nlmark

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Apeldoorn N344 HP 29,5 t/m 32 Apeldoorn - Nieuw Milligen - Ik kan niet bellen of gebeld worden

Ik ben onlangs gaan wonen in Apeldoorn en rij dagelijks de 344 vanuit Apeldoorn (paleis het loo) naar Nieuw Milligen en dan de A1 op. Het valt mij op dat ik telkens vanaf hectometer paaltje 32 tm 29,5 niet kan bellen of gebeld kan worden en dat alsik aan het bellen ben de verbinding altijd word verbroken. De terug weg is exact zelfde issue je kan op de 100meter nauwkeurig zeggen dat de verbinding verloren gaat en deze een paar km verder weer werkt! Volgens mijn telefoon heb ik wel bereik maar is oproep setup niet mogelijk (tevens geen data op dat moment) rij ik een paar km door werkt alles weer perfect

Andere sim kaart vodafone zelfde issue, zowel 2g als op 3g, met verschillende telefoons zelfde issue

(tevens meerdere mensen gesproken die op deze weg zelfde issue hebben)

Opvallend is dat er wel een telefoonmast staat maar ik niet weet als deze oa van Vodafone is?
9 Reacties 9
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Hoi @nlmark Welkom op ons forum.

Het kan zijn dat de natuur in de omgeving (hoge bomen, dichte begroeiing, beperkte mogelijkheid om masten te plaaten) van invloed is op de ontvangst op die locatie. Zeker rond de Veluwe kunnen hierdoor kleine gaten in de netwerkdekking ontstaan.
Zoek hier de netwerkdekking op die plek eens op. Misschien is daarmee jouw vraag al beantwoord 😉
nlmark
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Volgens de kaart met netwerk dekking is dat op deze weg geen issue! En een klein stukje noem ik geen 3KM!

Mijn vraag is dus niet beantwoord!
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
@nlmark,

Zoals Astrid al aangeeft, kan de omgeving de dekking beinvloeden. Ik heb via Google Maps even gekeken en zie dat het om een bosrijk gebied gaat. Het kan zijn dat een bepaald gedeelte daardoor slechtere dekking heeft dan er op de kaart staat weergegeven. Wist je dat een boom het object is dat het meeste straling tegenhoud, zelfs meer als bijvoorbeeld beton?
nlmark
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ben mij er degelijk van bewust, echter een heel gebied van een paar vierkante km is naar mijn idee best groot en niet te zien op de dekkingskaart.

Jammer dat er niks aan gedaan word en maar hopen dat we nooit op deze weg stil komen te staan met problemen want bellen zou via het vodafone netwerk niet gaan en hiervoor zou je een heel stuk verder moeten zijn.

De mast die er staat zit dus geen zender van vodafone begrijp ik uit dit verhaal? Gezien ik een vrij zicht verbinding heb met de mast en er dus geen bomen in de weg staan.

Gaan jullie de dekkingskaart hierop aanpassen dat er geen GEEN netwerk is daar?


NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Het is erg vervelend dat u geen bereik heeft op u adres. Allereerst wil ik u alle informatie over uw dekking aanbieden.

Om te zien in wat voor dekking gebied u adres valt, kan u terecht op de dekkingskaart:
https://www.vodafone.nl/support/netwerk-en-dekking/dekkingskaart.shtml

Om te zien of er storing op u adres is, kan u de volgende lijst met postcodes bekijken:
http://forum.vodafone.nl/t5/Vodafone-Storingen/bd-p/Vodafone_Storingen

Om te kijken of er momenteel verbeteringen aan u antenne wordt doorgevoerd, kunt u de volgende lijst met postcodes bekijken:
http://forum.vodafone.nl/t5/Fast-Forward/bd-p/Fast_Forward

Als dit allemaal niet het geval is, kan ik u het volgende aanraden:
1. Start u telefoon opnieuw op. Het liefst door het uitzetten van de telefoon, het verwijderen van de batterij en het verwijderen van de simkaart.

2. Plaats een werkende sim in jouw telefoon en plaats jouw sim in een andere telefoon. Doe dit bv door sims te ruilen met een vriend of familielid. Hierdoor controleer je of het probleem niet in de simkaart of telefoon zit.

3. U kunt u telefoon op 2G zetten, om te kijken of dit het probleem oplost.

4. Controleer of uw de mobiele data wel aan heeft staan:
Iphone: (Instellingen -> (Algemeen) -> Mobiel netwerk -> Data inschakelen)
Android: Instellingen -> Meer… -> Mobiele netwerken - >
Gegevens toegang aan.

5. Controleer de APN instellingen
Iphone: (Instellingen -> (Algemeen) -> Mobiel netwerk -> Mobiel data netwerk)
Android: Instellingen -> Meer… -> Mobiele netwerken - >
Namen toegangspunten
Controleer of hier het vodafone profiel de volgende instellingen heeft:
Office.vodafone.nl / live.vodafone.com . Zonder gebruikersnaam of wachtwoord.

Als er geen storing is op uw locatie, en u heeft alle volgende instellingen goed staan. U heeft op andere locaties wel gewoon internet met uw telefoon, dan betekent dit dat u helaas op u adres geen goede dekking heeft.

Alleen gelukkig kan nu met de komst van SignaalPlus dit probleem opgelost worden. Dit apparaatje sluit u zelf gemakkelijk aan op uw router / internet thuis. Vervolgens heeft u een eigen Vodafone 3G antenne in uw huis. Deze zorgt voor een optimale 3G dekking. Deze signaalplus is eenvoudig aan te schaffen via de onderstaande link:
https://www.vodafone.nl/zakelijk/shop/mobiel/extra/signaal-plus.shtml

Hier vindt u ook meer informatie over het product!

nlmark
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste,
Zie openings post reactie met welke stappen al zijn ondernomen! Met de stappen van 3G 2G andere sim andere telefoon.
Tevens is het misschien handig om eens goed het verhaal te lezen wat exact het probleem is want dit betreft geen THUIS adres maar een weg waar ik dagelijks langskom. Ik vind de oplossing die u aangeeft met signaal plus voor deze locatie wel erg leuk en getuigd van een nogal basic antwoord.





nlmark
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
En nu?
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hey @nlmark

Wat verwacht je precies van ons? We kunnen er helaas niet voor zorgen dat er een extra mast wordt geplaatst omdat er op een bepaald stuk van een weg de dekking wegvalt. Het plaatsen van een mast kan een langdurig proces zijn omdat we onder andere afhankelijk zijn van toestemmingen en vergunningen. Daarbij is het dus ook nog eens zo dat de dekking door verschillende factoren wordt beïnvloed. Het zou dus best kunnen dat de dekking op die locatie prima is maar dat je toch deze problemen ervaart omdat je in de auto zit. Dat kun je alleen testen door eens langs de weg stil te gaan staan, maar op de snelweg gaat dat een beetje lastig.

Daarom zou ik dus wel graag van je willen weten wat in jouw ogen precies een goede oplossing zou zijn voor dit probleem.
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
@nlmark: heb je wel ontvangst tussen die hectometerpaaltjes? Of helemaal niks dan?

Als je wel streepjes hebt kan het betekenen dat er een probleem is met een mast (geen bereik-probleem). Zijn er (bijna) geen streepjes dan is het inderdaad een dekkingsprobleem...
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic