor je reactie.
Ik heb inmiddels een risicootje genomen en via de KPN eSIM + Multi-SIM afgenomen. Dat bestelproces ging niet helemaal soepel, maar inmiddels lijkt het te werken. Ik ga de komende dagen experimenteren en kijken of alles goed werkt. Ik zie op dit moment geen beperkingen in ieder geval, maar telefoon en Watch zijn nog biet ver uit elkaar geweest. KPN is nu ingesteld als secundair (Vodafone Primair), en ben met name benieuwd of alle meldingen goed doorkomen op de Apple Watch. Als dit werkt is het een dure oplossing (15 Euro (maandelijks opzegbaar op dit moment + 5 Euro), maar ervan uitgaande dat het bij Vodafone "Multisim" o.i.d. ook niet helemaal gratis zal zijn, reëel rond de 15 Euro vermoed ik.
De stappen in het kort:
- E-SIM besteld;
- (voor diegenen die al KPN abonnement hebben, let op dat deze wordt toegevoegd aan je voordelen, anders kan je geen data delen, via service desk KPN opgelost want dat kan je moeilijk (en soms niet zo begreep ik) zelf instellen;
- Installatie van eSIM via de MijnKPN App (let op, proces op internet werkte bij mij niet en KPN verstrekt geen QR-code;
- Via Watch App de Multisim geregeld (die bestel je pas in die stap);
- Settings ingesteld (Primair / Secundair);
- Aangegeven welke apps op iPhone gebruik mogen maken van data (belangrijk om databundel te sparen);
De enige beperking die ik op dit moment zie is dat doorschakelen van Vodafone naar KPN (stel ik wil mijn telefoon thuislaten) bij mij niet kan worden ingesteld via de iPhone zelf. Vermoedelijk omdat het een zakelijk abonnement is. Ik ga nog controleren of dat wel via *21** kan.
Wordt (als er relevant nieuws te melden is) vervolgd.