procx

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Apart verbruik zonder toestemming

Hallo,

Ik heb sinds kort een HTC One M8. Deze heb ik meegenomen op vakantie naar Hongarije. Ik heb een Alles-op-reis ding in mijn abonnement waarmee ik voor een bedrag 35 MB internet heb op een dag in het buitenland.

Vanaf mijn eerste smartphone heb ik in de playstore ingesteld dat Apps alleen via Wi-Fi mogen updaten, zo ook op deze HTC. Toch is tijdens mijn vakantie een klapper van updates gemaakt van enkele honderden MB's. Nu zit ik met een (in mijn ogen onterechte) kostenpost omdat mijn telefoon updates heeft uitgevoerd zonder dat deze hier toestemming voor heeft.

Wat kan ik doen om dit te verhelpen? Ik heb geen zin om te gaan betalen, omdat er iets in mijn telefoon niet werkt:S
1 Reactie 1
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo procx,

Je zult toch MOETEN betalen. Jij hebt data verbruikt in het buitenland. En dus brengt Vodafone jou daar kosten voor in rekening. Of je die data bewust gebruikt hebt of ongewenst dat maakt niet uit. Regels zijn regels. En kosten zijn kosten.
Gelukkig wordt je wel beschermd door Europese Regelgeving die bepaalt dat een telecom-provider jou een sms-bericht moet verzenden en de mobiele data-verbinding moet afsluiten zodra je meer dan €60,50 aan data hebt verbruikt. Die €60,50 is inclusief 21% B.T.W.
Indien Vodafone méér dan €60,50 aan buitenland-data in rekening heeft gebracht. Dan kun je het meerdere terug vragen.

Maar de rest zul je gewoon moeten betalen. Of je wilt of niet.

Tip van de Expert: stel de volgende keer de App : 3G Watchdog zodanig in dat je maximaal 35 MegaByte per etmaal in het buitenland mag verbruiken. Daarna verbreekt 3G Watchdog automatisch jouw data-verbinding indien je dat zo hebt ingesteld. Ga je nooit meer buiten je buitenland Alles-In-Één-Op-Reis-BloX heen voor wat betreft data-verbruik.


Succes!

Netwerker
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic