dirkmeulendijks

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Android update Galaxy S5 Plus SM-G901F

Hallo,

Weet iemand wanneer de android 5.0 update wordt verwacht op de Galaxy S5 Plus(SM-G901F)?

Alvast bedankt.
Gr. Dirk
132 Reacties 132
wicman

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Mooi zo. Weer iemand geholpen. Ik ben ook nog steeds blij met deze oplossing. Gelukkig vond ik hem voordat ik KitKat terug op mijn toestel had gezet.
Rick_Blaine

Stamgast
  • 124Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes
Ik heb de laatste 2 dagen veel problemen met het krijgen van een GPS fix als ik Google Maps navigatie in de auto wil gebruiken. GPS uit en aan, telefoon herstarten, het helpt allemaal niet. Uiteindelijk na 10 minuten rijden pas een fix. Gisteren een vergelijkbaar verhaal. Voorheen had ik hiermee geen problemen. Ik weet wel dat een vriend met een Vodafone Note3 ook klaagde over de GPS fix na zijn update naar Android 5.
Zijn er mensen die dit herkennen?

wicman

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Ik niet direct.
Heb je gewoon de OTA update geïnstalleerd of de Scandinavische?
Rick_Blaine

Stamgast
  • 124Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes
De originele Vodafone OTA. Waar blijft 5.1 trouwens?
wicman

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Vodafone kennende zal dat nog wel even duren.
Je hebt in de playstore een app die faster gps heet.
Die kun je eens draaien, schijnt veel mensen te helpen een snellere fix te krijgen.
bundyboy73

Gedreven Liefhebber
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes
Er gaat in de rondte dat samsung binnenkort ook weer met de uitdraai naar 5.1.1 voor de S5 gaat uitkomen, zijn hier de beveiligingslekken opgelost, en hoe zit het met de batterduur?? Ten opzichte van 4.4.4 is deze niet veel beter geworden.
Of gaan we hier ook weer een half jaar mee wachten, ik hoop dat dit echt wat gaat oplossen... daar Samsung ook heeft aangegeven intensiever te gaan samenwerken met de providers om zo de udates sneller op de branded toestellen te krijgen, of wordt dit weer alleen gedaan met de nieuwste toestellen, zoals de s6 en de edge??
Rick_Blaine

Stamgast
  • 124Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes
Ik hoop inderdaad dat Vodafone nu een beetje gasgeeft, de update is minder groot dan van 4 naar 5... Anders ga ik ook de unbranded versie erop zetten, op hoop van zegen...
bundyboy73

Gedreven Liefhebber
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes
Nou nou.... samsung en vodafone schijnen er nog niet echt aan te trekken....
ook die beveiligingsupdate heb ik nog steeds niet gehad...
Gaat weer lekker zo..

SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hoi ,

In principe kan deze ook automatisch worden geïnstalleerd op je toestel ;). Je kunt zelf ook even kijken of je up-to-date bent door te gaan naar: Apps >> Instellingen >> Meer >> Beveiliging >> Updates beveilig.beleid >> Controleren op updates. Staat er dat je toestel up-to-date is kan het al zo zijn dat de update zich automatisch heeft geïnstalleerd.
Rick_Blaine

Stamgast
  • 124Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes
Is dat echt waar? Kan ik me niet voorstellen dat zoiets ongezien gebeurt.
Anonymous
Niet van toepassing
Jup, het ligt er maar net aan hoe het toestel is geïnstalleerd. Maar er is een optie om het automatisch te laten installeren.
Rick_Blaine

Stamgast
  • 124Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes
Waar zit die instelling dan? Ik wil wel even checken of die bij mij aan staat
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi ,

Ga naar: Apps >> Instellingen >> Meer >> Beveiliging >> Ga dan naar Updates beveilig.beleid >> Zie dan het kopje staan met automatisch updaten. Als deze aangevinkt staat heeft deze zich op de achtergrond bijgewerkt, via WiFi of 3G/4G.
Rick_Blaine

Stamgast
  • 124Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes
Het zit op een iets andere plaats bij de S5+ maar ik heb het gevonden en de optie staat gelukkig aan, bedankt.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Goed om te horen dat je het toch nog hebt kunnen vinden en dat de optie aan staat :)! Mocht je nog vragen hebben , stel deze gerust.
bundyboy73

Gedreven Liefhebber
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes
Zelf heb ik ook even gecheckt, en stond idd ook op automatisch en was bijgewerkt, wat dom eigenlijk dat ik dat niet eerder gecontroleerd heb......
excuses
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Iedereen zat ook op school om van zijn fouten te leren ;). Nog en fijne avond!
Rick_Blaine

Stamgast
  • 124Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes
Ik las net dit verhaal op de site van de Consumentenbond over Stage Fright en zelfs Stage Fright 2.0:
http://www.consumentenbond.nl/campagnes/updaten/stagefright/#item2

Mijn telefoon blijkt volgens de app van Zimperium ook kwetsbaar. Ik vraag mij dan ook af wanneer Vodafone patches gaat doorzetten om dit probleem op te lossen? Ik heb (overigens ongewild) een branded telefoon dus ik ben afhankelijk van Vodafone. Zeker binnen een half jaar na aanschaf verwacht ik in deze nog wel wat support.
Rick_Blaine

Stamgast
  • 124Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes
Vanmiddag had ik een paar uurtjes niets te doen dus die heb ik maar nuttig besteed door de originele Samsung ROM te installeren op mijn telefoon 😄

Het was wel een aardige klus met uiteindelijk ook weer een factory reset er achteraan om alles weer fris te krijgen, maar nu ben ik niet meer afhankelijk van Vodafone voor updates, dat scheelt weer.

Volgende keer maar gewoon een Nexus of Motorola telefoon voor echt snelle updates en minder crapware 😉
Anonymous
Niet van toepassing
Goed om te horen dat je toestel weer fris en fruitig is!
Heb zelf nu ook een brandend toestel maar moet eerlijk zeggen dat ik het niet erg vind dat updates langer duren en de apps van Vodafone. Wat ik van de apps niet gebruik schakel ik uit.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic