Knurft

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

[Apple Algemeen] Jailbreaking

Yo Mods en Admins.

Aangezien best veel mensen hun Iphone jailbreaken, is het misschien handig om hierover toch enige info te delen.

Heb nu zelf mijn Ipad en Iphone gejailbreakt met Absinthe 2.0. Moet zeggen dat dat zeer eenvoudig is. En de mogelijkheden die het schept zijn enorm.

Grts,
Knrft
10 Reacties 10
WhiteWolf

Gedreven Raadgever
  • 184Posts
  • 17Oplossingen
  • 24Likes
Tuurlijk doen we meteen, zullen we ook meteen vermelden dat je garantie dan naar de maan is? Ow ja dat is een klein min punt, je zal je garantie verliezen als je de Apple toestel gaat jailbreaken. Zo ver ik weet (teminste lijk me een best slim idee voor Vodafone) zal Vodafone hier geen ondersteuning aanbieden.
 
Probeer de iphone club eens...
 
Groet
 
WhiteWolf
Knurft
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Enne?
 
Een druk op de knop en je Iphone is weer origineel. Niemand die nog kan zien dat je Iphone ooit gejailbreaked was. En terug is je garantie. En als de hardware stuk is kunnen ze de software toch niet uitlezen. Dus dan wordt ie ook gewoon gefixed.
 
Ik vraag ook niet aan Vodafone om jailbreaken te ondersteunen. Ik opper alleen het idee om er info over te geven.
 
Ik ben al aangemeld op de Iphone club. Daar mag wel gepraat worden over jailbreaken.
 
Grts
 
 
WhiteWolf

Gedreven Raadgever
  • 184Posts
  • 17Oplossingen
  • 24Likes
Ik geef ook niet aan dat er niet gepraat over mag worden, het is meer dat mensen die hiermee onervaren zijn niet de illusie krijgen dat er ondersteuning aan word geboden 😉 En wat je zegt klopt, terugzetten en je heb je garantie weer terug (wazig van Apple maja). Dus als je informatie erover geeft, geef dan ook de gebreken aan 😉
 
Met vriendelijke groet

WhiteWolf
Andre

Gedreven Meedenker
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Inderdaad support zullen wij Mods niet gaan geven op jailbreaken. Dat zou krom zijn.

Over een jailbreak praten doen we niet moeilijk over
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Knurft schreef:
Enne?
 
Een druk op de knop en je Iphone is weer origineel. Niemand die nog kan zien dat je Iphone ooit gejailbreaked was. En terug is je garantie. En als de hardware stuk is kunnen ze de software toch niet uitlezen. Dus dan wordt ie ook gewoon gefixed.
 
Ik vraag ook niet aan Vodafone om jailbreaken te ondersteunen. Ik opper alleen het idee om er info over te geven.
 
Ik ben al aangemeld op de Iphone club. Daar mag wel gepraat worden over jailbreaken.
 
Grts
 
 

Reken er maar op dat het deel van je bewering dat ik wat duidelijker zichtbaar heb gemaakt, niet correct is.
 
Ja, als de telefoon werkelijk helemaal defect is doordat er bijvoorbeeld een 10-tonner overheen gereden is, dan valt er niks meer uit te lezen.
 
Maar een toestel waarvan de hardware nog uit te lezen is, zal voor technici met de juiste hulpmiddelen zeker prijsgeven of het toestel jailbroken is geweest, ook al heb je hem officieel hersteld naar originele firmware.
Knurft
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Martin. Wat je zegt klopt niet.
 
Een jailbreak is softwarematig. Zodra jij de software hersteld naar origineel wordt dit volledig overschreven. De jailbreak is dan niet terug te vinden. Een jailbreak veranderd 0,0 aan de hardware. Daarnaast is het terughalen van gewiste data op een toestel door de reparateur hardstikke illegaal.
 
Jailbreaken is overigens volledig legaal. Je mag zelf weten wat je met je eigen spullen doet. dus wettelijk gezien is er geen reden om het niet te doen.
 
 
 
 
 
 
WhiteWolf

Gedreven Raadgever
  • 184Posts
  • 17Oplossingen
  • 24Likes
Knurft schreef:
Martin. Wat je zegt klopt niet.
 
Een jailbreak is softwarematig. Zodra jij de software hersteld naar origineel wordt dit volledig overschreven. De jailbreak is dan niet terug te vinden. Een jailbreak veranderd 0,0 aan de hardware. Daarnaast is het terughalen van gewiste data op een toestel door de reparateur hardstikke illegaal.
 
Jailbreaken is overigens volledig legaal. Je mag zelf weten wat je met je eigen spullen doet. dus wettelijk gezien is er geen reden om het niet te doen.
 
Leuk zo'n discussie, maar wat je aangeeft klopt ook niet helemaal Knurft 😉 http://support.apple.com/kb/HT3743 geeft het volgende aan:  It is also important to note that unauthorized modification of the iOS is a violation of the iPhone end-user license agreement and because of this, Apple may deny service for an iPhone, iPad, or iPod touch that has installed any unauthorized software.  
 
Het mag dan wel legaal zijn, maar je kan wel alle steun van Apple vergeten want je bent in strijd met de iPhone end-user license agreement die je heb getekend 😛
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
En in aanvulling op wat WhiteWolf al correct meldde, blijf ik stellen dat een Apple-techneut, ondanks het terguzetten van een iPhone naar fabrieksinstellingen of het herstellen van de software via iTunes, te allen tijde kan zien of een iPhone in het verleden jailbroken is.
 
Dan kan jij wel roepen dat het niet zo is, maar draag jij ook dan de verantwoording als er iemand naar je luistert, eerst jailbreaked en dan terug zet vanwege een reparatie en vervolgens buiten de garantie blijkt te vallen? Diegene kan bij jou vergoeding aanvragen voor zijn reparatie in dat geval?
 
Nogmaals: Ja, jailbreaken MAG, is NIET illegaal, maar is WEL te traceren en zorgt dat je de garantie kwijt KAN zijn.
JelleK

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Ik heb laatst nagevraagd bij de Apple Store hoe het zit met gejailbreakte toestellen.
Wat ze ermee doen als iemand met problemen binnen komt bij hun. Wat zij daar doen is allereerst de iphone herstellen.
Dus het is niet zo dat ze helemaal niks meer voor je zullen doen als je je iPhone jailbreakt.
PatrickJa

Gedreven Raadgever
  • 244Posts
  • 14Oplossingen
  • 9Likes
Ik breek even in, het is leuk dat we een wel en nietes spelletje hebben. Maar het ontaard de kracht van het onderwerp, het gaat over welke jailbreaks er zijn en hoe je het doet. Wij van Vodafone doen hieraan geen ondersteuning geven of advies erover. Dit houdt echter niet in dat gebruikers onder elkaar kunnen sparren over welke jailbreak goed is of niet.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic