dirkmeulendijks

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Android update Galaxy S5 Plus SM-G901F

Hallo,

Weet iemand wanneer de android 5.0 update wordt verwacht op de Galaxy S5 Plus(SM-G901F)?

Alvast bedankt.
Gr. Dirk
132 Reacties 132
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Weet natuurlijk niet wanneer die update gaat uitrollen bundyboy73, het blijft je eigen keuze.
Anders is het gewoon even afwachten.
bundyboy73

Gedreven Liefhebber
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes
waar kan ik die samsung service centers vinden???
Kan dit ook met vodafone branded toestellen dan??
Anonymous
Niet van toepassing
Hey bundyboy73

Via de volgende link kun je een service center in jouw buurt vinden: http://www.samsung.com/nl/support/servicelocation/

Ik durf niet te zeggen of ze ook de branded toestellen behandelen omdat deze meestal afhankelijk zijn juist van de provider voor een update


JanDooms

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Goede morgen,

Ik heb een vraag, eentje die ongetwijfeld al eens eerder is gesteld.
Is er al iets bekend over de lollipop update voor vodafone branded SM-G901F aka S5+ toestellen?

het is ondertussen 8 maanden na dato en zowel unbranded als concurrent t-mobile ( die niet bekend staat om het snelle updaten ) hebben de updates al of zijn in gang gezet.:8

Nu snap ik dat de vodafone software goed getest moet worden, maar als in sommige gevallen 2013 modellen al de lollipop met bug fixes draaien (5.0.x) en 5.1 al is aangekondigd, word het zo zachtjes aan wel eens tijd naar mijn idee.... 😉

Met vriendelijke groeten 😄
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Goedenavond JanDooms,

Je kunt sowieso altijd updates controleren via OTA (via je smartphone zelf) of via Samsung Kies (via de PC).

Je vraag is inderdaad al eerder gesteld maar het is lastig om in te schatten wanneer en update beschikbaar is voor je toestel. En natuurlijk is en nieuwe update erg leuk! (Alhoewel sommige Android versies niets nieuws toevoegen, mjha). Het enigste wat ik kan zeggen op dit moment is het toch nog even afwachten.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi bundyboy73,

Als je kijkt op: https://www.vodafone.nl/support/contact/vind-een-winkel.shtml en dan even repairdesk aanklikt krijg je te zien waar deze zijn in je regio en via: http://www.samsung.com/nl/support/servicelocation/ zoek je op of dit inderdaad ook en Samsung Service Center is.

Dan weet je alles in ieder geval zeker!
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
JanDooms

Ik heb je topic even verplaatst. De vraag was namelijk inderdaad al eens eerder gesteld. 😉
bundyboy73

Gedreven Liefhebber
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes
HET wordt nu toch wel echt langzaam tijd hoor dat die update er komt.... Zelfs T-Mobile heeft voor de branded toestellen vorige week de update naar 5.02 uitgebracht... en in Amerika zijn ze zelfs al bezig voor de software update 5.1.1, liggen wij dan echt zover achter met onze beveiliging en testen enzo???
Ik hoop dat die update er snel komt, daar het ook het accu-verbruik met 50-60% vermindert, dus wel erg belangrijk lijkt me dit (en dus ook noodzakelijk)
galaxys5g4plus

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Samsung ( expert )
Over de update's ben ik het niet met u eens hier zitten altijd beveiliging's update's bij .
Ik ben het hierbij stellig met bundyboy73 eens .
Dat het zo lang moet duren met een update die Google & Samsung er allang uit hebben gerold .
Dat je iets op een branded toestel wilt zetten vindt ik best ,maar doe het dan SNEL.
Anonymous
Niet van toepassing
Ik snap dat iedereen de nieuwste update etc wilt. Maar het kan beter grondig getest worden dan snel. Ik ga het in ieder geval intern doorgeven.


Rick_Blaine

Stamgast
  • 124Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes
steven natuurlijk moet er getest worden, en ook goed. De vraag hier is waarom het bij Vodafone langer duurt dan bij de concurrentie en waarom we steeds met een kluitje in het riet worden gestuurd. Als ik mijn klanten zo'n vage deadline zou geven dan waren ze allang verdwenen. Helaas zitten wij vast aan een contract...
Waar ik ook wel van baal is dat ik de S5 in een Vodafone winkel heb gehaald omdat men er mij bij een eerder bezoek van had overtuigd dat Android 5 al was uitgerold, ook voor de branded toestellen. Er werd toen niets verteld over de S5plus en dat ik die zou krijgen, met 4.4 erop. En dat ik nog maanden moest wachten op de update.
Anonymous
Niet van toepassing
Rick_Blaine kan ik me ok heel goed voorstellen 😞
Ik heb het in ieder geval intern aangekaart.
Anonymous
Niet van toepassing
Rick_Blaine

Stamgast
  • 124Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes
Wat een toeval zeg, vanochtend nog gecheckt en toen was er niets. Ik ben hem nu aan het binnenhalen. Hopelijk is ie goed getest 😄
Anonymous
Niet van toepassing
Ik las het en ik moest het meteen posten hier haha
Brian1979

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Nou weet niet wat er getest is voordat de update naar buiten is gebracht?
Telefoon wordt gloeiend heet en de batterij loopt binnen een paar uur leeg!

Veel spijt dat ik de update gedaan heb in ieder geval!

Kan ik de oude versie KitKat 4.4.4. er weer opzetten?

Rick_Blaine

Stamgast
  • 124Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes
Ik heb deze extreme ervaringen niet maar de batterij lijkt wel sneller leeg te lopen en Bluetooth verbinding met mijn autoradio gaat wat trager. Verder ook wat lag als ik op home druk en in sommige apps. Reden genoeg voor een factory reset, daar ben ik net mee begonnen. Hopelijk levert dat wat op, het wordt wel vaker aangeraden na grote updates.
Erikdvr

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb de update nu paar dagen. Batterij verbruik wordt minder. Kan weer 2 dgn zonder opladen. Hopelijk komt vlg update wat vlugger . Af en toe een glitch. . Maar stelt niet veel voor. Toestel Is wel wat sneller geworden. De algemene look and feel is een grote vooruitgang. ..
Anonymous
Niet van toepassing
Ik zie inderdaad gemengde berichten voorbij komen.@Brain1979 heb je het toestel al eens terug gezet naar fabrieksinstellingen zoals@Rick_Blain aangeeft? Het klopt inderdaad wat hij zegt. Vaak is het inderdaad verstandig om de telefoon even helemaal leeg te gooien. Vergeet natuurlijk niet een back up te maken van je gegevens.
Mocht je echt Kit kat er terug op willen hebben raad ik je aan om langs een Samsung Service punt te gaan.
Rick_Blaine

Stamgast
  • 124Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes
Ik ben net klaar met de herinstallatie. Gewist via het menu en daarna nog een paar keer de cache partitie en user data gewiped in het Recovery menu, je weet maar nooit 😉
Ik zal de komende dagen kijken hoe het nu gaat.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic