p3b-f

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Annulering nummerbehoud geweigerd

Afgelopen april heb ik via gsmeasy.nl een Vodafone-abonnement afgesloten, inclusief nummerbehoud (van T-mobile).
De portering zal 21 juli plaatsvinden.
Echter ondertussen lijkt het mij handiger om beide abonnementen aan te houden, en het nummerbehoud niet door te laten gaan; dus het oude nummer blijft bij T-mobile, en bij Vodafone krijg ik een nieuw nummer.
Tot mijn verbazing blijkt deze wens niet te realiseren, aangezien gsmeasy.nl en Vodafone naar elkaar wijzen dat ze niets voor me kunnen doen:
- GSMeasy geeft aan dat ze niet met Vodafone kunnen bellen hierover
- Vodafone geeft (via een telefonische helpdeskmedewerker) aan dat ze niets voor mij kunnen doen, indien ik het contract niet bij Vodafone zelf, maar bij een dealer, heb afgesloten. Er valt niets te praten, de helpdesk was hierin tamelijk bot.
Ik sta muurvast, terwijl ik volgens de wet recht heb om de nummerportering tot 3 dagen voor de geplande datum te annuleren.
Graag verzoek ik via deze weg om een oplossing, wat moet ik doen!?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo p3b-f

GSMEasy is jouw dealer en jouw verkoper en jouw aanspreekpunt en moet jouw vragen kunnen beantwoorden. Daar verdienen zij provisie mee, die jij indirect aan GSMEasy betaalt /gaat betalen.
Zij moeten gewoon contact opnemen met de Afdeling Nummer-portering van Vodafone. Het is complete onzin dat GSMEasy dit niet zou kunnen. Zij zijn nota bene partner van Vodafone.

Hier op het Forum kunnen wij verder niets voor jou betekenen. Dit omdat het een individuele kwestie betreft waarvoor inzage en wijziging van klantgegevens noodzakelijk zijn. Dat kan NIET via dit openbare Forum worden geregeld. En ook niet direkt via Vodafone.
Alleen via GSMEasy. Eis dat GSMEasy contact opneemt met die afdeling Nummer-portering van Vodafone om jouw aanvraag nummerbehoud te annuleren.

Succes !


Netwerker

Bekijk in context

2 Reacties 2
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo p3b-f

GSMEasy is jouw dealer en jouw verkoper en jouw aanspreekpunt en moet jouw vragen kunnen beantwoorden. Daar verdienen zij provisie mee, die jij indirect aan GSMEasy betaalt /gaat betalen.
Zij moeten gewoon contact opnemen met de Afdeling Nummer-portering van Vodafone. Het is complete onzin dat GSMEasy dit niet zou kunnen. Zij zijn nota bene partner van Vodafone.

Hier op het Forum kunnen wij verder niets voor jou betekenen. Dit omdat het een individuele kwestie betreft waarvoor inzage en wijziging van klantgegevens noodzakelijk zijn. Dat kan NIET via dit openbare Forum worden geregeld. En ook niet direkt via Vodafone.
Alleen via GSMEasy. Eis dat GSMEasy contact opneemt met die afdeling Nummer-portering van Vodafone om jouw aanvraag nummerbehoud te annuleren.

Succes !


Netwerker
p3b-f
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vodafone is illegaal bezig! Het is dus blijkbaar niet mogelijk, zoals bij andere providers, om een nummerportering te annuleren!!
Ik kan me over het onrecht dat mij hier wordt aangedaan echt kwaad maken! Zelfs GSMeasy vindt dit van den zotte.

Zie onderstaand antwoord van GSMeasy.
-----------------------------------

Ik heb het nogmaals voor u nagevraagd maar het ziet er naar uit dat ook binnen Vodafone niet iedereen op dezelfde lijn zit en dan doel ik in uw geval op de persoon op het forum. Wellicht dat u hem of haar mijn antwoord kan voorleggen.

Uw verzoek is nu door Vodafone voor de derde keer afgewezen en ik zal u in het kort hun standpunt weergeven:
- T-Mobile zal nooit moeilijk doen bij annulering vd portering, Vodafone daarentegen wel.
- Bij Vodafone krijgt men nooit een tijdelijk nummer, de aansluiting is dus goedgekeurd op het te behouden nummer.
- Klant wilt (ongeveer) een maand later afzien van de portering, in de ogen van Vodafone dus ook van de aansluiting en dat betekent ontbinding van het contract.
- Ontbinding van het contract kon helaas niet meer omdat de klant ruimschoots buiten de 7 dagen zat.

Ik ben het met u eens, het is eigenlijk van den zotte dat u geen nieuw nummer toegekend kan worden maar ik denk dat het meer in de systemen zit dan in hun onwelwillendheid. Frustrerend voor iedereen dus.

Ik hoop dat ik uw case wat duidelijker heb kunnen toelichten, neemt niet weg dat ik uw verzoek helaas niet kan honoreren.

Met vriendelijke groet,
With kind regards,
Mit freundlichen Grüßen,

Peter | GSMEasy.nl

E info@gsmeasy.nl
T 0900-GSMEASY (0900- 476 32 79)
F 076- 888 64 37
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic