dirkmeulendijks

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Android update Galaxy S5 Plus SM-G901F

Hallo,

Weet iemand wanneer de android 5.0 update wordt verwacht op de Galaxy S5 Plus(SM-G901F)?

Alvast bedankt.
Gr. Dirk
132 Reacties 132
bundyboy73

Gedreven Liefhebber
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes
Ik zag bij een ander topic onderwerp, (de reacties van Samsung) dat de patches door Vodafone 1 keer per maand met batches wordt uitgevoerd.....
Met andere woorden kan het dus zomaar zijn dat je een half jaar kunt wachten totdat je de update krijgt....
Dit is toch een beetje lang lijkt me... zeker met zo'n belangrijke beveiligings-update!!
En natuurlijk heb ik deze ook nog steeds niet ontvangen op mn Branded S5+:@:(
Rick_Blaine

Stamgast
  • 124Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes
Ik heb hem ook nog niet op mijn unbranded (gemaakte) s5+... En zoals op Sammobile te zien is was de unbranded versie vorige keer 2 maanden voor op de Vodafone versie... Zodra ik een update heb zal ik het hier melden in elk geval. Dan kun je nog overwegen om ook unbranded te gaan (http://www.sammobile.com/firmwares/database/SM-G901F/)
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Rick_Blaine , ik neem aan dat je inmiddels de update hebt ontvangen? 🙂
Rick_Blaine

Stamgast
  • 124Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes
Marc- Ja, sorry, ik was het helemaal vergeten... Ik heb hem al een tijdje nu. Ben al aan het uitkijken naar Marshmallow.... Wederom is HTC daarmee een stuk eerder dan Samsung.
jbom

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hoi,

Ik krijg al enige tijd op mijn -vodafone branded- S5 de android update (draai nu 4.4.4). De installatie ervan faalt echter consequent. Hij vraagt wel om een rapport op te sturen, en dit doe ik dan, maar ik krijg hier nooit een response op terug en weet dus absoluut niet wat er aan de hand is. Kan iemand hier helpen?

grtz,

Jack
Anonymous
Niet van toepassing
Het rapport opsturen helpt weer om inzicht te krijgen waar het mis gaat, echter zul je hier nooit een terugkoppeling over krijgen.
Het enige wat je zou kunnen doen is eens het toestel terug zetten naar fabrieksinstellingen. Vervolgens daarna doe je de update en daarna ga je hem in gebruik nemen betreft back-up terug zetten Etc.
jbom

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hmm, klinkt als erg veel werk (heb best veel apps geinstalleerd).
Wat voor risico loop ik als ik de update helemaal nooit doe (ik lees horror verhalen over een android issue wat in de update gefixed is)?

Tweede vraag: mij was aangeraden om het eens via Kies te proberen, maar die komt direct met de melding dat deze SW niet meer wordt onderhouden, en dat de web-based applicatie moet worden gebruikt. Maar die beweert mijn telefoon niet te kennen... Zo oud is een S5 toch niet? Geeft dit wellicht een indicatie over het onderliggende probleem?


Anonymous
Niet van toepassing
Op een gegeven moment zul je de apps niet meer kunnen gebruiken omdat apps ook natuurlijk continu geupdate en geoptimaliseerd worden. Maar voordat het zover is ben je wel een paar updates verder.

Betreft je tweede vraag ga ik je doorverwijzen naar Samsung. Je hebt namelijk voor je toestel Samsung Switch nodig. Dit heeft te maken betreft de software die erop staat.

Wanneer gebruik ik Samsung KIES en wanneer Samsung Smart Switch?
Als je een ouder Samsung toestel hebt (bijv. Galaxy S3 mini, Galaxy S2), kun je gebruikmaken van Samsung KIES. Hoe kun je nou zien of je een ouder toestel hebt? Als je toestel een Android versie 4.2 of lager heeft, gebruik je Samsung KIES. Voor alle (nieuwere) toestellen met Android versie 4.3 of hoger, gebruik je Smart Switch.
Zie voor meer informatie http://www.samsung.com/nl/support/skp/faq/1067395
jbom

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb de smart switch sw gedownload en geinstalleerd (met dank voor de info), en deze herkent mijn telefoon correct, tot zover alles goed. Er is ook een update beschikbaar, maar als ik deze wil uitvoeren krijg ik een popup dat er minstens 3GB geheugen vrij moet zijn - ik heb ca 17Gb vrij. Daarnaast komt er een melding over extern geheugen dat losgekoppeld moet worden - ik heb een micro SD card in de telefoon zitten, is dit waar het over gaat? Er zijn nogal wat apps die in zijn geheel of waarvan alleen de data op de SD card staat. Wat gaat er gebeuren als ik de kaart eruit haal, de update doe, en de kaart weer terug zet?
Anonymous
Niet van toepassing
Normaal gesproken gebeurt er niks, als je de kaart eruit haalt. Ik raad je wel aan om eerst een back-up te maken. Wat wel bij een update is dat de apps geoptimaliseerd worden. Ik raad je eigenlijk aan om het sd kaartje te laten zitten.

Wat je eventueel zou kunnen proberen is het toestel terug zetten naar fabrieksinstellingen en dan pas de software update te doen.
Jackie
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 686Posts
  • 21Oplossingen
  • 63Likes
jbom , is de update inmiddels gelukt?
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Geen reacties meer. Topic gesloten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Gearchiveerd.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic