ThisIsMich

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Apple Music 6 maanden gratis werkt niet

Vanmiddag heb ik een sms gekregen dat ik 6 maanden gratis gebruik kan maken Apple Music. Ik heb alle stappen netjes gevolgd (Op de link geklikt in sms, activeren met sms code, weer op link klikken in bevestiging sms), maar als ik Apple Music open krijg ik volgend scherm:

En als ik dan op continue klik gaat het scherm weg en is er niks gebeurd. Als ik daarna liedjes probeer te luisteren krijg ik trouwens hele andere muziek dan dat ik afspeel. Heel vreemd allemaal. Iemand een idee waar het aan kan liggen of wat ik moet doen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11837Posts
  • 3484Oplossingen
  • 3101Likes

Hi @ThisIsMich 
Ik heb ook even gekeken op Sing-along Essentials en ik krijg wel het juiste nummer te horen. Dit is natuurlijk wel heel vreemd maar ik denk dat Vodafone hier niet zoveel aan kan doen. Waarschijnlijk moet je hiervoor bij Apple zijn want daar is de app van. Dat je een ander nummer krijgt dan wat je moet krijgen, dat is een app probleem!

Ik kan alleen bevestigen dat het hier wel gewoon werkt. Ben toch wel een Apple freak maar hier weet ik echt geen antwoord op. Ik zou het toch eens via https://support.apple.com/nl-nl/contact proberen. 

Bekijk in context

14 Reacties 14
Energieboy
Expert
Expert
  • 11837Posts
  • 3484Oplossingen
  • 3101Likes

Hoi @ThisIsMich 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Wat vervelend dat het niet wil werken. Heb je op deze pagina al gekeken?
https://idgw.vodafone.com/authorize#/trx/e3832ffb-6130-4409-f81e-47b3d989eb8b

Hier kan je vinden of je Apple Music wel aan staat. Misschien dat daar nog iets uit staat? Ik moest mijn account daar nog activeren en toen werkte het. Misschien heb jij dit ook wel? Kijk even en mocht het niet lukken, of wel, laat het nog even weten 🙂

ThisIsMich
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt voor je reactie @Energieboy ,

maar als ik naar mijn actieve abonnementen ga,staat er dat ik een actief Apple Music abonnement heb.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11837Posts
  • 3484Oplossingen
  • 3101Likes
ThisIsMich wrote:

Bedankt voor je reactie @Energieboy ,

maar als ik naar mijn actieve abonnementen ga,staat er dat ik een actief Apple Music abonnement heb.

Oke, dan is dat wel vreemd.
En als je met je Apple ID inlogt op je telefoon dan krijg je bovenstaande scherm?
Wanneer je nu naar Apple Music gaat, krijg je dan ook helemaal niets te zien?

ThisIsMich
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Energieboy wrote:
ThisIsMich wrote:

Bedankt voor je reactie @Energieboy ,

maar als ik naar mijn actieve abonnementen ga,staat er dat ik een actief Apple Music abonnement heb.

Oke, dan is dat wel vreemd.
En als je met je Apple ID inlogt op je telefoon dan krijg je bovenstaande scherm?
Wanneer je nu naar Apple Music gaat, krijg je dan ook helemaal niets te zien?

Ik krijg inderdaad steeds bovenstaand scherm. Als ik naar Apple Music ga lijkt het gewoon te werken, maar ik blijf de optie houden om mijn AppleID te linken en als ik muziek probeer af te spelen hoor ik nooit de liedjes die ik aanklik. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11837Posts
  • 3484Oplossingen
  • 3101Likes

Dit klinkt echt niet iets in mijn oren wat ik al eens heb vernomen. 
Normaal zou het dan gelijk goed moeten werken. Bij veel dingen zou ik zeggen, log even uit en dan weer in maar bij een Apple ID is dat heel lastig want dan ben je ook even uit alles met je instellingen en dat is niet handig. Ik weet niet of Vodafone misschien een reset kan geven?

Snap ook het stukje niet dat als je een nummer aanklikt dan je dan niet krijgt te horen wat je wil horen?

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Hey @ThisIsMich . Hoe gaat het nu? 🙂 

ThisIsMich
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi @Lycke Vodafone. Helaas doet het probleem zich nog steeds voor. Ik heb online ook geen oplossingen kunnen vinden.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Maar kan je dan iets meer uitleg geven nog? Wat bedoel je met het stukje “ls ik daarna liedjes probeer te luisteren krijg ik trouwens hele andere muziek dan dat ik afspeel.”? 

ThisIsMich
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Als ik Apple Music open krijg ik eerst bovenstaand scherm. Als ik dan vervolgens op continue klik staat er nog steeds: link your apple ID, zoals hieronder te zien.

Als ik daarna liedjes af probeer te spelen, gebeurt er dit:

https://youtu.be/Oc2agiAdiHU

 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11837Posts
  • 3484Oplossingen
  • 3101Likes

Hi @ThisIsMich 
Ik heb ook even gekeken op Sing-along Essentials en ik krijg wel het juiste nummer te horen. Dit is natuurlijk wel heel vreemd maar ik denk dat Vodafone hier niet zoveel aan kan doen. Waarschijnlijk moet je hiervoor bij Apple zijn want daar is de app van. Dat je een ander nummer krijgt dan wat je moet krijgen, dat is een app probleem!

Ik kan alleen bevestigen dat het hier wel gewoon werkt. Ben toch wel een Apple freak maar hier weet ik echt geen antwoord op. Ik zou het toch eens via https://support.apple.com/nl-nl/contact proberen. 

ThisIsMich
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Energieboy Bedankt voor je reactie. Denk je dat het koppelen van Apple ID ook een app probleem is? Dan leg ik dat ook bij hun neer.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11837Posts
  • 3484Oplossingen
  • 3101Likes

Ja, ik denk dat daar een probleem in zit, maar zeker ben ik niet. Het kan natuurlijk ook de koppeling zijn tussen je 06 nummer en je Apple ID met de gratis 6 maanden? Om je niet af te willen schuiven, maar ik denk toch echt dat je iets meer resultaat krijgt via Apple.

Heb me al rot lopen zoeken op internet maar kan niets vinden over een ander nummer horen dan wat je aanklikt. Zou haast zeggen, je bent uniek 

ThisIsMich
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb zelf inderdaad ook niks kunnen vinden. Maar dat koppelen is wat in mijn OP moet gebeuren toch?

Energieboy
Expert
Expert
  • 11837Posts
  • 3484Oplossingen
  • 3101Likes

Ja, het koppelen moet normaal gezien wel gewoon en goed gaan. 
Dus waarom het fout gaat, geen idee. Maar jij hebt ook nog het probleem dat je niet krijgt te horen wat je aanklikt. Dat is natuurlijk nog vreemder en volgens mij iets voor Apple?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic